ایران پرسمان
فیلیپین آمریکا را تهدید کرد!
جمعه 4 بهمن 1398 - 18:29:14
ایران پرسمان - فارس / رئیس‌جمهور فیلیپین گفت، اگر آمریکایی‌ها برای یکی از سناتورهای این کشور روادید صادر نکنند، قرارداد همکاری نظامی میان مانیل و واشنگتن را لغو می‌کند.
«رودریگو دوترته» رئیس‌جمهور فیلیپین روز پنجشنبه آمریکا را به لغو قرارداد همکاری نظامی تهدید کرد.
به نوشته خبرگزاری «رویترز»، دوترته پس از آن این تهدید را اعلام کرد که آمریکا از صدور روادید برای «رونالدو دلاروزا» رئیس سابق پلیس و سناتور فعلی فیلیپین، سرباز زد.
دلاروزا گفته است سفارت آمریکا در «مانیل» هیچ توضیحی در این باره ارائه نکرده است اما گمان می‌رود علت آن ادعایی مبنی بر کشته‌شدن فراقضایی شماری از قاچاقچیان، حین مبارزه گسترده این کشور با فروش و مصرف مواد مخدر باشد.
دوترته خطاب به آمریکا گفت: «اگر این مسئله را اصلاح نکنید، اول، پایگاه‌هایتان را تعظیل و توافق نظامی (VFA) را لغو می‌کنم».
وی افزود: «از حالا به‌مدت یک ماه به آمریکا فرصت می‌دهم».
قرارداد نظامی آمریکا و فیلیپین که در سال 1998 امضا شده است، به هزاران نیروی آمریکایی اجازه می‌دهد تمرینات و رزمایش‌های خود را در فیلیپین انجام دهند.
در تقابلی دیگر میان این دو کشور، ماه گذشته فیلیپین مانع از ورود دو سناتور آمریکایی به این کشور شد. علت این اقدام ارائه طرحی به کنگره از طرف این دو سناتور برای جلوگیری از ورود «لیلا دلیما» وزیر دادگستری سابق فیلیپین و بستگانش به آمریکا بود.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/95611/فیلیپین-آمریکا-را-تهدید-کرد!
بستن   چاپ