ایران پرسمان
راه‌اندازی سامانه جامع الکترونیکی روابط کار در کرمان
شنبه 5 بهمن 1398 - 10:18:15
وزارت رفاه
ایران پرسمان - مدیرکل روابط کار و جبران خدمات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سامانه جامع الکترونیکی روابط کار در راستای رسیدگی الکترونیکی راه‌اندازی شده که 19 زیرسامانه به جامعه کار و تولید کشور در حوزه کارگری و کارفرمایی خدمات ارائه می‌دهند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان، کوروش یزدان در نشست سه‌جانبه‌گرایی با محوریت روابط کار در کرمان اظهار کرد: سامانه جامع الکترونیکی روابط کار در راستای رسیدگی الکترونیکی راه‌اندازی شده است که در این سامانه 19 زیرسامانه به جامعه کار و تولید کشور هم در حوزه کارگری و هم کارفرمایی ارائه خدمات می‌دهند.
یزدان عنوان کرد: یکی از موثرترین آثار راه‌اندازی سامانه جامع کار و زیرسامانه مراجعه حل اختلاف به تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به کارگران برمی‌گردد که اطاله وقت و مراجعات به ادارات را کاهش می‌دهد.
مدیرکل روابط کار و جبران خدمات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: درخواست داریم کارگران و کارفرمایان فعال جامعه کار و تولید استان کرمان با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت پرونده الکترونیکی خود را تشکیل دهند.
وی با اشاره به اینکه کارگران تنها یک بار می‌توانند پرونده الکترونیکی تشکیل دهند، بیان کرد: یکی از اهداف راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار تسهیل در امور مربوط به ثبت شکایات، شفافیت در حوزه روابط کار و کاهش مراجعه حضوری به ادارات کار است.
یزدان عنوان کرد: بخش عمده اختلاف در حوزه کارگری در زمینه طرح‌های طبقه‌بندی مشاغل و تعیین صلاحیت شرکت‌های خدماتی است و با راه‌اندازی این سامانه شاهد تسریع در خدمات کار خواهیم بود.
رسیدگی سالانه به بیش از 4 هزار پرونده کارگری در کرمان
رضا اسماعیلی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: در استان کرمان در سال به بیش از 4 هزار پرونده رسیدگی می‌کنیم و به طور متوسط طرف هر پرونده دو نفر باشد در سال 8 هزار نفر در سطح استان به مشکلات آنها رسیدگی می‌شود و تعداد تردد پرونده‌ها در سال 80 هزار تردد است.
وی افزود: 33 درصد از جمعیت شاغل استان کرمان در حوزه کشاورزی است و بالاترین نرخ اشتعال در بخش کشاورزی در سطح کشور مربوط به استان کرمان است و حداکثر نرخ اشتغال کشاورزی در سایر استان‌های کشور بین 17 تا 19 درصد است.
اسماعیلی اظهارکرد: بیش از 100 هزار نفر از جمعیت استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند که مسائل و مشکلات خاص خودشان را دارند و خود این بخش به تنهایی نیاز به یک قانون کار مجزا دارد اما ما همه این مسائل و مشکلات را با یک قانون کار رسیدگی و حل و فصل می‌کنیم.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/95751/راه‌اندازی-سامانه-جامع-الکترونیکی-روابط-کار-در-کرمان
بستن   چاپ