ایران پرسمان
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوشهر: این استان در جذب تسهیلات اشتغال روستایی پیشتاز است
چهارشنبه 2 بهمن 1398 - 12:14:12
وزارت رفاه
ایران پرسمان - مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: این استان با جذب بیش از 90 درصد تسهیلات اشتغال روستایی در این زمینه در کشور پیشتاز است.

به گزارش روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر، حمیدرضا پناه در شورای اشتغال استان بوشهر افزود: سهمیه ابلاغی این استان از محل تسهیلات اشتغال روستایی 200 میلیارد تومان است که تاکنون 190 میلیارد و 396 میلیون تومان آن جذب شده‌است.
وی بیان کرد: با جذب این تسهیلات 2هزار و 351 طرح اشتغال‌زا اجرا و زمینه اشتغال چهار هزار و 744 نفر در استان بوشهر فراهم شده‌است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: از این میزان تسهیلات 79 درصد در بخش کشاورزی، 9 درصد خدمات و 7 درصد در بخش صنعت جذب شده‌است.
پناه ادامه داد: همچنین سهم اعتبارات حمایتی از محل تسهیلات اشتغال روستایی استان بوشهر نیز 76 میلیارد تومان است که تاکنون 59 میلیارد و 376 میلیون تومان جذب و پیش‌بینی می‌شود زمینه اشتغال یکهزار و 476 نفر در استان فراهم شود.
وی درباره بیمه تامین اجتماعی گفت: با توجه به نرخ بالای این بیمه دستگاه‌های اجرایی می‌توانند بیمه روستایی که هزینه کمتری دارد را اجرا کنند.
پناه بیان کرد: سهمیه کارورزی استان بوشهر 467 نفر پیش‌بینی شد که تاکنون 310 نفر قرارداد بسته‌اند و 97 نفر نیز بعد از پایان دوره کارورزی جذب همان کارگاه‌ها شدند.
وی درباره آموزش در محیط واقعی کار گفت: امسال سهمیه آموزش در این بخش 830 نفر پیش‌بینی شده‌است که از این شمار تاکنون آموزش 600 نفر انجام گرفته‌است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر اضافه کرد: میزان اعتبار مصوب اشتغال خانگی درسال‌جاری برای این استان 6میلیارد و 400 میلیون تومان است که همه آنها جذب و 99 درصد به بانک‌ها معرفی و 89 درصد پرداخت شده‌است.
وی یادآورشد: اشتغال پیش‌بینی شده استان بوشهر در بخش مشاغل خانگی براساس طرح‌های معرفی شده 568 نفر است.
پناه، برضرورت ثبت اشتغال‌های ایجاد شده در سامانه رصد تاکید کرد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/94873/مدیر-کل-تعاون،-کار-و-رفاه-اجتماعی-بوشهر--این-استان-در-جذب-تسهیلات-اشتغال-روستایی-پیشتاز-است
بستن   چاپ