ایران پرسمان
کارگاه آموزشی سامانه جامع روابط کار منطقه 5 کشوری در اصفهان برگزار شد
چهارشنبه 2 بهمن 1398 - 14:56:46
وزارت رفاه
ایران پرسمان - کارگاه آموزشی سامانه جامع روابط کار منطقه 5 کشوری با حضور مدیران و کارشناسان روابط کار پنج استان در اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، در ابتدای این نشست آموزشی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به وضعیت استان اصفهان گفت: در حال حاضر استان اصفهان با جمعیتی بالغ بر 5 میلیون نفر ، جمعیت شاغل آن بالغ بر 148 هزار نفر است .
وی با بیان این که نرخ بیکاری استان اصفهان نسبت به سال گذشته 4.5 درصد کاهش یافته است افزود: در حال حاضر نرخ بیکاری استان در پاییز 98 برابر 11 درصد است که این کاهش نرخ بیکاری براثر افزایش بارندگی های یک سال اخیر و رونق گرفتن کشاورزی در سطح استان است.
نیرومند همچنین گفت: افزون بر 1 میلیون و 110 هزار نفر بیمه شده تأمین اجتماعی در استان وجود دارد که با احتساب بیمه شدگان تبعی و مستمری بگیران می توان گفت65 درصد جمعیت استان را جامعه کارگری تشکیل می دهد.
وی افزود: 10 درصد تشکل­های کارگری و کارفرمایی کشور، 10 درصد شکایات کارگری و کارفرمایی و 10 درصد تشکل های کارگری و کارفرمایی از کل کشور در استان اصفهان قرار دارد.
نیرومند در خصوص آمار مراجع حل اختلاف کار اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر39 هیأت تشخیص و21 هیأت حل اختلاف و بیش از 400 نفر نماینده کارگر و کارفرما در سطح استان وجود دارد.
وی با بیان این که سالانه بیش از 30 هزار دادخواست کارگری و کارفرمایی مورد بررسی قرارر می گیرد افزود: در سال گذشته 29 هزار رأی صادر شده که از این تعداد 6 هزار و 165 رأی به صورت سازشی بوده است.
مدیر کل تعاون کارور فاه اجتماعی استان اصفهان ضمن قدر دانی از تلاش و دقت عمل کارشناسان حوزه روابط کار گفت: در سال 97 یک هزار و 188 دادخواست به دیوان عدالت اداری ارسال شده که از این تعداد 1 هزار و 5 رأی توسط دیوان عدالت اداری تأیید شده است.
نیرومند در خصوص سامانه جامعه روابط کار گفت: امیدواریم با اجرایی شدن این سامانه در سطح استان مدت زمان رسیدگی به پرونده ها کاهش چشمگیری داشته و دقت بررسی پرونده ها نیز افزایش یابد.
این کارگاه آموزشی با حضور 60 نفر از مدیران و کارشناسان روابط کار استانهای فارس ، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، اصفهان و خوزستان در سالن اجتماعات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان درحال برگزاری است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/94947/کارگاه-آموزشی-سامانه-جامع-روابط-کار-منطقه-5-کشوری-در-اصفهان-برگزار-شد
بستن   چاپ