ایران پرسمان
ترامپ به داووس می‌رود
پنجشنبه 26 دي 1398 - 12:02:10
ایران پرسمان - ایسنا / ترامپ در حالی برای حضور در پنجاهمین همایش جهانی اقتصادی داووس در کشور سوئیس اعلام آمادگی کرده که این سفر به احتمال زیاد با آغاز روند استیضاح او در سنای آمریکا همراه خواهد شد.
به نقل از روزنامه سوئیسی "لو تام"، کلوس شوآب، موسس همایش جهانی داووس، پنجاهمین دوره را "برای دنیایی پایدار" نامگذاری کرده است.
هوگان گیدلی، معاون سخنگوی کاخ سفید گفت: قرار است دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به سوئیس برود و ما آماده سفر هستیم اما در هر حال باید دید چه پیش می‌آید. ترامپ در آرامش کامل کشور را ترک می‌کند.
گیدلی با متهم کردن نانسی پلوسی، رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا و دموکرات‌ها به اینکه بر تمایلات سیاسی خودخواهانه خود تمرکز کرده‌اند، گفت: رئیس‌ جمهور بر انجام وظایفش متمرکز است اینکه زندگی آمریکایی‌ها را بهتر کند.
کاخ سفید پیش از این گفته بود که هیات نمایندگی آمریکا از 20 تا 24 ژانویه با حضور ایوانکا ترامپ، دختر و جارد کوشنر، داماد ترامپ استیون منوچن وزیر خزانه‌داری و ویلبر راس، وزیر بازرگانی و چند مقام ارشد دیگر در سوئیس خواهد بود.
ترامپ سال گذشته به دلیل تعطیلی دولت در این نشست حاضر نشد.
مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه بندهای استیضاح ترامپ به اتهام سوء استفاده از قدرت را به سنا داد و راه را برای استیضاح هموار کرد.
در این همایش که در کشور سویس برگزار خواهد شد، نزدیک به 50 شخصیت اول کشورها و نزدیک به 3هزار نفر حظور خواهند داشت.
موسس داووس می‌گوید: دنیا در وضیعت اضطراری قرار دارد و فرصت زیادی باقی نمانده. می‌خواهیم مردم در 50 سال آینده، بگویند که گذشتگان در 50 سال پیش به فکر الان بودند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/92646/ترامپ-به-داووس-می‌رود
بستن   چاپ