ایران پرسمان
آیا لغو قطعنامه 2231 به معنی آغاز جنگ است؟
جمعه 4 بهمن 1398 - 18:30:29
ایران پرسمان - خبرآنلاین / فعال سازی مکانیسم ماشه توسط اروپا و آینده روابط ایران با کشورهای اروپایی موضوع گفت وگوی کارشناس مسائل هسته ای با خبرگزاری خبرآنلاین بود.
حسن بهشتی پور در پاسخ به این سوال که اگر موضوع مکانیسم ماشه در کمیسیون‌ها به سرانجام نرسد چه به روز قطع‌نامه 2231 می‌آید گفت: قطعنامه 2919 جایگزین آن می‌شود.
وی در مورد اینکه در صورت تحقق این امر آیا احتمال حمله نظامی به ایران وجود دارد گفت: اگر یک ماه پیش این سوال را از من می‌پرسیدید با قطعیت تمام می‌گفتم خیر حمله نظامی در کار نیست. در قطعنامه 2919 به هیچ عنوان اقدام نظامی پیش بینی نشده است فقط تحریم های اقتصادی وسیع در نظر گرفتند.
این کارشناس درباره اهمیت قطعنامه 2231 نیز گفت: آمریکایی‌ها و متحدانشان ترجیح می‌دهند تا بدون حمله نظامی و با کمترین هزینه ممکن و از طیق تحریم‌ها نظام جمهوری اسلامی ایران را ازپا دربیاورند و سعی دارند اشتباهی که در عراق و افغانستان انجام داده‌اند را مجدد تکرار نکنند و آمدند عمیق‌ترین و گسترده‌ترین تحریم‌های طول تاریخ را علیه ایران به کار گرفتند تا با کمترین هزینه ممکن شورش‌های داخلی در کشور شکل گیرد که از نظرآنها بدون اقدام نظامی تحریم های اقتصادی باعث می‌شود یا نظام رفتارش را تغییر ‌دهد یا نظام به طور کلی تغییر می‌کند. اما دیدند که ایران در بیش از یکسال و نیم محکم در برابر همه تحرکات داخلی و خارجی ایستاد.با توجه به این شرایط آمریکایی‌ها دنبال جنگ با ما نیستند حتی اگر قطعنامه 2231 کنار گذاشته شود. هرچند به دنبال جنگ با ما نیستند اما به دنبال این موضوع هستند که ایران از درون دچار فروپاشی شود و بسیار قاطع بابت این موضوع برنامه ریزی می‌کنند.بنا براین ما باید اتحاد خود را حفظ کنیم چرا که عنصری که جمهوری اسلامی ایران را در برابر دشمنش تضمین کرده است مردم است بنابراین ما طرح‌ها و برنامه ریزی‌هایمان باید روی این موضوع باشد که فشار را از روی مردم برداشته شود.
وی در پایان گفت: یعنی راه حل توان هسته‌ای برای طرف مقابل جنبه امنیتی، سیاسی دارد و راه حل اصلاحات اقتصادی برای مردم که مهم‌ترین پشتیبانان ایران هستند جنبه حمایتی و پشتیبانی دارد برای اینکه مردم احساس کنند اگر در حال سختی کشیدن هستند در عوض حکومت هم به فکر آنهاست و برای آرامششان تلاش می‌کند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/95621/آیا-لغو-قطعنامه-2231-به-معنی-آغاز-جنگ-است؟
بستن   چاپ