ایران پرسمان
چهارمین سفیر زن ایران عازم ماموریت شد
سه شنبه 1 بهمن 1398 - 18:06:01
ایران پرسمان - باشگاه خبرنگاران / عصر امروز سفرای جدید کشورمان از جمله چهارمین سفیر زن ایران با رییس جمهور کشورمان دیدار کردند.
عصر امروز سفرای جدید ایران در سیزده کشور جهان با حسن روحانی دیدار کردند.
در میان اسامی دیپلمات ها نام پرویز اسماعیلی مشاور رئیس دفتر رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری به چشم می خورد که پیش از این معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر روحانی بود که به زودی به عنوان سفیر جدید ایران در کرواسی فعالیت خود را آغاز و جایگزین محمدرضا صادق خواهد شد.
افسانه نادی پور دستیار سابق وزیر امور خارجه در امور حقوق شهروندی هم چهارمین زن سفیر کشورمان بعد از انقلاب خواهد بود که در روزهای آینده به سفارتمان در کپنهاگ رفته و جانشین مرتضی مرادیان خواهد شد.
پیش از او مرضیه افخم سفیر کشورمان در مالزی، حمیرا ریگی نماینده کشورمان در بروئنی و فروزنده ودیعتی سفیر فعلی ایران در فنلاند بوده اند.
نادی‌پور که در زمان تغییر سخنگوی وزارت خارجه، بعد از بهرام قاسمی یکی از گزینه های محتمل برای این امر محسوب می شد، سابقه معاونت اداره حقوق بشر و فعالیت در سفارتخانه‌های ایران در توکیو و لاهه (عضو هیأت نمایندگی ایران نزد سازمان منع سلاح‌های شیمیایی) را هم در کارنامه کاری خود دارد.
غلامحسین دهقانی معاون امور حقوقی و بین‌المللی سابق وزارت خارجه نیز به عنوان سفیر جدید ایران در بلژیک منصوب شده است و او در روزهای آینده سکان سفارت کشورمان را از پیمان سعادت تحویل خواهد گرفت. وزارت امور خارجه هنوز جانشین دهقانی را معرفی نکرده است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/94584/چهارمین-سفیر-زن-ایران-عازم-ماموریت-شد
بستن   چاپ