ایران پرسمان
نقوی حسینی؛ اصولگرای مشهوری که رد صلاحیت شد
چهارشنبه 25 دي 1398 - 12:39:13
ایران پرسمان - فرارو / نقوی حسینی نماینده عضو جبهه پایداری که در حال حاضر سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس دهم است، درحالی که برای دوره یازدهم نیز کاندیدا شده بود، از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شد. براساس برخی گزارش‌ها، او به استناد بند 1 ماده 28 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی رد صلاحیت شده است.
به گزارش فرارو، بند 1 ماده 28 می‌گوید که نامزد‌های انتخاباتی باید اعتقاد و التزام عملی به اسلام داشته باشند، با این وجود ظاهراً شورای نگهبان تشخیص داده که سید حسین نقوی حسین فاقد شرایط بند مذکور است و او را رد صلاحیت کرده است.
زینب صفری خبرنگار پارلمانی روزنامه سازندگی درباره علت رد صلاحیت نقوی حسینی در توئیترش نوشت: " امروز به نقوی حسینی نماینده سوپراصولگرای ورامین گفتم: شمام که ردصلاحیت شدین؛ با صدای بلند و کشدار گفت: بله! گفتم چرا؟ گفت: "با سری بالا و گردنی افراشته؛ بند 1 ماده 28" گفتم: اینکه ژست اصلاح طلبانه اس، شما نباید به ردصلاحیت شورای نگهبان افتخار کنین. با خنده گفت: دیگه کار به اینجا‌ها رسیده. "
اما او تاکنون به صورت رسمی در مورد علت دقیق رد صلاحیت اش اظهار نظری نکرده است. البته کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان پس از اعلام صلاحیت کاندیدها، در مورد رد صلاحیت نمایندگان مجلس گفته بود که 90 نماینده فعلی صلاحیت شان عمدتاً به خاطر مسائل مالی تایید نشد.
البته نکته قابل توجهی که ناظران سیاسی به آن اشاره کرده اند، رد صلاحیت یکی از چهره‌های اصولگرا از سوی شورای نگهبان به دلیل عدم اعتقاد و التزام به اسلام است که قدری عجیب به نظر می‌رسد. چرا که شورای نگهبان عادت ندارد و بسیار نادر است که اصولگرایی را به دلیل عدم اعتقاد و التزام عملی به اسلام رد صلاحیت کند.
از طرفی هم برخی ناظران گفته اند که شورای نگهبان برای اقناع افکار عمومی ناشی از ردصلاحیت اصلاح طلبان ناچار بوده برخی از اصولگرایان را رد صلاحیت کند. برای همین تندترین چهره یعنی سید حسین نقوی حسینی را انتخابات و رد صلاحیت کرده است.
عباسعلی کدخدایی روز‌های گذشته در مواجهه با اتهام «مهندسی» رأی و طیف و چهره در شورای نگهبان در گفتگو با رسانه‌ها گفته که "در رسانه‌ها هم اعلام شد که از هر دو طیف سیاسی هم تأیید صلاحیت داشته‌ایم و هم رد صلاحیت، این نشان می‌دهد که عملکرد شورای نگهبان نگاه سیاسی ندارد. "


اظهارات نقوی حسینی در مورد سقوط هواپیمای اوکراینی
این اظهارات نقوی حسینی در جایگاه سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خارج کشور پیدا کرد و بر حجم ابهامات این موضوع افزود. اما چیزی نگذشت که او با حکم شورای نگهبان از رقابت برای حضور در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بازماند، اما پس از آن در صحن پارلمان به تصحیح گفته‌هایش برخاست.
او روز دوشنبه 23 دی ماه در جلسه علنی مجلس، اظهارات اخیرش را برای «دفاع» از سپاه پاسداران خواند و گفت: "هدف من از مصاحبه با خبرگزاری تسنیم مبنی بر اینکه دست‌های پنهانی در این حادثه در کار بوده، برائت سپاه از این حادثه و اعلام خرابکاری و نفوذ در این واقعه بوده است. "
نقوی حسینی کیست؟
سید حسین نقوی حسینی متولد 1339 در شهرستان ورامین استان تهران، فارغ التحصیل مقطع دوره دکتری علوم سیاسی از واحد علوم وتحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی و سخنگوی کنونی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است.
نقوی حسینی در دوره هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی نماینده شهرستان ورامین بوده و در هر سه دوره عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بوده است. اظهارات جنجالی او در طول دوران نمایندگی اش، نقوی حسینی را به یکی از تندروترین نمایندگان مجلس تبدیل کرده است.
بسیاری از ناظران سیاسی معتقدند که نقوی حسینی از اواخر سال 94 به بعد، مواضع جبهه پایداری را در مجلس نمایندگی می‌کند و در این رابطه نطق‌های تندی علیه حسن روحانی و کابینه اش انجام داده است. او در طول چند سال گذشته یکی از منتقدان جدی برجام، CFT و FATF بوده است.
این درحالی ست که نقوی حسینی تا پیش از سال 94، مواضع اغلب تندی علیه جبهه پایداری‌ها گرفته بود و ارتباط نزدیکی با علی لاریجانی داشت.
او سال 94 از فراکسیون ولایی مجلس نزدیک به علی لایجانی خارج شد و از آن به بعد وارد درگیری لفظی ومخالفت علنی با لاریجانی رئیس مجلس شد. نقوی حسینی در جریان تصویب طرح CFT در صحن علنی مجلس خطاب به لاریجانی گفته بود که " شما در 20 دقیقه برجام را تصویب کردید. " لاریجانی هم پاسخ داد: "نخیر 20 دقیقه نبود 4 جلسه برگزار شد، خلاف نگویید. "
او بار‌ها علیه ظریف در مجلس موضع گرفته است. مهم‌ترین آن‌ها در زمان مذکرات در مورد برجام بود که بخشی از جلسه ظریف با کمیسیون امنیت ملی که به گفته وزیر امورخارجه محرمانه بود، به رسانه‌ها (روزنامه کیهان) درز پیدا کرد. کیهان به نقل از ظریف نوشته بود که "مکالمه روحانی با اوباما ودیدار طولانی من با جان کری نابجا بود"، اما ظریف در صفحه فیس بوکش این مسئله را تکذیب کرد.
نقوی حسینی روز بعد در این باره در صحن علنی مجلس گفت:" لازم است 2 نکته در مورد حضور آقای ظریف در کمیسیون امنیت ملی اشاره کنم. اول اینکه جلسه کمیسیون امنیت ملی نه غیرعلنی بود و نه محرمانه؛ بنابراین با حضور نمایندگانی از برخی از کمیسیون‌های دیگر جلسه برگزار شد و دوم اینکه بنده مطالب رسانه‌ها از جمله روزنامه کیهان را تکذیب نکردم، بلکه عرض کردم این مطالب در گزارش مکتوب کمیسیون نبود، اما عرض نکردم این مطالب تکذیب می‌شود. "
وی از موافقان طرح استیضاح رضا فرجی‌دانا وزیر علوم دولت اول روحانی بود. او همان زمان مدعی شد که استیضاح فرجی دانا یکی از راهکار‌های مقابله با فتنه جدیدی ست که در دانشگاه‌های ایران در حال شکل‌گیری است. وی بی‌تفاوتی فرجی دانا به توهین‌های مکرری که در ماه‌های صدارت وی به مقامات سیاسی و حجاب شده‌است را از دلایل تقصیرکاری فرجی دانا عنوان کرد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/92284/نقوی-حسینی؛-اصولگرای-مشهوری-که-رد-صلاحیت-شد
بستن   چاپ