ایران پرسمان
ناسا "شکارچی آب" را آزمایش کرد
چهارشنبه 25 دي 1398 - 15:14:29
ایران پرسمان - ایسنا / آژانس فضایی آمریکا(ناسا) جستجوگر آب خود را موسوم به "وایپر"(VIPER) آزمایش کرد تا ببیند که این کاوشگر چگونه سطوح شیب دار روی سطح ماه را طی می‌کند و دیگر عملکردهای آن چطور انجام می‌شود.
ناسا طی یک آزمایش، نگاهی اجمالی به چگونگی کارکرد کاوشگر "VIPER" در ماه داشته است.
ناسا این آزمایش را در مرکز تحقیقات عملیات شبیه سازی شده قمری گلن(SLOPE) که سطوح قمری و سیاره‌ها در آن شبیه سازی شده‌اند، انجام داد تا ببیند این ماه‌نورد که به اندازه یک گاری گلف است، چگونه می‌تواند سطح ماه و سیاره‌ها را بپیماید.
این آزمایشگاه دارای سطح خاکی قابل تنظیم با قابلیت تنظیم خاک است که به مهندسان این کاوشگر امکان جمع آوری داده‌های مورد نیاز برای ارزیابی کشش و اصطکاک کاوشگر و چرخ‌های آن را فراهم می‌کند.
این آزمایش همچنین امکان مقایسه روش‌های مختلف را برای عبور از دامنه‌های شیب دار برای تعیین مناسب‌ترین روش‌ها فراهم کرد.
نتایج این آزمایش به مهندسان ناسا کمک می‌کند تا نیازهای این کاوشگر برای انجام مانورهای مختلف را دریابند.
ناسا کاوشگر "VIPER" را به قطب جنوب کره ماه خواهد فرستاد، جایی که قرار است خدمه ماموریت بازگشت انسان به ماه موسوم به "آرتمیس"(Artemis) در آن فرود بیاید.
"وایپر" در آنجا به دنبال یخ‌آب خواهد گشت. همچنین با استفاده از چهار ابزار علمی خود به جمع آوری نمونه‌ها و تجزیه و تحلیل خواهد پرداخت که به محققان ناسا کمک می‌کند تا دریابند که آیا ماه دارای آب کافی برای انجام مأموریت‌های آینده است یا خیر.
هنگامی که این کاوشگر معرفی شد، "دنیل اندروز" مدیر این پروژه گفت: کلید زندگی در ماه، آب است. همان چیزی که در اینجا روی زمین است. از زمان تأیید یخ‌آب در ماه در 10 سال پیش، سوال این است که آیا ماه به اندازه کافی برای حمایت از زندگی بشر روی آن، آب دارد؟ این کاوشگر به ما کمک می‌کند تا به سؤالات بسیاری که در مورد آب در ماه داریم، پاسخ دهیم و اینکه چقدر از آن برای ما قابل استفاده است.
هنوز درباره تاریخ عملیاتی شدن کاوشگر "VIPER" چیزی قطعی نشده است، اما هدف این است که آن را در ماه دسامبر سال 2022 بر روی سطح ماه فرود بیاورند.
این آزمایش فقط یکی از چندین آزمایشی است که "وایپر" باید قبل از پرتاب به سمت مقصد خود پشت سر بگذارد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/92372/ناسا-"شکارچی-آب"-را-آزمایش-کرد
بستن   چاپ