ایران پرسمان
کوبا: آمریکا مقصر اصلی تیرگی روابط با بولیوی است
يکشنبه 6 بهمن 1398 - 09:53:31
ایران پرسمان - ایسنا / یک روز پس از آنکه بولیوی روابط دیپلماتیک با کوبا را تعلیق کرد، هاوانا دولت موقت آن را به تلاش برای تیره کردن روابط دوجانبه، عمدتا زیر فشار دولت ترامپ متهم کرد.
به گزارش رویترز، کوبا از متحدان کلیدی اوو مورالس، رئیس‌جمهوری چپگرای سابق بولیوی است که نوامبر گذشته در بحبوحه بحران‌های سیاسی و اعتراضات استعفا داد و از نظرات مورالس مبنی بر اینکه او در یک کودتای "تحت حمایت خارجی" سرنگون شده است، حمایت کرد.
در همین حال جینین آنی‌یز، رئیس‌جمهوری موقت محافظه‌کار بولیوی برای نزدیکی کشورش به دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا که تحریم‌هایی علیه کوبا اعمال کرده، تلاش کرده است.
وزارت خارجه کوبا شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: مقام‌های موقت اقدام به راه‌اندازی یک کمپین دروغ علیه کوبا کردند، به ویژه علیه همکاری پزشکی کوبا که ایجاد خشونت علیه کارمندان ما را تحریک می‌کنند. این عادی نیست که این حقایق توصیف شده با یک کمپین وحشیانه و با انگیزه سیاسی آمریکا علیه همکاری پزشکی بین‌المللی کوبا به ده‌ها کشور همزمان شده است.
وزارت خارجه کوبا همچنین اعلام کرد، مقام‌های آمریکایی از زمان برکناری مورالس "به بولیوی فشار آوردند تا تیرگی روابط با کوبا را تحمیل کنند."
وزارت خارجه آمریکا هنوز در این رابطه اظهارنظری نکرده است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/96107/کوبا--آمریکا-مقصر-اصلی-تیرگی-روابط-با-بولیوی--است
بستن   چاپ