ایران پرسمان
اتهام زنی های پسر پادشاه سعودی علیه ایران
جمعه 4 بهمن 1398 - 18:30:12
ایران پرسمان - شفقنا / «خالد بن سلمان» پسر پادشاه عربستان و معاون وزیر دفاع این کشور روز جمعه در یک مصاحبه تلویزیونی سخنانی را علیه ایران به زبان آورد.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از الحدث، بن سلمان گفت: ایران می خواهد انقلابش را به کشورهای همسایه صادر کند و افکار توسعه طلبانه در سر دارد. ایران خواهان شراکت بین کشورهای منطقه نیست بلکه همه هدفش این است که آن کشورها جزو طرح توسعه طلبانه اش باشند.عربستان چشم انداز 2030 را دارد که باعث پپیشرفت کشور می گردد اما ایران از سال 1979 طرحی دارد که باعث پس رفت منطقه می شود.
معاون وزیر دفاع سعودی در ادامه اتهام زنی هایش علیه ایران مدعی شد: بزرگترین تهدیدی که منطقه و جهان امروز با آن روبرو هستند، ایران و شبه نظامیانش از یک طرف و سازمان های تروریستی نظیر داعش و القاعده از طرف دیگر هستند. هر دوی آنها دو روی یک سکه هستند هرچند که تفاوت ایدئولوژی داشته باشند.
بن سلمان افزود: هر دوی آنها به حاکمیت کشورها اعتقادی ندارند و به برپایی یک دولت ایدئولوژیک فرامرزی ایمان دارند و به قوانین بین المللی احترام نمی گذارند.
معاون وزیر دفاع سعودی ادامه داد: هنگامی که موضوع به ما مربوط می شود، آن وقت ما دشمن مشترک هستیم و آن دو علیه ما با یکدیگر همکاری می کنند.
گفتنی است مقامات سعودی همواره به اتهام زنی به جمهوری اسلامی ایران عادت دارند و این موضوع تقریبا به عادت روزانه آنها تبدیل شده است.
روز گذشته نیز عادل الجبیر وزیر مشاور این کشور در امور خارجه اتهامات مشابهی را به ایران نسبت داد .
این در حالی است که ایران همواره از گفتگو میان کشورهای منطقه استقبال کرده و هرگونه تنش در منطقه و اتهام زنی های مقامات سعودی را رد کرده است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/95617/اتهام-زنی-های-پسر-پادشاه-سعودی-علیه-ایران
بستن   چاپ