ایران پرسمان
تغییر تورم انگلیس در آستانه برگزیت
چهارشنبه 25 دي 1398 - 18:40:33
ایران پرسمان - ایرنا / تازه‌ترین گزارش دفتر آمار ملی انگلیس که امروز(چهارشنبه 25 دی) منتشر شد، بیانگر آن است که نرخ تورم در این کشور در ماه دسامبر (آذر، دی) گذشته به پایین‌ترین میزان در نزدیک به سه سال گذشته رسیده است.
بر اساس اعلام دفتر آمار ملی انگلیس، شاخص نرخ مشتری (CPI) در ماه دسامبر، 1.3 درصد بوده است که این میزان نسبت به ماه پیش از آن (جولای) 0.2 درصد کاهش نشان می‌دهد.
همچنین کاهش هزینه پوشاک زنان و اجاره هتل، عامل اصلی پایین آمدن نرخ تورم در ماه گذشته میلادی به شمار می‌رود.
با توجه به اینکه بانک مرکزی انگلیس نرخ تورم این کشور را 2 درصد پیش‌بینی کرده بود، کارشناسان معتقدند این وضعیت بر کاهش نرخ بهره بین‌بانکی اثر خواهد گذاشت.
نرخ بهره بین بانکی انگلیس پس از نزدیک به یک دهه در نوامبر سال 2017 میلادی از بیست‌وپنج صدم درصد به پنج‌دهم درصد افزایش یافت. بانک مرکزی انگلیس به دنبال افزایش نرخ بهره بین بانکی در آمریکا، در سال 2018 تصمیم گرفت که نرخ بهره در این کشور را 0.25 درصد دیگر افزوده و به 0.75 درصد برساند.
دو تن از اعضای کمیته سیاست‌ پولی بانک مرکزی انگلیس پیش‌بینی کرده‌اند که بهره بین‌بانکی مطابق با تحولات اقتصادی کاهش خواهد یافت.
« ساموئل تومبز » تحلیل‌گر مسائل اقتصاد کلان پیش‌بینی می‌کند که نرخ تورم در انگلیس در سه ماهه نخست سال جاری میلادی به 1.6 درصد افزایش خواهد یافت. او معتقد است که بانک مرکزی پیش از کاهش نرخ بهره‌ بین‌بانکی، تا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و تثبیت اوضاع اقتصادی صبر می‌کند.
براساس برنامه اعلام شده، انگلیس 31 ژانویه (11 بهمن) به طور رسمی اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد.
گزارش دفتر آمار ملی انگلیس که دوشنبه این هفته(23 دی) منتشر شد نشان می‌دهد رشد اقتصادی این کشور در آستانه برگزیت به پایین‌ترین میزان در نزدیک به هفت سال گذشته رسیده است.
نشریه گاردین نیز چندی پیش با مروری بر تحولات سیاسی و اقتصادی انگلیس گزارش داد که این کشور در مسیر تجربه ضعیف‌ترین رشد اقتصادی قابل پیش‌بینی پس از پایان جنگ جهان دوم و دوران رکود اقتصادی اروپا قرار دارد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/92445/تغییر-تورم-انگلیس-در-آستانه-برگزیت
بستن   چاپ