ایران پرسمان
سیسی بزرگترین پایگاه نظامی منطقه دریای سرخ را افتتاح می‌کند
چهارشنبه 25 دي 1398 - 16:51:48
ایران پرسمان - ایسنا / رئیس جمهوری مصر امروز (چهارشنبه) پایگاه برنیس، بزرگترین پایگاه نظامی در منطقه دریای سرخ را افتتاح می‌کند.
به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر امروز پایگاه برنیس، بزرگترین پایگاه نظامی در منطقه دریای سرخ را افتتاح می‌کند.
به این منظور محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی برای حضور در این مراسم وارد مصر شد.
همچنین قرار است روسای کشورها، وزرای دفاع کشورهای عربی و غیر عربی و نیز دیپلمات‌های عالی رتبه در این مراسم شرکت کنند.
پایگاه نظامی برنیس یکی از پایگاه‌های جدید مصر و بزرگترین آنها در خاورمیانه است و در کنار پایگاه نظامی محمد نجیب، دو نقطه اتکاء و فعالیت نیروهای مسلح مصر برای مقابله با تمامی چالش‌هاست.
این پایگاه در ساحل دریای سرخ در نزدیکی مرزهای بین‌المللی جنوب و در شرق شهر اسوان قرار داشته و مساحت آن به 150 هزار فدان (هر فدان 4200 متر مربع) می‌رسد و در آن یک پایگاه نظامی، یک پایگاه هوایی، یک بیمارستان نظامی و تعدادی یگان جنگی و اداری، میادین تیر و تمرین تمامی سلاح‌ها وجود دارد.
هدف استرتژیک از ساخت این پایگاه حمایت و حفظ امنیت سواحل جنوبی مصر، حفاظت از سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی و منابع طبیعی، مقابله با چالش‌های امنیتی در منطقه دریای سرخ، تامین امنیت دریانوردی جهانی از دریای سرخ تا کانال سوئز و مناطق اقتصادی مرتبط با آن در چارچوب رویکرد 2020 مصر است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/92389/سیسی-بزرگترین-پایگاه-نظامی-منطقه-دریای-سرخ-را-افتتاح-می‌کند
بستن   چاپ