ایران پرسمان
الویری خبر داد
سهم مساوی دولت و شهرداری‌ها از محل مالیات بر ارزش افزوده
سه شنبه 1 بهمن 1398 - 12:17:05
ایران پرسمان - عضو شورای شهر تهران گفت: مجلس شورای اسلامی امروز سهم دولت و شهرداری‌ها را از محل مالیات بر ارزش افزوده به صورت مساوی و 50-50 در نظر گرفته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی شهر، محسن هاشمی رفسنجانی در جریان صد و نود و دومین جلسه شورا و در حین بررسی پرونده‌های باغات از الویری خواست تا خبر خوشی را اعلام کند.
مرتضی الویری در توضیح این خبر گفت: لایحه مالیات بر ارزش افزوده مدتهاست که در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد.
وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مواد این لایحه که مربوط به مدیریت شهری می‌شود، ماده 41 است که سهم شهرداری‌ها را از محل مالیات بر ارزش افزوده مشخص می‌کند، افزود: طبق روال از 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده، یک درصد به ورزش و امور فرهنگی، 5 درصد به دولت و 3 درصد به شهرداری‌ها اختصاص پیدا می‌کند.
الویری با بیان اینکه با توجه به اهمیت درآمد پایدار در شهردار ی‌ها تلاش کردیم که سهم شهرداری از محل مالیات بر ارزش افزوده افزایش یابد، تاکید کرد: ما خواهان افزایش 50 درصدی این سهم بودیم که، چون احتمال مغایرت با قانون ششم توسعه را داشت لازم بود که دو سوم آرای مجلس را کسب کند که با تلاش و پیگیری‌های زیاد توانستیم برای این پیشنهاد آرا را کسب کنیم.
رییس شورای عالی استان‌ها اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی امروز سهم دولت و شهرداری‌ها را از محل مالیات بر ارزش افزوده به صورت مساوی و 50-50 در نظر گرفته است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/94418/سهم-مساوی-دولت-و-شهرداری‌ها-از-محل-مالیات-بر-ارزش-افزوده
بستن   چاپ