ایران پرسمان
118 نیروی کار اتباع خارجی غیرمجاز در لرستان شناسایی شد
سه شنبه 1 بهمن 1398 - 10:08:53
وزارت رفاه
ایران پرسمان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: 118تبعه غیرمجاز خارجی امسال در واحدهای تولیدی استان شناسایی و اخراج شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان علی آشتاب در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت شناسایی و جلوگیری از اشغال فرصتهای شغلی توسط اتباع بیگانه غیر مجاز اظهار کرد:‌ دراین راستا 851 مورد بازرسی از کارگاههای مشمول قانون کار استان در خصوص اتباع صورت گرفته که 92 بازرسی آن در قالب گشت های مشترک شناسایی و برخورد با اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی با حضور نماینده فرمانداری و نیروی انتظامی و سایر دستگاههای اجرای ذیربط صورت گرفته است که منجر به شناسایی 118نفر تبعه غیرمجاز شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به همکاری نیروی انتظامی در اخراج این افراد از کشور خاطرنشان کرد: با توجه به معضل بیکاری در استان و اهمیت استفاده از جوانان در فرصت های شغلی، شناسایی و اخراج اتباع بیگانه غیر مجاز از محیط های کاری در دستور کار قرار دارد و با کارفرمایانی که مرتکب این جرم شوند به شدت برخورد خواهد شد.
وی تصریح کرد: به موجب ماده 120 و 181 قانون کار، بکارگیری اتباع بیگانه فاقد مجوز کار در هر شغلی جرم محسوب می شود که در این راستا 13 کارفرمایی که قانون را نادیده گرفته بودند ضمن ابلاغ برگ جریمه، به مراجع قضایی معرفی شدند.
آشتاب تصریح کرد: واحدهای کشاورزی، صنعتی و خدماتی که اتباع بیگانه غیرمجاز به کار بگیرند به استناد بند (ج) ماده 11 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ضمن معرفی به مراجع قضایی، بابت هر روز اشتغال غیرمجاز هر کارگر خارجی معادل پنج برابر حداقل دستمزد روزانهجریمه خواهند شد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه توانمندسازی نیروی کار ایرانی از طریق آموزش و توانمند سازی صورت می گیرد بیان کرد: در مجموع 96 نفر جایگزین اتباع بیگانه در واحدهای کارگری استان شدند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/94372/118-نیروی-کار-اتباع-خارجی-غیرمجاز-در-لرستان-شناسایی-شد
بستن   چاپ