ایران پرسمان

آخرين مطالب

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در نشست خبری اصحاب رسانه؛

اولویت مدیریت شهری ساخت اتوبان نیست شهرداری تهران

اولویت مدیریت شهری ساخت اتوبان نیست
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - شهر: رویکرد جدید حوزه معاونت فنی و عمرانی براساس درخواست شورای شهر تهران و دستورات شهردار تهران، انسان محوری است؛ یعنی تبدیل یک شهر خودرو محور به یک شهر انسان محور.

به گزارش خبرنگار شهر ،شهر: دوشنبه -11 اسفند 1399- صفا صبوری دیلمی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در نشست خبری درباره مکان برگزاری این نشست یعنی مرکز همایش‌های رازی، توضیح داد: مرکز همایش‌های رازی در کنار قدیمی ترین برج تهران قرار گرفته است. از سال 1372 پروژه مذکور طراحی و طی این سال‌ها به آرامی ساخته شده است. اقدامات باقی مانده عمرانی این پروژه در زمان تحویل بسیار زیاد بود اما دوره پنجم مدیریت شهری آن را تکمیل کرد. مرکز همایش‌های رازی از نظر ابعاد، کارکرد و تعداد گنجایش مشابه مرکز همایش‌ برج میلاد است.
او با بیان اینکه اتمام پروژه‌های نیمه کاره یکی از اولویت‌های مهم معاونت فنی و عمرانی در دوره پنجم مدیریت شهری بود، افزود: در این دوره تقریباً تمام‌ پروژه‌های نیمه کاره به اتمام رسید و تنها دو پروژه نیمه کاره باقی مانده که در سال 1400 به پایان خواهند رسید.
صبوری دیلمی در ادامه بیان کرد: رویکرد جدید حوزه معاونت فنی و عمرانی براساس درخواست شورای شهر تهران و دستورات شهردار تهران، رویکرد انسان محوری است؛ یعنی تبدیل یک شهر خودرو محور به یک شهر انسان محور.
به گفته معاون شهردار تهران طی این سال ها 800 دستگاه پل سواره رو و 550 کیلومتر بزرگراه برای سرعت بخشیدن به حرکت خودروها ساخته شده است. طی این سال‌ها فضاها از پیاده‌گرفته شده و به خودرو اضافه شده است. بسیاری از کشورهای مطرح به این نتیجه رسیده‌اند که اگر بخشی از بزرگراه‌ها ساخته نمی‌شد زندگی در شهر بهتر بود. زمانی‌ که بزرگراه در شهر ساخته می‌شود انسان‌ها ترغیب به استفاده از خودروی شخضی می‌شوند اما زمانی که نباشد شهروندان از حمل‌ونقل عمومی و پاک استفاده می‌کنند.
او ضمن اشاره به طرح ساخت 500 کیلومتر مسیر پیاده راه در سال جاری، گفت: زیر نقشه پیاده راه‌های تهران را 6 معاون شهردار تهران امضا کرده‌اند. تاکنون چنین وفاقی در مدیریت شهری نبوده است.
صبوری دیلمی درباره پروژه باغ راه حضرت زهرا (س)- شارباغ-، توضیح داد: دو ماه از آغاز عملیات اجرایی این باغ راه می‌گذرد. این پروژه در دنیا کم نظیر است. مردمی که در محلات پر تراکم و فقیر جنوبی پایتخت، از راه آهن آسیب دیده بودند. ریل راه آهن تهران-تبریز از سال 1391 به طول 9کیلومتر از روی زمین حذف و به زیر زمین برده شد. درنهایت روی زمین 54 هکتار باغ ایجاد شد. محلات کناری این زمین از جمله یافت آباد و امامزاده حسن از نظر سرانه ها بسیار محدود هستند. در این سال ها آسیب های اجتماعی بسیاری در این فضاهای رها شده شکل گرفته بود که طی یک همکاری جدی مدیریت شهری با وزارت راه و شهرسازی و راه آهن، مقرر شد این فضا به یک باغ راه تبدیل شود. هیچ فضای تجاری در این فضا طراحی نشده و این 54 هکتار فقط به ساکنان محله سرویس دهی تفریحی، ورزشی و ... خواهد داد. دیگر اولویت مدیریت شهری ساخت اتوبان و مگا پروژه‌ها نیست البته ما براساس برنامه پنج ساله سوم پیش خواهیم رفت.
معاون شهردار تهران در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه حجم خودروها روزانه درحال افزایش است، چگونه مدیریت شهری قرار است انسان محوری را بر ساخت بزرگراه‌ها اولویت قرار دهد، گفت: بزرگراه سازی برای تهران لازم است اما کافی نیست. شهر تهران یک برنامه جامع و یک طرح تفصیلی دارد که براین اساس ابعاد خیابان‌ها و بزرگراه‌ها و مقدار ساخت آن‌ها مشخص است. طی صد سال گذشته برای ساخت پل‌های سواره رو، هزینه‌های هنگفتی خرج شده است که باید برای پل های عابر پیاده هم همین میزان هزینه کرد. یک دوره‌ای برای خودروها زیاد کار شد اما الان قصد داریم که وزن ساخت پیاده راه سازی، حمل‌ونقل عمومی و انسان‌محوری را افزایش دهیم. اولویت مدیریت شهری اجرای پروژه های حمل و نقل عمومی و سپس پروژه هایی ست که ایمنی و راحتی انسان ها تضمین می‌کند.
او در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه مشکل کانال فرحزاد واقع در مرزداران چه زمانی حل می‌شود، گفت: مردم بیش از یک دهه با عدم هماهنگی مدیریت شهری و سازمان آب منطقه با مساله کانال فرحزاد مواجه هستند. در سطح عالی جلسه‌ای با سازمان آب منطقه برگزار و مشکل حل شد. درنهایت قرار شد که معاونت فنی و عمرانی نقشه برداری انجام دهد و نقشه حریم و بستر جدید برای کانال فرحزاد را به سازمان آب ارسال کند. در چند ماه آینده خبرهای خوشی برای ساکنان این محله داریم.
صبوری دیلمی در پاسخ به این پرسش که اعضای شورای شهر معتقد هستند قراردادهای شهرداری شفاف نیستند، گفت:همه پروژه‌ها براساس مناقصه عمومی بوده و اطلاعات آن همه جا وجود دارد. موضوعی که محمد جواد حق شناس اعلام کرد برای قراردادهای سه سال گذشته نبوده است. در ابتدا ما هزار و 100 پیمانکار داشتیم اما پس از مناقصه‌های عمومی 600 پیمانکار جدید اضافه شده و درحال حاضر 1700 پیمانکار هستند. ضمن اینکه قراردادهای منعقد شده در سال‌ جاری و 1400 روی سامانه شفافیت قرار خواهد گرفت. یکی از شفاف‌ترین مجموعه‌های مدیریت شهری در حوزه مالی، معاونت فنی و عمرانی است.
صبوری دیلمی با بیان اینکه اقدامات بسیار خاصی برای ایمنی شهر در برابر سیل انجام شده که در قیاس با اقدامات 70 سال اخیر نیست، افزود: زمانی‌که سیل در شیراز رخ داد، بازدید چشمی توسط همکاران ما از تمامی کانالهای آب انجام شد و هرجا که اشکال بود، رفع شد. 37 مورد بحرانی یا گلوگاه سیل پیدا شد که در صورت عدم رفع ممکن بود تبدیل به خطر و ایجاد سیلاب شود. بیشتر این گلوگاه‌های سیلاب در یک طرح ضربتی رفع شد و کمتر از 10 تا باقی مانده است. از 700 کیلومتر شبکه اصلی جمع آوری آب‌های سطحی 500 کیلومتر ساخته شده که برنامه ساخت سالی 8 کیلومتر را داریم. شهر برای سیل با دوره بازگشت 50 ساله طراحی می‌شود و برای سیل با دوره بازگشت صد ساله کنترل می‌شود.
به گفته معاون شهردار تهران؛ سازمان محیط زیست با اجرای بزرگراه شهید شوشتری مخالفت کرده و این پروژه پشت این مخالفت متوقف شده است.
صبوری دیلمی درباره زیرگذر گلوبندک بیان کرد: ایستگاه مترو 15 خرداد جزو اولین ایستگاه‌های مترو است که دارای آسانسور و پله برقی نیست. اما در پروژه زیر گذر این مشکل برطرف شده است. دلیل عدم افتتاح قسمت غربی آن دریافت استاندارد آسانسور است. ایمنی و جان مردم در این دوره از هرچیزی برای مدیریت شهری مهم‌تر است.
او ضمن اشاره به وجود 7 رودخانه در شهر تهران، بیان کرد: درحال حاضر حتی در میدان آزادی هم آب گرفتگی وجود ندارد.
صرفه جویی 300 میلیاردی در حوزه آسفالت
صبوری دیلمی با بیان اینکه معاونت عمرانی پنج کارخانه آسفالت دارد، افزود: کارخانه‌های آسفالت ما در گذشته تعطیل بودند، اما اکنون این چهار کارخانه آسفالتی مورد نیاز تهران را برطرف می‌کنند و توانسته اند 6 هزار و 100 تن آسفالت تولید کنند و آسفالت تهران از جایی دیگر خریداری نمی‌شود. در این حوزه بیش از 300 میلیارد تومان صرفه جویی در ارز داشته ایم.
معاون شهردار تهران در پاسخ به پرسشی دیگر درباره وضعیت زیرگذر گلوبندک و تاکید دادستان تهران مبنی بر ساخت سریع‌تر و افزایش تعداد شیفت‌های آن توضیح داد: این پروژه دو قسمت غربی و شرقی دارد و برنامه افتتاح ما 16 بهمن بود که روزهای آخر متوجه شدیم استاندارد آسانسور گرفته نشده است. دادستان تهران به افزایش شیفت در قسمت شرق تاکید دارد و قسمت شرقی هم تا پایان تابستان 1400 افتتاح می شود.
خبرنگار :ملیکا هاشمی 
ادامه دارد...

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/262174/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویم تاریخ/ بیانیه سازمان ملل علیه سلاح‏های شیمیایی عراق بر ضد ایران

داستانک/ راه نجات

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

آیا ماه به زمین نزدیک است؟

ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار

تشخیص نارسایی قلبی توسط هوش مصنوعی با اسکن پا

فرود زیبای مجدد فالکون 9

راه‌حل گران‌قیمت ناسا برای گردگیری در ماه

چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟

عشق زندگی می بخشد

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

داستان دلنشین لیلی و‌ مجنون

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

نظر رهبر انقلاب درباره اهمیت تاریخی و راهبردی عملیات وعده صادق

وعده خودرو و وام به نمایندگان در عوض رأی دادن به ریاست قالیباف صحت دارد؟

توصیه محسن رضایی به دولتمردان غربی: دست از حماقت بردارید

رئیسی: نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه پاکستان درباره سفر رئیس جمهور ایران

دست ردِ پاکستان به سینه آمریکا در ارتباط با ایران

سخنگوی بورل: گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست

اظهارات جدید معاون پارلمانی رئیسی: تعطیلی پنجشنبه‌ یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود

کاخ معروف خاطرات هاشمی رفسنجانی!

درخواست وزیر خارجه آمریکا از چین در رابطه با ایران و کره شمالی

صدور حکم بمب گذار میدان تقسیم استانبول

طرح احتمال سرقت اعضای بدن قربانیان توسط رژیم اسرائیل با کشف گورهای دسته‌جمعی

انتقاد برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات دانشگاهی در آمریکا

کودک فلسطینی: آرزو داشتم بازیکن فوتبال شوم اما اشغالگران صهیونیست پاهایم را از من گرفتند

بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم

کدام دانشگاه‌های آمریکا شاهد برگزاری اعتراضات دانشجویی در حمایت از غزه است؟

پولیتیکو: اتحادیه اروپا تحریم گاز طبیعی مایع روسیه را بررسی می‌کند

طالبان سه کشور همسایه افغانستان را به حمایت از داعش متهم کرد

فریادهای اعتراض دانشجویان دانشگاه کلمبیا علیه رئیس کنگره آمریکا

ترکیه روابط تجاری خود را با اسرائیل قطع کرد

آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟

هاآرتس مطرح کرد: اسرائیل در تله‌ای استراتژیک

تسلیحات، واجب تر از نان شب

صدام و هیتلر؛ از میل به ویرانگری تا قهرمان پرستی

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

علت گرانی شدید قیمت پیاز

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

حمایت جالب فعالین رسانه‌ای دنیا از اعتراضات ضد صهیونیستی دانشجویان آمریکا

نماهنگ «فلسطین تنها نیست» با نوای مهدی سلحشور

اگر کسی به یاد گناهان گذشته اش افتاد بداند ذات اقدس الهی به یادش انداخته

تفال/ سالها دل طلب جام جم از ما می‌کرد

دریاچه ای زیبا در نیوزلند

اسب آبی نر پس از هفت سال ماده از آب درآمد!

حکمت/ گناهِ ثروتمندی

محافظت دانشجویان هاروارد از دانشجویان مسلمان هنگام خواندن نماز