ایران پرسمان
ساعت آخرالزمان؛ بشر از همیشه به پایان کار نزدیک‌تر است!
جمعه 4 بهمن 1398 - 14:05:57
ایران پرسمان - یورو نیوز / گروه «بولتن دانشمندان اتمی» روز پنجشنبه ساعت نمادین آخرالزمان را 23 و 58 دقیقه و 20 ثانیه اعلام کردند. به این ترتیب از نظر دانشمندان دانشگاه شیکاگو تنها 100 ثانیه به نیمه شب که نماد آخرالزمان محسوب می شود باقی مانده است.
ساعت آخرالزمان آخرین بار در سال 2018 میلادی ساعت 23 و 58 دقیقه را نشان می داد اما کارشناسان مستقر در دانشگاه شیکاگو در آمریکا اکنون بر این باور هستند که بشر 20 ثانیه به آخرالزمان نزدیک تر شده و از همیشه به آخرالزمان نزدیک تر است.
گروه «بولتن دانشمندان اتمی» اولین بار در سال 1947 میلادی برای هشدار در مورد احتمال وقوع جنگ اتمی ساعت آخرالزمان را اعلام کردند.
اعضای این گروه اکنون علاوه بر احتمال وقوع جنگ اتمی سایر تهدیدها از جمله افزایش ملی گرایی، تروریسم، گرمایش زمین و احتمال بروز بیماری های واگیردار را در نظر می گیرند.
دو عامل موثر بر تصمیم محققان دانشگاه شیکاگو برای اعلام فاصله 100 ثانیه ای بشر با آخرالزمان، تکثیر سلاح های اتمی و تغییرات آب و هوایی بوده است.
ساعت نمادین آخرالزمان در سال 1947 هفت دقیقه با نیمه شب فاصله داشت. فاصله بشر با آخرالزمان در سال 1953 میلادی به دنبال آزمایش بمب های هیدروژنی به دو دقیقه رسید.
بیشترین فاصله بشر با آخرالزمان در سال 1991 میلادی و در آستانه فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به ثبت رسید. از نظر دانشمندان بشر در آن سال 17 دقیقه با آخرالزمان فاصله داشت.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/95543/ساعت-آخرالزمان؛-بشر-از-همیشه-به-پایان-کار-نزدیک‌تر-است!
بستن   چاپ