ایران پرسمان
تازه های نشر/ «مرگ خنده‌دار، عشق ناتمام» از راه رسید
شنبه 5 بهمن 1398 - 16:38:50
ایران پرسمان - خبرگزاری کتاب ایران / بر اساس خبر دریافتی از نشر خزه، دو پسر، یکی قلدر و بی‌ادب، دیگری خجالتی و دست‌وپا چلفتی، اما هردو بی‌استعداد در فیلمسازی، تلاش می‌کنند درباره‌ دختری که مبتلا به سرطان است، فیلم بسازند تا بدین ترتیب به او روحیه بدهند. نتیجه‌ کار از پیش پیداست: فاجعه! اما تا این فیلم ساخته شود، جس‌ اندروز، نویسنده‌ رمان «مرگ خنده‌دار، عشق ناتمام» همه چیز را با طنز وحشتناکش به باد شوخی می‌گیرد؛ از عمیق‌ترین مفاهیم انسانی مثل مرگ و عشق و رفاقت تا فیلمسازان بزرگی مثل ورنر هرتسوک و کوروساوا و استیون اسپیلبرگ! البته که طنز تند و تیز اندروز فقط خواننده را به خنده نمی‌اندازد، بلکه او را به تأمل و تعمق درباره‌ همین مفاهیم انسانی وا می‌دارد.
منتقد روزنامه‌ گاردین درباره «مرگ خنده‌دار، عشق ناتمام» گفته است: «احتمالا بامزه‌ترین کتابی بود که خوانده‌ام. همه باید این کتاب را بخوانند.»
روزنامه‌ آبزرور نیز چنین نظری در مورد این رمان داشته است: «خنده‌دار و هیجان‌انگیز... تعریفی صادقانه از واکنش جامعه به بیماری و مرگ.»
بر اساس این رمان، در سال 2015 فیلمی کمدی-درام به کارگردانی آلفونسو گومز ریون و با بازی توماس مان و اولیویا کوک ساخته شد که علاوه بر اقبال و استقبال مخاطبان، جایزه‌ بزرگ هیئت داوران و همچنین جایزه تماشاگران را در جشنواره‌ فیلم ساندنس از آن خود کرد.
«مرگ خنده‌دار، عشق ناتمام» در 248صفحه و با بهای 35هزارتومان از سوی نشر خزه انتشار یافته است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/95932/تازه-های-نشر--«مرگ-خنده‌دار،-عشق-ناتمام»-از-راه-رسید
بستن   چاپ