ایران پرسمان
یک کتاب خوب/ آنهایی که تا حالا عاشق نشده‌اند، از زندگی چه فهمیده‌اند!؟
پنجشنبه 3 بهمن 1398 - 22:01:43
ایران پرسمان - آخرین خبر / کتاب همسر و نقد همسر شامل 10 داستان کوتاه از آنتون چخوف، داستان‌نویس ونمایش‌نامه‌نویس برجستهٔ روس است که در زمان حیاتش بیشتر از 700 اثر ادبی خلق کرده است. چخوف را مهم‌ترین داستان‌نویس پس از شکسپیر می‌دانند. او در 44 سالگی بر اثر خون‌ریزی مغزی درگذشت.
آنتون پاولاویچ چخوف که فرزند یکی به آخر خانواده بود در ژانویه 1860 در تاگانروگ متولد شد. پدربزرگش در یکی از بزرگ‌ترین املاک ایالت وارونژ رعیت بود اما از راه تجارت پولی اندوخت و توانست آزادی خود و خانواده‌اش را بخرد. چخوف در ابتدای راه نویسندگی، با نشریات طنز همکاری می‌کرد و تا پیش از اتمام دانشگاه یکی از نویسندگان ارزشمند این نشریات بود، برای همین پس از اخذ مدرک پزشکی، طبابت نکرد و برای امرار معاش همان کار ادبی را دنبال کرد.
همان‌طور که از عنوان کتاب مشخص است، این اثر شامل دو بخش است. بخش اول شامل 10 داستان کوتاه است و بخش دوم شامل نقد و تفسیر این داستان‌ها می‌باشد. در آخر کتاب نیز ضمیمه‌هایی درباره زندگی و آثار چخوف گنجانده شده است.
داستان‌های موجود در این کتاب هرکدام به تنهایی دنیایی را دربرمی‌گیرند و خواننده را در خود غرق می‌کند. فهرست داستان‌های کتاب همسر و نقد همسر عبارت است از: آدمی در جلد / تمشک / درباره عشق / ویولن روتشیلد / همسر / ایئونیچ / نفسم / آنا بر گردن / بانویی با سگ ملوس / عروس.
آنهایی که تا حالا عاشق نشده‌اند، از زندگی چه فهمیده‌اند! به‌نظرم هیچ‌کس هنوز نتوانسته عشق را درست توصیف کند و اصلا مشکل بشود این حس شادی‌بخش، لطیف و در عین حال دردناک را توصیف کرد. هرکس یک‌بار تجربه‌اش کند، هرگز حاضر نمی‌شود با کلمات عاجز و ناتوان بیانش کند. (همسر و نقد همسر – صفحه 121)
مترجم کتاب – حمیدرضا آتش‌برآب

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/95448/یک-کتاب-خوب--آنهایی-که-تا-حالا-عاشق-نشده‌اند،-از-زندگی-چه-فهمیده‌اند!؟
بستن   چاپ