ایران پرسمان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهران: کافه‌های کارآفرینی محل اجماع صاحبان ایده‌ و جویندگان مشاغل نو است
يکشنبه 6 بهمن 1398 - 09:54:44
وزارت رفاه
ایران پرسمان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهران گفت: کافه‌های کارآفرینی محل اجماع کارآفرینان، سرمایه گذاران، صاحبان ایده‌های نو، دانشجویان و جویندگان مشاغل نو و دانش‌بنیان است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، دهمین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با محوریت نقش کافه‌های کارآفرینی در جامعه کار با حضور سید محسن دلبری مدیر کل امور استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پروانه رضایی بختیاری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، اسماعیل غنیان مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، مدیران کل دستگاه های اجرایی زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان تهران و افروغ مدیر عامل "خانه رویداد خِرد" به میزبانی مرکز نوآوری دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.
در ابتدای دهمین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران پروانه رضایی بختیاری در مورد تأثیر کارآفرینی و کافه های کارآفرینی بیان کرد: امیدوارم جلسه امروز آغازی باشد برای ارتباط و تعامل بیشتر بخش خصوصی و دولتی و آشنایی بیشتر با توسعه کسب و کارهای نو، مشاغل دانش بنیان و آینده کار که در معرض تغییرات سریع و زیاد است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در ادامه افزود: سازمان بین المللی کار برنامه سال جاری خود را آینده دنیای کار انتخاب کرده بود و روندهای رو به رشدی را که در این زمینه پیدا شده بود را مورد مطالعه قرار داده است. این مطالعات نشان می دهد که مشاغل دولتی، مشاغل حقوق بگیری و مشاغلی که مادام العمر فردی در یک کار باقی بماند رو به افول است. در مقابل مشاغلی مورد تقاضاست که همچنان بازار دارد و متقاضیان آن مهارت های خود را ارتقا داده باشند و دانش خود را با نیازهای روز تطبیق دهند یا در پی ایجاد مشاغلی باشند که نیازهای روز بازار کار را پوشش می‌دهد.
رضایی بختیاری با اشاره به چنین تغییراتی، گفت: مسئولیت ما برای فراهم کردن زمینه های مشاغل جدید روشن است. این نیازها را بایستی به موقع تشخیص دهیم و شرایط و زیرساخت مناسب را برای ایجاد این مشاغل فراهم کنیم. مجموعهمرکز نوآوریخانه رویداد که امروز مورد بازدید قرار گرفت، توانسته در ایجاد این شرایط نقش به سزایی ایفا نماید. کافه های کارآفرینی محل اجتماع گروه های مختلفی اعم از کارآفرینان، سرمایه گذاران، صاحبان ایده های نو و نیز دانشجویان و جویندگان مشاغل نو و دانش بنیان است.
وی در ادامه تخصص و مهارت را لازمه امنیت شغلی دانست و افزود: مشاغلى که پایه آن دانش، مهارت، تخصص، خلاقیت و نوآورى و به طور خلاصه پویایى و اندیشه ورزى است. اندیشه هایى که به ظهور رسیده و همانند درختى ریشه دوانیده و به بار مى نشینند و از بار آنها همه جامعه و همه افراد منتفع مى شوند. امیدوارم در آینده شاهد جدایى بازار کار از مراکز و موسسات آموزش عالى نباشیم. به طورى که هم اکنون هر کدام به سویی مى روند و نتیجه آن نرخ بیکارى بالا در بین جوانان فاغ التحصیل آموزش عالى است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با اشاره به اینکه کافه های کارآفرینی در واقع دانشگاه‌ها را با موسسات صنعتى و بنگاههاى خدماتى ارتباط می دهد، گفت: حلقه واسطه بین کسی که دانش و تخصص را فرا گرفته و در دانشگاه زمینه ظهور خلاقیت، نوآورى و در نهایت کار آفرینى را پیوند می دهد همین کافه های کارآفرینی است که بزودی جاى خود را در جامعه باز خواهد کرد. در واقع موضوع اصلی کافه های کارآفرینی این است که صاحبان سرمایه را با صاحبان ایده هاى نو مواجه و روبرو مى کند. به این ترتیب صاحب ایده نو براى پیاده نمودن ایده خود نیاز به سرمایه و حمایت مالى دارد. او مى تواند از این طریق براى شناخت منابع مالی بهره بردارى نماید.
رضایی بختیاری با اشاره به اینکه خانه رویداد سومین کافه کارآفرینی است که در استان تهران مجوز فعالیت دریافت کرده است، افزود: بایستی گامهای موثرتری در راستاى افزایش قدرت تولید، بهبود سطح زندگى مردم، کاهش نرخ بیکارى، ایجاد شغل هاى کافى و افزایش بهره ورى و تقویت فرهنگ کار در جامعه صورت گیرد و کافه های کارآفرینی به اندازه مورد نیاز تاسیس شوند.
در ادامه این جلسه اسماعیل غنیان مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان که به عنوان مهمان در این جلسه حضور داشت پس از ارائه گزارشی از عملکرد حوزه تحت مدیریت خود در خصوص کافه های کارآفرینی، گفت: فعالیت اشتغالی در دو بخش کارآفرینی و مزدبگیری است و مهمترین مشکل ما بیکاری فارغ التحصیلان است. مشاغل موجود مورد اقبال فارغ‌التحصیلان قرار نمی گیرد. زیرا بیشتر فعالیت‌ها به صورت سنتی و نیمه سنتی انجام می شود. اکنون بایستی در بازار کار تغییراتی صورت گیرد. این مهم هم اکنون به وسیله استارتاپ‌ها در حال انجام است. ما باید بصورت همه جانبه از کافه‌های کار آفرینی حمایت نماییم.
خاطرنشان می‌ شود: در این نشست با توجه به فضایی غیر رسمی کافه کارآفرینی مدیران حاضر اینگونه جلسات را تجربه ای نو برای هم فکری و هم اندیشی ارزیابی کردند در پایان از تجربه های موفق در صنعت بیمه مطالبی ارائه شد و استارتاپ هشتگ بیمه به حاضرین معرفی شد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/96122/مدیرکل-تعاون،-کار-و-رفاه-اجتماعی-تهران--کافه‌های-کارآفرینی-محل-اجماع-صاحبان-ایده‌-و-جویندگان-مشاغل-نو--است
بستن   چاپ