ایران پرسمان
جزئیات گپ‌وگفت کاظم جلالی با معاون لاوروف در مسکو
سه شنبه 1 بهمن 1398 - 18:06:05
ایران پرسمان - فارس / معاون وزیر خارجه روسیه در دیدار سفیر ایران در مسکو، اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد سلیمانی را اقدامی غیرقانونی و نقض موازین حقوق بشرتوصیف کرد.
«کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو امروز (سه‌شنبه) اول بهمن ماه 1398 با «آندری رودنکو» معاون وزارت امور خارجه روسیه در امور آسیای مرکزی و قفقاز، دیدار و در مورد روابط دوجانبه، تحولات افغانستان، دریای خزر و آسیای مرکزی و قفقاز گفتگو و تبادل نظر کرد.
آندری رودنکو در این دیدار ضمن ابراز تسلیت به مناسبت شهادت سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» توسط تروریست‌های آمریکایی و سقوط هواپیمای اوکراینی در تهران، اقدام آمریکای جنایتکار در به شهادت رساندن سردار سپهبد «سلیمانی» را عملی کاملا غیرقانونی و نقض موازین حقوق بشر توصیف کرد.
معاون وزیر امور خارجه روسیه همچنین ایران را کشوری مهم و دوست برای روسیه برشمرد و اذعان کرد که مسکو در نظر دارد، مناسبات خود با تهران را، در آینده نیز توسعه دهد.
کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه نیز در این دیدار ضمن قدردانی از ابراز همدردی وزارت امور خارجه روسیه و شخص او، به اراده مسئولان جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط با روسیه اشاره و تأکید کرد: شرایط منطقه ایجاب می‌کند که جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه به رایزنی و همکاری خود در موضوعات مختلف و به ویژه در خصوص منطقه آسیای مرکزی و قفقاز، ادامه دهند.
در این ملاقات همچنین طرفین بر ضرورت تداوم رایزنی و همکاری بین دو کشور، در رابطه با منطقه آسیای مرکزی و قفقاز، و تداوم تماس‌ها و دیدارهای خود در این خصوص، تأکید کردند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/94586/جزئیات-گپ‌وگفت-کاظم-جلالی-با-معاون-لاوروف-در-مسکو
بستن   چاپ