ایران پرسمان
سرمقاله جام جم/ فعالیت‌های فرامرزی نیروی قدس در راستای منافع ملی
سه شنبه 1 بهمن 1398 - 09:11:15
ایران پرسمان - جام جم / ‌« فعالیت‌های فرامرزی نیروی قدس در راستای منافع ملی » عنوان سرمقاله روزنامه جام جم نوشته ایرج مسجدی(سفیر ایران در عراق) است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
فلسفه وجودی نیروی قدس سپاه حمایت از مستضعفان و مسلمانان جهان، جبهه‌های مقاومت و نهضت‌های آزادیبخشی است که علیه ظلم و استکبار و تروریسم مبارزه می‌کنند. فعالیت‌های نیروی قدس، فرامرزی و گسترده است و هر زمان و مکانی که در راستای سیاست‌های نظام، حمایت از جبهه‌های مقاومت مورد نیاز باشد ماموریت خود را انجام می‌دهد و رزمندگان نیروی قدس سپاه به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران، این مسوولیت را به عهده دارند و به یاری جبهه مقاومت می‌شتابند. بر همین اساس است که امروز جریان مقاومت اسلامی در منطقه و جهان بسیار قدرتمند شده است.
همان‌طور که در بیانات رهبر معظم انقلاب نیز آمده است وقتی نیروی قدس در هر نقطه‌ای از منطقه و جهان، علیه تروریسم مبارزه‌ای صورت می‌دهد این مبارزه تنها محدود به آن نقطه نیست، بلکه این فعالیت‌ها امنیت را برای کشور به ارمغان می‌آورد. به عنوان مثال وقتی محور مقاومت و نیروی قدس سپاه به فرماندهی سردار شهید سلیمانی، شر داعش را از سر برخی کشورها از جمله سوریه و منطقه کوتاه کردند عملا سایه جنگ و ترور را از ایران دور کردند. این فعالیت رزمندگان نیروی قدس دو وجه دارد. یک وجه آن کمک به آن ملت‌ها و کشورها برای مبارزه با تروریسم و ایجاد امنیت برای آنهاست و وجه دیگر آن ایجاد امنیت برای جمهوری اسلامی ایران است که به این ترتیب تروریسم را از منطقه و مرزهای ما دور می‌کند، بنابراین امروز منافع و مصالح ایران با منافع و مصالح منطقه گره خورده است. لذا زمانی که رزمندگان نیروی قدس در این میادین به کمک نیروهای درگیر با تروریسم می‌آیند به نوعی از هموطنان نیز دفاع می‌کنند. سردار شهید سپهبد سلیمانی در دوران پرافتخار فرماندهی نیروی قدس سپاه به‌خوبی این وظیفه را انجام دادند و امروز نیز قطعا این راه توسط دوستان و همسنگران وی از جمله سردار قاآنی تداوم خواهد یافت.
سردار قاآنی سال‌های طولانی از ابتدای مسوولیت سردار سلیمانی به عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه، معاون و جانشین ایشان بودند و در واقع در طول این مدت یکی از بازوان، همکاران و همراهان سردار سلیمانی محسوب می‌شدند.
ایشان از رزمندگانی است که در طول دوره دفاع مقدس سابقه طولانی در جنگ دارند و در عملیات‌های مختلف در طول این دوران نقش بسیار برجسته‌ای داشتند.
سردار قاآنی یکی از فرماندهان موفق، با تجربه و آشنا به فعالیت‌های رزمی و دفاعی است و به دلیل این‌که سال‌های طولانی با حاج قاسم همراه بودند با محیط، مسوولیت و فعالیت‌های نیروی قدس آشنایی دارند.
به همین دلیل انتخاب ایشان از سوی رهبری و سپاه بهترین انتخابی بود که می‌توانست صورت گیرد، بنابراین ایشان می‌توانند در این ماموریت جدید نیز موفق عمل کرده و راه سردار سلیمانی را ادامه دهند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/94324/سرمقاله-جام-جم--فعالیت‌های-فرامرزی-نیروی-قدس-در-راستای-منافع-ملی
بستن   چاپ