ایران پرسمان
با حمایت معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) :
" بنیاد ملی توسعه فناوری‌های فرهنگی" افتتاح می شود
شنبه 5 بهمن 1398 - 11:31:33
وزارت رفاه
ایران پرسمان - " بنیاد ملی توسعه فناوری‌های فرهنگی" با حمایت معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) ، باحضورمدیران ومسئولان عالی رتبه کشور ، برخی از متخصصان و مدیران کسب ‌وکارهای بخش خصوصی فعال در حوزه فناوری‌های فرهنگی، فردا یک شنبه 6 بهمن ماه سال جاری،درفرهنگستان هنر آغاز به کار می کند .

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، این بنیاد ذیل طرح تکاپو- در قالب یک نهاد عمومی – خصوصی به وظیفه راهبری زیست بوم توسعه فناوری‌های فرهنگی و پشتیبانی از توسعه صنایع خلاق در قالب پلتفرم‌ های کسب و کاری خواهد پرداخت.
گفتنی است مطابق تعریف سازمان بین المللی " آنکتاد " صنایع خلاق ، چرخه‌هایی از خلق، تولید و توزیع کالاها و خدمات‌اند که خلاقیت و سرمایه‌ی فکری را به ‌عنوان ماده خام به کار می‌گیرند. این صنایع متشکل از مجموعه ‌ای از فعالیت ‌های دانش‌بنیان، متمرکز بر هنر اما نه محدود به آن است که پتانسیل درآمدزایی از داد و ستد و حقوق مالکیت معنوی دارند و شامل محصولات مادی و ملموس و غیرمادی و معنوی، یا خدمات هنری با محتوای خلاق، ارزش اقتصادی و هدف‌های بازاری هستند.
فناوری فرهنگی، فناوری خاص و یا فناوری ترکیبی در حوزه فرهنگ و صنایع خلاق است. فناوری شکل دهنده و یا تغییر دهنده فرایندها، عادات، ساختارها، مفاهیم، شیوه ها و حتی زیرساخت های فکری و ارتباطی است. فرهنگ فناورانه، فرهنگی است که تمامی چرخه تفکر تا عرضه آن از ظرفیت های بی بدیل فناوری سیراب شده است. فرهنگی که هوش مصنوعی و داده کاوی تمامی اجزای فکری و ساختاری آن را در هم آمیخته و زمینه ساز شناخت بهتر، عرضه بهتر، تولید بهتر و برنامه ریزی بهتر شده است.
شایان ذکراست این بنیاد به عنوان نهادی تخصصی با تمرکز بر توسعه پلتفرم ‌های فناورانه و جهت توسعه همه جانبه زیست‌ بوم توسعه کسب و کارهای فناورانه فرهنگی و پشتیبانی از توسعه صنایع خلاق به ارائه خدمات می پردازد و از جمله اهداف آن ایجاد و توسعه پلتفرم¬های آموزش، شناسایی، تولید، بازاریابی، تبلیغات، فروش و ارزیابی صنایع فرهنگی است. این بنیاد در نظر دارد زمینه ساز رشد کسب وکارهای نوپا، فعال و توانمندی باشد که می توانند ضمن ایجاد اشتغال پایدار، زمینه ساز صادرات و ارزآوری برای کشور باشند.
بنیاد تلاش خواهد کرد تا با شناسایی نیازهای زیست بوم، همچون قوانین و دستورالعمل ها، منابع مالی، سرمایه و سایر موارد از طریق انجام تعاملات درون و برون دستگاهی و استفاده از همه ظرفیت های داخلی و خارجی نسبت به رفع این نیازها و سازماندهی اجزای زیست ‌بوم توسعه کسب وکارمبتنی بر فناوری‌های فرهنگی اقدام کند. همزمان با تهران،‌ بنیاد دفاتر خود را در 6 استان کشور نیز افتتاح خواهد کرد .
کد منتشر کننده : 1362

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/95782/"-بنیاد-ملی-توسعه-فناوری‌های-فرهنگی"-افتتاح-می-شود
بستن   چاپ