ایران پرسمان

آخرين مطالب

خداحافظ فردوسی‌پور سلام تلویزیون! تحلیل روز

خداحافظ فردوسی‌پور سلام تلویزیون!
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - آفتاب یزد /متن پیش رو در آفتاب یزد منتشر شده و انتشار آن به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
 «چوب خط» نام سریال طنزی است که به زودی قرار است از شبکه سه سیما پخش شود. اما در میان اسامی بازیگران این سریال، نام بازیگری به چشم می‌خورد که سال‌ها پیش در جهت حمایت ازعادل فردوسی پور، آنهم طی یک متن تند اینستاگرامی، تلویزیون را تحریم کرده بود و بنا نداشت که مقابل دوربین صدا و سیما قرار بگیرد اما گویا به یکباره دچار آلزایمر گشت و تلویزیون شد بهترین خانه و خاطره برای او. نامش امیرمهدی ژوله است و حالا که قرار است با سریال چوب خط در قاب تلویزیون ظاهر شود، نامش به گونه دیگری در ذهن‌ها تداعی می‌شود؛ وی قبلا و پیش از تغییر عقیده نوشته بود: «چقدر رقت انگیز شدیم ما. از فردا همه ما پست گذاران، برای یک سکه دو سکه از این استودیو به آن استودیوی سازمان پشتک می‌زنیم که برای بینندگان عزیز نمک شب عید بریزیم و می‌نویسیم و بازی می‌کنیم و می‌سازیم» اما وقتی که پای پول در میان باشد، تلویزیون بهترین است و حتی مقصر هم اوست! مشکل این نیست که چرا ایشان می‌خواهد در یک سریال تلویزیونی به ایفای نقش بپردازد (اتفاقا به سبب طنازی که دارد شاید بتواند مخاطبان را برای ساعتی پای تلویزیون بنشاند) بلکه مشکل اینجاست که چرا او و امثال او متناسب با شرایط دلخواهشان حرکت می‌کنند به طوری که گاهی تلویزیون خوب است
و گاهی بد؟
> تلویزیون خانه من است
با این حال امیرمهدی ژوله در خصوص حضورش در صدا و سیما در صفحه اینستاگرامی‌اش نوشته است: «تلویزیون خونه من بوده. خونه بهترین خاطرات من. چه اون روزی که برره و مرد هزارچهره و در حاشیه و... براش می‌نوشتیم، چه اون روزایی که دورهمی و دیوار به دیوار بازی می‌کردم و چه خندوانه و استنداپ و اون مهر تکرار نشدنی که از شما گرفتم. رابطه ما و تلویزیون در دوره‌ای پر از دلخوری و گلایه و ناراحتی شد که قطعا بخشی از اون به خاطر بعضی بی‌توجهی‌ها یا قصور من بوده. حالا قراره به جای تکرار اون روزها و اتفاقات تلخ باز هم با هم کار کنیم. شاید لبخندی گوشه صورتی خسته از این دوران بنشونیم».
> تلویزیون خانه امثال ژوله است
اما نکته اینجاست که این موضوع انتقادهای زیادی را روانه ژوله کرده است. مثلا وحید یامین‌پور در صفحه شخصی خود در توییتر به بازگشت ژوله به تلویزیون واکنش نشان داده است. او نوشته است: «اولین خبر پیامکی که در این صبح زیبا دریافت کردم، خبرپیگیری پرونده شکایت صدا و سیما از بنده در شعب کیفری کارکنان دولت بود. آقای علی عسکری صبح زیبای شما هم بخیر دیشب آقای ژوله نوشته بود تلویزیون خانه من است و به زودی به آن بر می‌گردم. الحق که خانه ایشون ودوستان ایشونه»
> عجیب است که صدا و سیما به اینها آنتن می‌دهد
روزنامه کیهان هم در انتقاد به بازگشت ژوله به تلویزیون نوشت: «یک نویسنده به‌رغم اعلام برائت از رسانه ملی، دوباره عاشق صداوسیما شد! این اولین بار نیست که برخی سلبریتی‌ها، پس از رجزخوانی علیه صداوسیما، با سودای پول و شهرت، دوباره شیفته آنتن می‌شوند! پیش از این نیز «محسن تنابنده» و «سعید آقاخانی» با اینکه ازعدم همکاری با صداوسیما به نشانه اعتراض سخن گفته و «رضا رشیدپور» نیز گفته بود حتی اگر کلاهش هم در صداوسیما جا بماند حاضر نیست برای برداشتن آن به آنجا برود، تغییر موضع 180 درجه‌ای داده بودند! این‌بار یکی از نویسندگان «مرد هزارچهره» پس از جوسازی علیه رسانه ملی و خوشحالی بابت جدایی‌اش از این سازمان تغییر موضع داده و دوباره به صداوسیما برگشته است. وی قبلاً هم هنگام همکاری با سریال‌های سرشار از بودجه رسانه ملی، به عضو و فرزند این رسانه تبدیل شده بود، اما پس از قطع همکاری‌اش تبدیل به منتقد سر سخت رسانه ملی و قوانین و خط قرمزهای آن شد؛ آنچنان که کمپینی را در جهت تمسخر ممیزی و نظارت در سیما راه انداخت. وی اخیرا نیز فیلمنامه یک کارگردان جوان را با محتوایی ضدمردمی نوشت و باعث یک پسرفت عمیق در کارنامه کاری وی شد. این نویسنده اما اخیرا و در آغاز یک همکاری دیگر، ناگهان تغییر چهره داده و نسبت به صداوسیما ابراز عشق و وفاداری کرده است! جای تعجب است که چرا برخی از مدیران صداوسیما در مواجهه با این مردان هزارچهره مماشات می‌کنند و آنتن و پول عمومی را در اختیارشان قرار می‌دهند؟! »
> چه زود یادت میره
اکنون ژوله مورد انتقاد و واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است.
یکی از کاربران در این مورد نوشته است: «پس این همه حمایتتون از فردوسی‌پور چی شد. همون شبکه سه است که فردوسی‌پور را کنار گذاشته ها. چه زود همه چیز یادت میره».
کاربر دیگری گفته است: «پس تحریم تلویزیون چی میشه؟ اگر بخاطر مردمه که اونا میدونند چطور سر خودشون رو گرم کنند. ولی مطمئن شو خدای نکرده به خاطر خودتون نبوده باشه! خط سیر تلویزیون با مردم کاملا متفاوته».
دیگری نوشت: «لطفا خواسته قلبی خودتون رو به خواسته مردم تعبیر نکنید».
یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد: «یعنی الان از تلویزیون عذر خواهی کردید؟ حرفاتون تو شام ایرانی درمورد تلویزیون هنوز یادمه».
کاربران دیگر نوشته اند: «کاش مسائل کاریتون رو به جای تفکر و منش نریزین تو پست ها، تو حلق مردم ساده اندیش ما! روزی که کار نمیدن و به هزار و یک دلیل ممنوع التصویرین تلویزیون اخ و پیفه، الان خونه شما، قصور شما!»، «این که برگردی یا برنگردی فقط به خودت مربوط هست و نه هیچ کس دیگر ولی یه حرفهایی زدید و شاید الان به اون حرف‌های خودت داری بی‌توجهی می‌کنی و این متن شاید برای توجیه اون حرفاس»، «خوب دلیل این آشتی هم پر واضحه، طرف پولش ته کشیده و البته چه جایی بهتر از صدا و سیما با بودجه‌ای که از جیب ملت پرداخت میشه، برای پر پول کردن جیب یک هنرپیشه ورشکسته. تازه منت هم سرمون می‌ذارن که فقط برای نشاندن گل لبخند روی لب ملت پا روی آرمان‌ها و قول و قرارهاشون گذاشتن و برگشتن به تلویزیون. برو برادر خجالت بکش»، «ظاهراً سلبریتی‌ها تو این چند روز پروژه نفرت رو کلید زدن و هر روز یکیشون از چشم مردم میوفتن»، «چه اتفاقی افتاده یا می‌خواد بیوفته که دوره دلخوری تموم شده؟»، «جسارتا اشتباه کردید که آشتی کردید حالا که کفگیرته دیگ خورد صحبت از آشتی با رسانه ملی را مطرح می‌کنید؟ همین شما سلبریتی‌ها نبودید که ژست پوپولیستی گرفتید و از صدا و سیما خداحافظی کردید؟ حالا چرا برگشتی؟ امیدوارم حداقل صدا و سیما به شماها تصویر ندهد».

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/262249/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

گوناگون/ دستاوردهای عملیات «کربلای10»

پلی زیبا و بزرگ در میان ابرها در چین

خرس خانگی یک روس

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

رویترز: کشورهای غربی با هدف تنش‌زدایی از طریق ترکیه به ایران پیام داده‌اند

وزیر خارجه انگلیس خطاب به نتانیاهو: سپاه را به عنوان نهاد تروریستی شناسایی نمی‌کنیم

یکی از همراهان امیرعبداللهیان در جواب یک خبرنگار درباره حمله شب گذشته: «چه حمله‌ای؟!»

امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی پاسخ می‌دهیم

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائیل و اوکراین

سی‌ان‌ان: شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

ادعای یک نشریه انگلیسی: بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است

درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم

ناتو تعداد بیشتری سامانه پدافند هوایی به اوکراین ارسال می کند

دیدار نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل با امیرعبداللهیان

امیرعبداللهیان در نیویورک: ریزپرنده‌های ساقط‌ شده، هیچ خسارت مالی و جانی در بر نداشته‌اند

کوثری: شلیک به ریزپرنده‌ها بخاطر آماده‌باش پدافند هوایی است

آمریکا به کمک آرژانتین می‌رود

هشدار وزیر فرهنگ لبنان نسبت به تجاوز رژیم صهیونیستی به کشورش

اسرائیل به دنبال جاسوسی در ایران بود؟

رویترز: تشدید تحریم‌های ایران در بسته کمک‌های خارجی آمریکا گنجانده شده است

غیبت احمدی‌نژاد در مراسم تشییع پیکر معاونش

مهاجری: گمان کرده‌اید اگر اسم «گشت ارشاد» را به «طرح‌ نور» تبدیل کنید قضیه تغییر ماهیت می‌دهد؟

اذعان صهیونیست ها به تداوم قدرت مقاومت فلسطین در غزه

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

جنگل حرا خلیج نایبند عسلویه

بزرگترین مار جهان در هند پیدا شد/ 15 متر طول و 1000 کیلو وزن !

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم، نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

سی ان ان: حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر پایان یافته است

رئیسی شاهرود را به مقصد تهران ترک کرد

فرانسه، کمک به اسرائیل برای مقابله با پاسخ ایران را تایید کرد

وزیر خارجه اردن در تماس با امیرعبداللهیان: مصممیم در تحولات غزه، آسمان اردن مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد

واکنش ظریف به «آتش بازی‌های بی‌پروای امروز در اصفهان»

لغو پروازهای شرکت‌های اروپایی به اراضی اشغالی

ارمنستان 4 روستای منطقه «قزاق» را به آذربایجان واگذار کرد

لاوروف: برای مذاکره در مورد اوکراین آماده‌ایم

بایدن در آستانه شکست؟

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

مطالعه رفتار آب و یخ در نانوحفره و غول‌های یخی منظومه شمسی!

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل از سوی آمریکا

جزئیات حادثه امنیتی در بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس

گفتگوی امیرعبداللهیان و فیدان؛ تاکید ایران و ترکیه بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه

همکاری اسلامی: حق وتو آمریکا، ناقض مفاد سازمان ملل متحد است

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود