ایران پرسمان

آخرين مطالب

مدیر توسعه تجارت و امور گمرکی منطقه آزاد کیش: صادرات در کیش با کمترین تشریفات گمرکی انجام می شود/ رسوب صفر کالا در گمرک کیش منطقه آزاد کیش

مدیر توسعه تجارت و امور گمرکی منطقه آزاد کیش: صادرات در کیش با کمترین تشریفات گمرکی انجام می شود/ رسوب صفر کالا در گمرک کیش
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - مدیر توسعه تجارت و امورگمرکی منطقه آزاد کیش گفت: تراز تجاری جزیره کیش سال گذشته مثبت بود و این نشان می دهد که تشریفات گمرکی در کیش با کمترین تشریفات و بوروکراسی اداری انجام می شود.

به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مهدی ذوقی در حاشیه ششمین نمایشگاه بین المللی توانمندی های صادراتی ایران با تاکید بر اینکه، حسب قوانین صادرات و واردات در مناطق آزاد، تشریفات گمرکی در این مناطق در راستای تسریع و تسهیل در سرمایه گذاری با کمترین تشریفات گمرکی انجام می شود اظهار کرد: در کیش نیز این رویه سرلوحه کار گمرک قرار دارد و اصلاحات در فرآیندها و امور اداری برای تسهیل در خدمات رسانی به سرمایه گذاران انجام می شود.
وی با اشاره به اعطای نشان برتر حوزه اقتصادی از سوی دبیرخانه مناطق آزاد به منطقه آزاد کیش افزود: تراز تجاری کیش در سال گذشته بنابر آمار و ارقام و اسناد موجود مثبت بوده است که نشان دهنده انجام امور گمرکی و صادرات در جزیره کیش با کمترین تشریفات گمرکی است.
ذوقی با بیان این که صادرات، صادرات مجدد، صادرات خدمات فنی و مهندسی و خدمات گردشگری سرفصل های عمده فعالیت در این حوزه در کیش است و تمامی این بخش ها ارز آور بوده و موجب شد تا کیش با کمترین تشریفات اداری، تسریع و تسهیل در خدمات امور گمرکی پیشتاز باشد.وی تاکید کرد: یکی از مهمترین موارد در تسهیل خدمات امور گمرکی ارزیابی در محل است که کمترین ماندگاری در گمرکات را برای کالاها داشته و موجب می شود تا کالاهای رسیده به سرعت به انبارهای تجار یا بازار منتقل شده و رسوب صفر در گمرکات را داشته باشیم.
مدیر توسعه تجارت و امور گمرکی کیش با بیان اینکه در راستای تسریع در امور گمرکی ارزیاب های گمرک به محل اعزام می شوند تا هزینه های تمام شده برای تجار به کمترین میزان برسد افزود: در کیش رویکرد بر رسوب زدایی است و در ایام پایانی سال که اوج فصل فعالیت ها در امورگمرکی است، رسوب کالا در گمرک کیش نزدیک به صفر بوده و کالاها به محض ورود به صاحبان آن تحویل می شد.
وی در رابطه با نظارت بر فعالیت های گمرکی و جلوگیری از هر گونه خطا در فرآیندهای گمرک تصریح کرد: روندی به نام ثبت آماری در مناطق آزاد مترادف با ثبت سفارش در سرزمین اصلی در این مناطق وجود دارد که وزارت صمت، بانک مرکزی، سازمان توسعه و تجارت و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بر آن نظارت دارند تا تمامی فرآیندهای قانونی برکالاها در گمرک نظارت و کنترل شود
ذوقی با تاکید بر ماده 15 مقررات امور گمرکی و مقررات موضوعه که در قانون مناطق آزاد در قالب شیوه نامه مصوب شده است و اینکه ارزش گذاری کالاها در کمرگ کیش دقیق و سختگیرانه است افزود: در کیش موازنه بازار به درستی صورت گرفته و منشاء ارز شفاف است و در سازو کاری که حاکمیت پیش بینی کرده نظارت توسط سازمان های همجوار و بالادستی صورت می گیرد.
وی در رابطه با شایعات قاچاق کالا در کیش با تصریح بر اینکه قویا این موارد را با استدلال های قانونی تکذیب می کنیم تاکید کرد: به عنوان یک کارشناس امور گمرکی حسب مقررات صادرات و واردات مناطق آزاد، ورود تمام کالاها به قلمرو گمرکی مناطق آزاد مجاز است مگر کالاهای ممنوعه یا کالاهایی که شرع مقدس آن را ممنوع کرده باشد یا مصداقی با عنوان کالای ممنوعه برآن مترتب باشد. در نتیجه اطلاق قاچاق در مناطق آزاد به کالاهای وارداتی ناصواب است به ویژه در جزیره کیش که محصور بوده و تمامی کنترل ها قبل و پس از ورود کالا به شدت انجام شده و امکان ورود کالاهای غیرمجاز را به صفر می رساند.
مدیر توسعه تجارت و امور گمرکی کیش بیان کرد: جزیره کیش بنابر ماهیت ذاتی و بنیادین مناطق آزاد که ایجاد ارزش افزوده و صادرات است در سال جدید به دستور مدیرعامل سازمان و معاونت اقتصادی ایجاد پایانه صادراتی مستقل در جزیره کیش را در تقویم کاری خود دارد تا صادرات از مبدا کیش با سهولت بیشتری انجام شود.
وی افزود: کیش دارای تراز تجاری مثبت است به این معنا که ارزآوری در مقابل خروج ارز از جزیره کیش در موقعیت برتری قرار دارد.
ذوقی در رابطه با معافیت های مالیات بر ارزش افزوده در کیش نیز تاکید کرد: کیش با دارا بودن سه فاکتور محصور بودن، بافت جمعیتی و تراز تجاری مثبت با توجه به قرائن و شواهد مستدل و موجود شامل این معافیت ها مطابق ماده 10 معافیت های مالیات می شود که پیگیری های آن در سطح مجلس و وزارت صمت و سازمان توسعه و تجارت در حال انجام است تا با اثبات این موضوع معافیت ها در کیش به اجرا درآید.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/1115627/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

انتظارات تورمی آرام گرفت؟

کارشناس اقتصادی: تورم شکاف طبقاتی را افزایش و سرمایه اجتماعی را کاهش داد

بازار داغ فروش سنگ!

تبدیل چربی مرغ به دستگاه ذخیره انرژی

گفتگوی شنیدنی با یک طراح جلد کتاب

دیدار باقری با رئیس‌جمهور تاتارستان در کازان

انهدام چهارمین پهپاد پیشرفته آمریکایی در آسمان یمن

شهادت یک فلسطینی در کرانه باختری

افزایش 40 درصدی دوباره حقوق بازنشستگان از این ماه

فرمول افزایش حقوق بازنشستگان؛ افزایش 869 هزار تومانی برای هر فرزند

دیدار معاون رییس جمهور با خانواده شهید مدافع حرم «نریمانی» در کرج

واقعا بچه رو با باباش تنها نذاری!

حل مشکلات ریاضی با کمک نسخه جدید ChatGPT

تأثیر فضای مجازی بر زبان و ادبیات فارسی

کنایه آذر منصوری به رئیسی: عهد ما این بود ‏میزان باید رأی ملت باشد!

حملات موشکی و پهپادی اوکراین به شبه جزیره کریمه

اصابت چند موشک و راکت به جنوب جولان اشغالی سوریه

ماجرای پیشروی برق‌آسای روسیه در جبهه شمال اوکراین

قیمت شکر چند است؟

ریشه‌های پنهان شکست دولت در سیاست «مالیات بر خانه های خالی»

سنگ کاغذ قیچی با نسخه جدید ChatGPT

اینجوری ننویس!

فرمانده نیروی دریایی ارتش: نسل‌های آینده از شب «وعده صادق» قصه‌ها می‌گویند و می‌خوانند و به آن می‌بالند

شلیک انبوه موشک‌های حزب‌ الله به سمت سرزمین‌های اشغالی

رخنه مبارزان قسام به پشت خطوط نظامیان صهیونیست

برخورد خشن پلیس بلژیک با معترضان حامیان فلسطین

سیاست‌های مالیاتی چگونه طبقه متوسط را هدف گرفته است؟

افزایش قیمت بیت کوین تا 66 هزار دلار

قیمت جهانی طلا بازهم بالا رفت

همگام با کاهش نرخ ارز، سکه و طلا دوباره ارزان شد

آغاز تجارت برق بین ایران و ترکیه

هم اکنون؛ بارش باران در حرم مطهر رضوی(ع)

کریمان خوب می دانند آداب کرامت را...

ویدئویی جالب از خط تولید خودکار بیک در فرانسه

فیلمی دیدنی از عبور پلنگ و توله‌هایش از جاده

حکمت/ کمکی که محبوبیت می‌آورد

بومی‌سازی جوهرهای نانو آنتی‌باکتریال خودکار در کشور

«به بلندای آن ردا» رمان سید علی شجاعی به چاپ ششم رسید

واکنش روابط عمومی دفتر روحانی به ادعاهای معاون رئیسی درباره پرونده مفقود شدن فرش‌های سعدآباد

هشدار عارف نسبت به رواج و تشدید خشونت در جامعه

سخنگوی کمیسیون اصل 90: از نظر مجلس هرگونه توافق با آژانس فقط در محدوده پادمان امکان‌پذیر است

معاون سیاسی امیرعبداللهیان: بریکس، پیشران اراده جمعی برای چند جانبه‌گرایی است

دلایلی که زیباکلام در آخرین کتابش درباره علت بازداشت نشدنش آورد

شهادت جوان فلسطینی در کرانه‌باختری

ربات فضانوردی که به زودی به ایستگاه فضایی چین می‌رود

خبر تازه درباره فعالیت دیپلماتیک سفارت جمهوری آذربایجان در ایران

داستانک/ می‌خواهم شاگرد مکانیک شوم

صخره “فیل” در بیابان ربع الخالی عربستان سعودی

پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در هفته آینده

استحکام جالب پوست آناناس در برابر گوی هزار درجه‌ای