ایران پرسمان
راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار در زنجان
يکشنبه 6 بهمن 1398 - 09:54:43
وزارت رفاه
ایران پرسمان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی استان زنجان از راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار در زنجان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، محمد رضا یوسفی با تاکید بر اینکه سامانه جامع روابط کار در استان در حال راه‌اندازی است، گفت: برای این کار باید مقدمات کار فراهم شود و مقدمه کار این است که کارگران به دفاتر پیشخوان مراجعه کرده و در این سامانه ثبت‌نام و از آن استفاده کنند.
وی افزود: بعد از راه‌اندازی این سامانه، همه قراردادهای کار در آن بارگذاری خواهد شد، یعنی هیچ کارفرمایی قادر نخواهد بود بدون بارگذاری در این سامانه ادعای قراردادی بودن کارگر خود را مطرح کند و از طرفی همه دعاوی مربوط به کارگر و کارفرما و بسیاری از خدمات، از جمله خدمات بیمه بیکاری و سایر موارد، از طریق این سامانه انجام خواهد شد و امیدواریم با راه‌اندازی و شروع به کار این سامانه که به زودی در استان اتفاق خواهد افتاد، برای همیشه فایل قراردادهای سفید امضاء بسته شود.
وی با تاکید بر اینکه اگر کارفرمایان مشخصات قراردادهای کارگران خود را در این سامانه ثبت نکنند، قابل استناد نخواهد بود، یادآور شد: بعد از این تنها مرجع بررسی قراردادهای کار و نیز سایر درخواست‌های ارائه خدمات منوط به ورود به سامانه جامع روابط کار خواهد بود. از طرفی، ثبت قراردادها برای کارگران قابل مشاهده است. همچنین در قانون کار، محدودیت زمانی برای قراردادهای کار مشخص نشده است و می‌ توان قراردادهای کار را به هر مدت زمانی که طرفین قرارداد توافق می‌کنند، این مدت زمان برای‌شان تعیین شود.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/96121/راه‌اندازی-سامانه-جامع-روابط-کار-در-زنجان
بستن   چاپ