ایران پرسمان
دولت لبنان پس از رای اعتماد لایحه بودجه را اصلاح می‌کند
دوشنبه 7 بهمن 1398 - 16:10:39
ایران پرسمان - دولت لبنان پس از رای اعتماد لایحه بودجه را اصلاح می‌کند
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6015817
١٠
٠
ایرنا / «حسان دیاب» نخست وزیر لبنان امروز (دوشنبه) گفت: با توجه به وضعیت خاص و استثنایی کشور به لحاظ اقتصادی، مالی و بانکی، دولت پس از گرفتن رای اعتماد از مجلس لایحه بودجه سال 2020 میلادی را اصلاح می کند.
به گزارش خبرگزاری ملی لبنان، وی در جلسه علنی مجلس که برای بررسی لایحه بودجه تشکیل شد، افزود: دولت جدید پیش از گرفتن رای اعتماد به لحاظ قانونی نمی تواند لایحه بودجه را که دولت مستعفی قبلی تدوین و به مجلس ارایه کرده، تحویل بگیرد و اصلاح کند. از این رو در راه تصویب آن هم مانع تراشی نمی کند و امر را به نمایندگان مجلس واگذار می نماید.
«نبیه بری» رهبر جنبش شیعی امل و رییس مجلس هم گفت: قانون گذاری حق مسلم مجلس است و شرایط لبنان، استثنایی است و دولت جدید چهار ماه فرصت دارد خود را اثبات و به جلو حرکت کند و اعتماد مردم و جامعه جهانی را به دست آورد.
«جمیل السید» یکی از نمایندگان مجلس در جلسه علنی گفت: لبنان در یک حالت هرج و مرج به سر می برد و اگر این مجلس و دولت هایی که از آن رای اعتماد گرفتند درد مردم را حس و درمان می کردند و محاسبه و نظارتی بر عملکرد مقام ها و مسوولان بود ما اکنون این وضع بحرانی نداشتیم.
نخستین جلسه مجلس 128 نفری لبنان امروز با 65 نماینده به حد نصاب رسید و تشکیل شد و معترضان که در خیابان های منتهی به ساختمان آن تجمع کرده بودند کوشیدند مانع ورود شماری از نمایندگان به مجلس شوند اما نیروهای نظامی و انتظامی با پرتاب گاز اشک آور آنان را پراکنده کردند.
جوانان معترض به طرف نظامیان سنگ پرتاب و برخی از راه های اطراف مجلس را مسدود کردند و نیروهایی ضد شورش با شلیک گلوله های پلاستیکی و مشقی ، 8 تن از آنان را زخمی کردند.
سازمان صلیب سرخ لبنان اعلان کرد که نیروهای این سازمان 8 تن از زخمی ها را به بیمارستان های بیروت منتقل و 20 نفر را سر پایی درمان کردند.
در جریان درگیری معترضان با نیروهای پلیس در مرکز بیروت ظرف دو هفته گذشته صدها تن از دو طرف زخمی و دهها تن از معترضان بازداشت شدند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/96718/دولت-لبنان-پس-از-رای-اعتماد-لایحه-بودجه-را-اصلاح-می‌کند
بستن   چاپ