ایران پرسمان
نظرسنجی جدید؛ ترامپ سلامت انتخابات بعدی را به خطر انداخت
چهارشنبه 2 بهمن 1398 - 14:55:13
ایران پرسمان - ایرنا / نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که 51 درصد آمریکایی‌ها بر این باورند که اقدامات دونالد ترامپ باعث تشویق دخالت در انتخابات 2020 این کشور و در نتیجه به خطر افتادن سلامت این انتخابات می شود.
نتایج نظرسنجی مشترک تارنمای رادیو عمومی ملی آمریکا (ان پی آر)، برنامه ساعت خبر شبکه تلویزیونی پی اس اس و موسسه نظرسنجی ماریست نشان می دهد در حالی که فقط چند هفته تا آغاز روند رای گیری مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا باقی مانده است، آمریکایی ها بشدت نگران امنیت انتخابات و خطر اطلاعات غلط هستند.
41 درصد آمریکاییها بر این باورند که آمریکا کاملا و یا اصلا آماده حفظ امنیت و سلامت انتخابات نیست.
دو سوم از دموکرات ها گفتند که بر این باورند کشور آمادگی لازم را ندارد و 85 درصد از جمهوریخواهان خلاف این نظر را داشتند که از دو قطبی شدن در دوران ریاست جمهوری ترامپ حکایت دارد.
ترامپ که اغلب ارزیابی جامعه اطلاعاتی آمریکا را درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 به چالش کشیده است در این نظرسنجی امتیاز چندانی از سوی بسیاری از رای دهندگان آمریکا درباره نحوه مدیریت امنیت انتخابات کسب نکرد.
56 درصد از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی گفتند که فکر می کنند ترامپ عملکرد خوبی نداشته یا این که اقدام چندانی انجام نداده که اطمینان دهد در آینده دخالت در انتخابات رخ نخواهد داد. این در حالیست که 75 درصد از جمهوریخواهان فکر می کنند که اقدامات ترامپ در این زمینه کافی بوده است.
رییس جمهوری آمریکا با دادگاه استیضاح مواجه است زیرا گفته می شود که او تلاش کرده اوکراین را برای تحقیقات درباره جو بایدن رقیب انتخاباتی و معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا تحت فشار قرار دهد.
با وجود انتقادها از اقدامات ترامپ درباره اوکراین، ترامپ مهر ماه (اکتبر) گفت چین باید تحقیقات درباره بایدن ها (بایدن و پسرش) را آغاز کند.
در حالی که مستنداتی وجود ندارد که نشان دهد یک قدرت خارجی نتایج هرگونه رای گیری را در سال های 2016 یا 2018 تغییر داده است، تقریبا از هر 10 آمریکایی 4 نفر بر این باورند کشور دیگری به دنبال دخالت در انتخابات 2020 با هدف تغییر در نتایج آن است.
هرچند ترامپ بدون ارائه شاهد مدعی است که میلیون ها رای غیرقانونی در انتخابات سال 2016 به صندوق ها ریخته شده است، 80 درصد جمهوریخواهانی که در این نظرسنجی شرکت داشته اند گفته اند که بر این باورند انتخابات آن سال عادلانه بوده است.
مقام های انتخاباتی و اطلاعاتی آمریکا بشدت تلاش می کنند تا به رای دهندگان درباره بی نقص بودن سیستم انتخابات اطمینان دهند اما نگرانی هایی درباره اطلاعات غلط در گفتمان سیاسی وجود دارد. اطلاعات غلط، گمراه کننده و تحریک آمیز بخش بزرگی از اقدامات روسیه در انتخابات سال 2016 را تشکیل می داد.
نظرسنجی اخیر که ازبین یک هزار و 259 نفر از افراد بزرگسال و در بازه زمانی 17 تا 22 (7 تا 12 ژانویه) انجام شده است حکایت از آن دارد که مقام های انتخاباتی محلی نسبتا امتیاز بالایی را از سوی رای دهندگان کسب کردند به طوری که 68 درصد از رای دهندگان درباره این که مقام های یاد شده انتخابات عادلانه ای را در سال 2020 برگزار کنند، ابراز اطمینان کردند. تقریبا از هر 10 آمریکایی 6 نفر گفتند که قصد دارند شخصا در روز انتخابات شرکت کنند. 23 درصد گفتند که از طریق ایمیل یا ارسال برگه انتخابات از طریق غیابی در انتخابات شرکت می کنند و 18 درصد گفتند در اولین مکان رای گیری آرا خود را به صندوق می اندازند.
انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 13 آبان 1399 برگزار می‌شود و در نتیجه آن، چهل و ششمین رییس جمهوری این کشور راهی کاخ سفید می‌شود.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/94913/نظرسنجی-جدید؛-ترامپ-سلامت-انتخابات-بعدی-را-به-خطر-انداخت
بستن   چاپ