ایران پرسمان
پوتین پیشنهاد همه پرسی درباره تغییر برخی بندهای قانون اساسی را ارائه کرد
چهارشنبه 25 دي 1398 - 15:13:23
ایران پرسمان - فارس / رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه به دنبال تغییر قانون اساسی برای مجوز دور سوم ریاست جمهوری نیست از تغییر برخی بندهای قانون اساسی این کشور حمایت کرد.
«ولادیمیر پوتین» در یک سخنرانی سالیانه در مسکو، برای تغییر برخی بندهای قانونی اساسی، برگزاری همه‌پرسی پیشنهاد کرد. پوتین گفت، روسیه باید به یک «کشور مرفه با حاکمیت قانون» تبدیل شود.
رئیس جمهور روسیه گفت: «من می‌دانم که در روسیه شروطی وجود دارد که بر اساس قانونی اساسی، کسی نمی‌تواند برای بیش از دو بار به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود. من فکر نمی‌کنم که روش فوق‌العاده‌ای باشد اما با این شروط موافقم».
پوتین برای بار دوم در سال 2018 به عنوان رئیس جمهور روسیه انتخاب شد.
دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری در این کشور سال 2024 برگزار خواهد شد.
رئیس جمهور روسیه افزود: ممکن است از روس‌ها خواسته شود که در زمینه برخی تغییرات در قانون اساسی از جمله تعیین برتری آن بر حقوق بین المللی و مستحکمتر کردن نیازمندیها و ملزومات نامزدهای ریاست جمهوری رای بدهند. وی در ادامه گفت: با پیشنهاد منع تابعیت دوگانه نخست وزیران، نمایندگان پارلمان، فرمانداران و دیگر مقامات ارشد و همچنین منع اقامت این افراد در خارج از کشور موافقت کرده است.
با این حال پوتین تاکید کرد که نیازی به یک قانون اساسی جدید نیست.
پوتین 67 ساله در سال 2000 به عنوان رئیس جمهور روسیه انتخاب شد و تا سال 2008 به مدت دو دوره در این سمت باقی ماند. سپس به مدت 4 سال جای خود را به «دیمیتری مدویدیف» که نخست وزیرش بود داد و پس از آن مجددا در سال 2012 نامزد انتخابات شد و به مدت یک دوره دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد. پوتین مجددا در سال 2018 برای دومین دوره پیروز انتخاب شد و تا سال 2024 رئیس جمهور روسیه خواهد بود.
در سال 2012 طی یک همه پرسی دوره ریاست جمهوری در روسیه از 4 سال به 6 سال افزایش یافت.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/92356/پوتین-پیشنهاد-همه-پرسی-درباره-تغییر-برخی-بندهای-قانون-اساسی-را-ارائه-کرد
بستن   چاپ