ایران پرسمان
واکنش روسیه به اخراج دو دیپلمات روس از بلغارستان
يکشنبه 6 بهمن 1398 - 09:53:25
ایران پرسمان - تسنیم / وزارت خارجه روسیه اخراج دیپلمات‌های روسی از بلغارستان را اقدامی غیر دوستانه، تحریک آمیز و مغایر با ماهیت روابط مرسوم محترمانه بین دو کشور نامیده و اقدام تلافی جویانه در این رابطه را حق مسلم طرف روسی دانسته است.
به گزارش خبرگزاری «تاس»، وزارت امور خارجه روسیه اخراج دیپلمات‌های روسی از بلغارستان را اقدامی غیر دوستانه و تحریک آمیز ارزیابی کرده و به مقامات صوفیه درباره اقدامات تلافی جویانه در این رابطه هشدار داده است.
در بیانیه منتشره از سوی وزارت امور خارجه در این رابطه تاکید شده است: «ما این اقدام مقامات رسمی صوفیه را اقدامی کاملاً غیر دوستانه و تحریک آمیز و مغایر با ماهیت سازنده و روابط مرسوم همراه با احترام متقابل بین روسیه و بلغارستان می دانیم. ما این حق را برای خود قائل هستیم که اقدامات تلافی جویانه در این رابطه انجام دهیم.»
وزارت خارجه روسیه همچنین یادآور شده است که دولت بلغارستان هیچ مدرک موجهی برای حمایت از تصمیم اخراج دیپلمات‌های روسی ارائه نداده است.
روز جمعه دادستان بلغارستان از آغاز تحقیقات پیش از محاکمه علیه دو دیپلمات روسی در پرونده جاسوسی خبر داد که ادعا شده که فعالیت‌های غیرقانونی آنها در زمینه انتخابات و بخش انرژی است.
سپس سفیر روسیه در صوفیه به وزارت امور خارجه بلغارستان احضار شده و در آنجا یادداشتی مبنی بر "عنصر نامطوب" بودن دو تن از پرسنل دفتر نمایندگی تجاری روسیه در پایتخت بلغارستان به وی تحویل داده شد که در آن اعلام شده که حضور این افراد در این کشور بر اساس کنوانسیون وین غیرقابل قبول بوده و آنها باید بلغارستان را ترک کنند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/96103/واکنش-روسیه-به-اخراج-دو-دیپلمات-روس-از-بلغارستان
بستن   چاپ