ایران پرسمان
روحانی همه را از دم تیغ گذراند؛ از نیروهای مسلح و شورای نگهبان تا آمریکا
چهارشنبه 25 دي 1398 - 12:37:57
ایران پرسمان - آخرین خبر / رئیس‌جمهور در جلسه هیئت دولت گفت: کسانی که در سقوط هواپیمای اوکراینی اشتباه کردند، همان‌هایی هستند که همیشه برای امنیت کشور تلاش کرده‌اند و در فضای تأمین امنیت این اشتباه رخ داده است. روحانی با بیان اینکه با رد صلاحیت از یک جناح، انتخابات نمی‌شود برگزار کرد؛ اظهار کرد: بگذارید همه گروه‌ها در انتخابات شرکت کنند؛ یک نفر مخالف هم برای ما زیاد است، آن وقت شما یک جناح و جمعیت را مخالف می‌کنید؟ وی افزود: شهادت سردار سلیمانی، از دست رفتن عزیزان‌مان در کرمان و از دست رفتن عزیزان‌مان در جریان هواپیما، مظلومانه بود، می‌دانستیم آمریکا جنایتکار است، اما فکر نمی‌کردیم میهمان یک کشور دیگر را در آن کشور با موشک به شهادت برساند.
حسن روحانی اظهار کرد: در کشوری زندگی می کنیم که سبک‌ها و سلیقه‌های مختلف وجود دارد و ما باید به سلیقه‌ها، اندیشه‌ها و راه‌های مردم احترام بگذاریم و ایران از آن همه است. وی خاطرنشان کرد: احساس ما در این شرایط این است که جان هر فرد ایرانی،‌ جان همه ماست.
اهم اظهارات رئیس جمهور را بخوانید؛
*قدم اول جبران حادثه سقوط هواپیما، صداقت با مردم است .
* 7 سال مسئول پدافند هوایی بودم، در مخیله ام نمی‌گنجد که یک هواپیمای مسافربری در روت هوایی و در کنار فرودگاه بین المللی مورد اصابت قرار بگیرد. در زمان جنگ هم چنین اتفاقی نیفتاده بود
*غم مردم زمانی رفع می شود که بدانند ما احساس مسئولیت می کنیم . با پیگیری درست و صحیح قضایی، یک اقدام اقناع کننده بایستی صورت گیرد .
*قدم نهایی این است که این حادثه قابل تکرار نباشد.
*نیروهای مسلح در این اقدام قدم اول را خوب برداشته‌اند و بررسی و تحقیق و اعلام کردند.
*قدم‌های بعدی باید منجر به هماهنگی بیشتر شود. جبران این حادثه این نیست که به عکس عمل کنیم. ما به نیروهای مسلح نیاز داشته‌ایم و خواهیم داشت.
*در میان اینها ممکن است اشتباهی رخ دهد و در این مورد اشتباه بسیار بزرگی هم رخ داده است.
* یک عده در خارج هر روز به مردم ظلم کردند، آنها منطقه را بهم ریختند. آن که مسئول مرگ بسیاری از بیماران است که جلو دارو را گرفته است و مردم را در فشار اقتصادی قرار داده است. آقای آمریکا، شما قاتل هستید. نه قاتل یک نفر. قاتل صدها نفر هستید. آن وقت شما می‌آیید برای مردم دلسوزی می کنید؟
*اما قدم جبرانی نباید موجب تضعیف نیروهای مسلح شود. باید خود نیروهای مسلح به گونه‌ای به مردم و جهان نشان دهند که این حادثه قابل تکرار نخواهد بود.
*در داستان شهادت شهید سلیمانی خشم مردم به اوج رسید. در داستان هواپیما تاثر مردم به اوج رسید. این همه جوان و نخبه از دست رفتند. در همه این حوادث چیری که باید به دست آید انسجام است. نباید مسائل را جناحی کرد.
*ما نیاز به دوستی و برادری حداکثری داریم. همه کسانی که در انتخابات نقش دارید، خواهش می‌کنم جایی که روشن است صلاحیت فردی رد شود، رد کنید اما با احتمالات ضعیف مردم را ناراحت نکنید
*رد صلاحیت از یک جناح، انتخابات نمی‌شود. مثل این است که یک مغازه‌ای تنوع کالا نباشد. مردم تنوع می‌خواهند. بگذارید همه گروه‌ها شرکت کنند در انتخابات. با یک جناح نمی‌توان کشور را اداره کرد. یک نفر مخالف هم برای ما زیاد است، آن وقت شما یک جناح و جمعیت را مخالف می‌کنید؟
*شهادت سردار سلیمانی حزبی نبود
*این مشکلات یک هفته و ده روز را بیایید تبدیل کنید به تصمیم بزرگ
*این تصمیم بزرگ آشتی ملی است
*این انتخابات قدم اول این آشتی ملی باشد
*بدانید امروز در جایگاهی در تاریخ ایستاده ایم که نمیتوانیم از هم فاصله داشته باشیم.
*{با اشاره به سقوط هواپیمای اوکراینی}: کسانی که اشتباه کردند، همان‌هایی هستند که همیشه برای امنیت کشور تلاش کرده‌اند و در فضای تامین امنیت این اشتباه رخ داده است.
*سردار سلیمانی آدم حزبی نبود
*بیایید سبک سلیمانی را در این مملکت اجرا کنید.
*در موضوع از دست رفتن جان عزیزان ما در کرمان حتما باید روشن شود. کسی که مسئولین نظم را به عهده داشته، باید پاسخگو باشد
*در داستان هواپیما، ما نباید این مساله را رها کینم. باید این مسئله را جبران کنیم
*جبران در مرحله اول این است که صادقانه به مردم گفته شود. این داغ مردم را کم می کند
*شهادت سردار سلیمانی، از دست رفتن عزیزانمان در کرمان و از دست رفتن عزیزانمان در جریان هواپیما مظلومانه بود. می‌دانستیم امریکا جنایتکار است اما فکر نمی‌کردیم میهمان یک کشور دیگر را در آن کشور با موشک به شهادت برساند.
*از دست رفتن یک نفر بی گناه به معنای از دست رفتن انسانیت است. علت اینکه این حوادث دل مردم ما را خیلی به درد آورد این بود که این عروج‌ها بسیار مظلومانه بود.
*سردار سلیمانی مرزبان ایران بود اما هیچوقت نمی‌خواست بین ایرانیان مرزی را به وجود بیاورد. ما همه صاحبان یک سرزمین و یک نظام هستیم.
*سردار ما از دست رفت و بعد از سوگواری که برای او داشتیم باید به فکر میراث سردار سلیمانی باشیم.
*در کشوری زندگی می‌کنیم که سبک‌های زندگی مختلف و سلایق مختلف است. ایران دارای یک رنگ و سلیقه نیست وباید به سلیقه‌های مردم احترام بگذاریم؛ ایران برای‌همه است و این سرزمین به جناح و افکار خاصی مرتبط نیست و به همه ارتباط دارد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/92274/روحانی-همه-را-از-دم-تیغ-گذراند؛-از-نیروهای-مسلح-و-شورای-نگهبان-تا-آمریکا
بستن   چاپ