ایران پرسمان
هشدار اتحادیه اروپا درباره خسارت جبران ناپذیر برگزیت
سه شنبه 8 بهمن 1398 - 13:22:20
ایران پرسمان - هشدار اتحادیه اروپا درباره خسارت جبران ناپذیر برگزیت
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6017869
٩٧٣
٠
مهر / مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در خصوص برگزیت، پس از نهایی شدن خروج انگلیس از این اتحادیه درباره پیامدهای زیان بار این خروج هشدار داد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، مایکل بارنیر، نماینده ارشد اتحادیه اروپا در مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، موسوم به برگزیت، نسبت به «خسارت‌های اجتناب‌ناپذیر» این طرح هشدار داده و گفته است خروج هفته جاری انگلیس از اتحادیه، عواقب منفی خواهد داشت.
بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، چهارم بهمن‌ماه اعلام کرد که توافق‌نامه برگزیت را امضا کرده است و این کشور از روز جمعه هفته جاری رسماً از اتحادیه اروپا خارج می‌شود.
با این اقدام، یک دوره انتقالی 11 ماهه آغاز می‌شود تا در طول آن انگلیس بتواند به یک توافق تجاری طولانی مدت با اتحادیه اروپا دست یابد و تا آن زمان قراردادهای موجود تجاری میان طرفین به قوه خود باقی خواهد ماند.
بارنیر که به بعد از سفر به جمهوری ایرلند، به ایرلند شمالی سفر کرده، گفت که هنوز کسی نتوانسته وی را متقاعد کند که برگزیت ارزش افزوده‌ای برای طرفین خواهد داشت.
این گفته در تضاد با شعارهای جانسون است که همواره گفته است با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا افق‌های جدیدی بر روی کشور باز خواهد شد و بستری برای فعال‌سازی پتانسیل‌های انگلیس فراهم می‌شود.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/97028/هشدار-اتحادیه-اروپا-درباره-خسارت-جبران-ناپذیر-برگزیت
بستن   چاپ