ایران پرسمان
معترضان 2 پل ارتباطی در مرکز بیروت را مسدود کردند
چهارشنبه 25 دي 1398 - 21:49:04
ایران پرسمان - ایرنا / معترضان لبنانی چهارشنبه شب 2 پل «رینگ» و «کولا» در مرکز بیروت را از هر دو جهت با آتش زدن لاستیک و سطل‌های آشغال مسدود کردند.
به گزارش رسانه‌های مکتوب، صوتی و تصویری لبنان، جوانان معترض در حالی که پرچم کشورشان را در دست داشتند بزرگراه بیروت – طرابلس در منطقه‌ی جونیه و این بزرگراه را در منطقه «البداوی» بستند.
بر پایه این گزارش، نیروهای نظامی و ضد شورش با اتخاذ تدابیر امنیتی، برای پراکنده کردن معترضان و باز کردن مسیرها از گاز اشک آور استفاده و چند تن از آنان را بازداشت کردند.
در جریان راه بندان و ناآرامی‌های 24 ساعت گذشته در بیروت و دیگر شهرهای لبنان 48 نیروی نظامی و انتظامی و 20 نفر از معترضان زخمی و 70 تن آنان بازداشت شدند.
هم چنین شماری از دانشجویان شهر زَحله در شرق و جونیه در شمال بیروت در اعتراض به وضع بد معیشتی و اقتصادی، در خیابان‌های این 2 شهر تظاهرات و سیاست‌های مالی بانک مرکزی لبنان را محکوم کردند.
هزاران کارگر، کارمند، جوانان حزبی و فعالان مدنی، دانشجویان و معلمان دانشگاه‌ها و مدارس خصوصی و دولتی با تظاهرات و تجمع و تحصن درقالب جنبش اعتراضی از 25 مهر ماه تاکنون در شهرهای مختلف لبنان خواستار اصلاح ساختار سیاسی، پایان دادن به سوء مدیریت و فساد مقام‌ها، رفع بیکاری، گرانی و تورم، جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی (لیره) و افزایش حقوق و مزایا، هستند.
از سوی دیگر «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل روز چهارشنبه در پیامی از «نبیه بری» رییس مجلس ملی لبنان خواست در تشکیل دولت جدید به ریاست «حسان دیاب» تسریع کند.
به گزارش خبرگزاری ملی لبنان، «یان کوبیش» هماهنگ کننده و نماینده ویژه سازمان ملل در این کشور، شامگاه چهارشنبه با بری در غرب بیروت دیدار و پیام گوترش را به وی ابلاغ کرد.
قرار است «حسان دیاب» نخست وزیر منتخب لبنان ظرف روزهای آینده کابینه ی خود مرکب از 18 تا 20 وزیر فن سالار (تکنوکرات) را برای گرفتن رای اعتماد، به مجلس معرفی کند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/92518/معترضان-2-پل-ارتباطی-در-مرکز-بیروت-را-مسدود-کردند
بستن   چاپ