ایران پرسمان
شوک مردم عراق به آمریکا
جمعه 4 بهمن 1398 - 21:06:32
ایران پرسمان -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

آخرین خبر / مردم عراق امروز جمعه با حضور میلیونی خود در خیابان های بغداد بار دیگر بر خروج نظامیان تروریست امریکایی از کشورشان تاکید کردند.
رسانه های مختلف با بازتاب این راه÷یمایی عظیم گزارش دادند که پیام این تظاهرات میلیونی ضد آمریکایی مردم عراق این است که گروه‌های مقاومت از پایگاه مردمی برخوردار بوده و فراکسیون‌های پارلمانی به تلاش برای اجرای تصمیم اخراج آمریکایی‌ها ادامه خواهند داد.
به گزارش رسانه های عربی، عراقی‌ها با به اهتزاز درآوردن پرچم کشورشان در میدان التحریر، با حضور آمریکایی‌ها در این کشور مخالفت کردند.
تظاهرات‌کنندگان عراقی با در دست داشتن پلاکاردهایی با نوشته «آمریکا از عراق بیرون برو»، از گروه‌های مقاومت در این کشور حمایت کردند.
|مردم در این تظاهرات میلیونی فریاد می زند: "آمریکا هرگز هرگز "همه جا کربلای مقدس و هر روز روز عاشورا در عراق در رد حضو راشغالگران آمریکایی است.
همچنین تصاویر سردار حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس و «ابومهدی المهندس» معاون شهید الحشدالشعبی عراق، در تظاهرات ضدآمریکایی بغداد مشاهده می شود.


`ایران



`ایران


شبکه خبری بی بی سی نیز در گزارشی نوشت، جمعیت عظیمی از مردم عراق خیابانهای پایتخت بغداد را اشغال کردند تا از آمریکا درخواست کنند خاک عراق را ترک کند. این گزارش با بیان اینکه مقتدی صدر روحانی بانفوذ عراقی پیش از این خواستار حضور میلیونی مردم در اعتراض به حضور نظامیان خارجی در عراق شده بود افزود: ترور ژنرال قاسم سلیمانی فرمانده ایرانی و ابومهدی المهندس تنشها را در این زمینه را افزایش داده است. براساس گزارش بی بی سی، تظاهرات در مرکز بغداد و از صبح زود در روز جمعه آغاز شد و پس از چند ساعت جمعیت عظیمی به آن پیوستند. برخی از تظاهرات کنندگان پلاکاردهایی با خود حمل می‌کردند که روی آن حضور نظامی آمریکا در عراق محکوم شده بود. خبرنگار بی بی سی حاضر در بغداد درباره این تظاهرات میگوید، این تجمع از تجمعات اعتراضی مردم عراق که خواستار تغییرات اساسی در دولت هستند جدا است.
خبرگزرای رویترز با پوشش اخبار تظاهرات میلیونی مردم عراق گزارش داد، مردم عراق در تظاهرات روز جمعه شعار نه به آمریکا، نه به اسرائیل و نه به استعمار سر دادند. بر اساس گزارش رویترز، مردان و زنان عراقی در تظاهرات خود پرچمهای سفید و سیاه و قرمز و پلاکارهایی با شعارهایی ضدآمریکایی حمل میکردند و شعارهای علیه آمریکا که ائتلاف موسوم به ضددداعش را رهبری می‌کند، سر دادند. برخی از تظاهرات کنندگان لباس کفن نمادین که نشانه جانفشانی برای کشورشان است پوشیده بودند و شعارهایی مثل نه به آمریکا، نه به اسرائیل و نه به استعمار سر دادند.


`ایران


مقتدی صدر شمشیر را برای آمریکا از رو بست
«مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق امروز (جمعه) همزمان با تظاهرات میلیونی علیه حضور نظامی آمریکا در این کشور، در بیانیه‌ای از دولت عراق خواست تا تمامی پایگاههای نظامی آمریکا را ببندد. به نوشته وبگاه السومریه نیوز، او تأکید کرد: «اگر دولت آمریکا حاضر به خروج از عراق نشود، با آن به مثابه یک کشور اشغالگر و متخاصم برخورد خواهد شد.»
مقتدی صدر همچنین از دولت بغداد خواست تا تمامی قراردادهای امنیتی با آمریکا را لغو کرده و حریم هوایی این کشور را بر روی عملیات‌های نظامی آمریکا ببندد. مقتدی صدر در این بیانیه، تأکید کرد که تمامی تلاش خود را بری عدم ورود عراق به جنگی دیگر با آمریکا به کار خواهد گرفت و از تمامی راههای مسالمت‌آمیز از جمله سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای اخراج نیروهای آمریکایی استفاده خواهد کرد. او نیروهای آمریکایی را «اشغالگر» توصیف کرد.
هشدار سفارت امریکا به شهروندانش در بغداد
به گزارش فارس، سفارت آمریکا در بغداد همزمان با آغاز تظاهرات بزرگ ضد اشغالگری در بغداد از شهروندان خود خواست از اماکن برپایی این تظاهرات دوری کنند. به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، در این بیانیه آمده است: «احتمالا شهروندان آمریکایی امروز شاهد حضور گسترده نیروهای امنیتی در بغداد هستند و احتمالا راه‌ها مسدود شده است. کار کنسوگری در بغداد امروز همچنان متوقف است». وی افزود: «شهروندان آمریکایی باید به سفارت آمریکا هم نزیک نشوند کنسولگری آمریکا در اربیل باز است.»
در ادامه این بیانیه آمده است: «اقداماتی که باید بر اساس توصیه ماه مه سفارت آمریکا در سال 2019 اتخاذ شود اینکه به عراق سفر نکنید از مناطق برپایی تظاهرات ها دور شوید و از رسانه های محلی آخرین اخبار و اتفاقات را دنبال کنید».
ده‌ها هزار نفر از مردم عراق برای شرکت در تظاهرات ضد اشغالگری آمریکا در حال رساندن خود به تقاطع دانشگاه بغداد نزدیک منطقه «الجادریه» مسیر تعیین شده برای تظاهراتی هستند که پیش‌بینی شده است به تظاهرات میلیونی و بی سابقه‌ای در عراق تبدیل شود.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/95652/شوک-مردم-عراق-به-آمریکا
بستن   چاپ