ایران پرسمان

آخرين مطالب

آیا یک زن قدرتمند دیگر در اروپا و آلمان ظهور می کند؟ جهان ما

آیا یک زن قدرتمند دیگر در اروپا و آلمان ظهور می کند؟
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - جماران / آنالنا بائربوک به عنوان گزینه حزب سبز برای صدراعظمی آلمان در انتخابات فدرال 2021 پیشنهاد شده است. موفقیت کم نظیر آنگلا مرکل در اداره 16 ساله آلمان باعث شده است که اعتماد جامعه نسبت به سیاستمداران زن بیشتر از گذشته جلب شود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، مقامات حزب سبز آلمان به اتفاق آراء، «آنالنا بائربوک» از رهبران این حزب را را به عنوان کاندیدای صدر اعظمی آینده کشورشان از این حزب انتخاب کردند.
«آنالنا بائربوک و روبرت هابک» رهبران حزب سبزهای آلمان در یک کنفرانس خبری کاندیداتوری خانم بائربوک را برای هدایت مبارزات انتخاباتی حزب و مقام صدراعظمی در آلمان اعلام کردند. بائربوک نخستین کاندیدای صدراعظمی حزب سبزها و با 40 سال سن، جوان ترین کاندیدای این مقام در تاریخ آلمان فدرال است.
پیشتر رهبری دوگانه حزب سبزها اعلام کرده بود که تصمیم نهایی خود را برای معرفی کاندیدای جانشینی آنگلا مرکل تا دوشنبه 19 آوریل اعلام خواهد کرد. این نخستین بار است که حزب سبزها دست به چنین اقدامی می زند. تاکنون تنها اتحاد دموکرات مسیحی و حزب سوسیال دموکرات با اتکا به میزان آرای مردم خود را در جایگاهی یافته اند که بتوانند برای ورود به کاخ صدراعظمی کاندید معرفی کنند. تنها یکبار هم حزب دموکرات آزاد در این مسیر کوشیده، اما تنها 7.5 درصد آرای مردمی را کسب کرده است.
آنگلا مرکل صدراعظم آلمان پس از چهار دوره چهارساله رهبری دولت آلمان اعلام کرده است که در انتخابات امسال دیگر کاندیدای این مقام نخواهد شد. انتخابات برای گزینش بیش از 700 نماینده مجلس و صدراعظم روز 26 سپتامبر امسال برگزار می شود و حزبی که بیشترین آراء را کسب کرده باشد می تواند کاندیدای خود را به کاخ صدراعظمی بفرستد.
رقابت بائربوک با دو سیاستمدار مرد

ایران پرسمان

در انتخابات امسال، آنالنا بائربوک (Annalena Baerbock) به عنوان تنها کاندیدای زن باید با دو سیاستمدار مرد پرنفوذ رقابت کند. حزب سوسیال دموکرات مدتی است «اولاف شولتس» وزیر دارایی و قائم مقام فعلی آنگلا مرکل را به عنوان کاندیدای نهایی خود تعیین کرده است. «آرمین لاشت» رهبر حزب دموکرات مسیحی و «مارکوس زودر» رهبر حزب سوسیال مسیحی پس از هفته ها رایزنی مناقشه برانگیز، هنوز بر سر این که کدامیک کاندیدای مقام صدراعظمی شوند به نتیجه نرسیده اند. اما به هر حال یکی از آنها رقیب اصلی کاندیدای حزب سبزها خواهد بود.
زندگی نامه
آنالنا بائربوک کاندیدای 40 ساله حزب سبزها در یکی از روستاهای نزدیک «هانوفر» آلمان به دنیا آمده است. او در اصل از ایالت «نیدرزاکسن» آلمان در شمال غربی این کشور است.

ایران پرسمان

از سال 2000 تا 2004، بائربوک در دانشگاه هامبورگ در رشته علوم سیاسی و حقوق عمومی تحصیل کرد. در سال 2005، وی در رشته حقوق بین ‌الملل عمومی از دانشکده اقتصاد لندن (LSE) فارغ‌ التحصیل شد. در سال 2005، وی یک دوره کارآموزی را در انستیتوی حقوق بین‌ الملل و مقایسه بین ‌المللی (BIICL) به پایان رساند.
از 2005 تا 2008، بائربوک در دفتر «الیزابت شرودتر» در پارلمان اروپا کار می ‌کرد.

ایران پرسمان

وی بین سال های 2008 و 2009 به عنوان مشاور در سیاست ‌های خارجی و امنیتی برای گروه پارلمانی حزب سبزها در بوندستاگ کار می ‌کرد.
زندگی سیاسی
بائربوک در سال 2005 به عضویت اتحاد 90/ سبزها درآمد. در اکتبر 2008، وی به عضویت هیئت اجرایی گروه ایالتی حزب خود در «براندنبورگ» انتخاب شد و سال بعد به مقام ریاست هیئت مدیره رسید؛ دفتری که تا سال 2013 در آن اداره بود. وی از سال 2009 تا 2012 نیز عضو هیئت اجرایی حزب سبزهای اروپا بود. 

ایران پرسمان

در سال 2009، بائربوک ناموفق برای حضور در لیست انتخاباتی حزب خود برای انتخابات فدرال کاندید شد. در سال 2013، وی کاندیدای حزب سبز در حوزه انتخابیه پوتسدام - پوتسدام - میتلمارک دوم - تلوتو-فلومینگ دوم و همچنین حصول اطمینان از جایگاه نخست در لیست انتخاباتی حزب برای ایالت براندنبورگ بود. وی از طریق لیست انتخاباتی به عضویت بوندستاگ درآمد.
در اولین دوره ریاست جمهوری، بائربوک عضو کمیته امور اقتصادی و انرژی و همچنین کمیته امور اروپا بود. وی در گروه پارلمانی خود به عنوان سخنران سیاست اقلیم فعالیت کرد. در مقام دوم، وی در کنفرانس ‌های تغییر اقلیم سازمان ملل در ورشو (2013)، لیما (2014)، پاریس (2015) و مراکش (2016) شرکت کرد.
بائربوک علاوه بر وظایف کمیته خود، به عنوان معاون رئیس حلقه دوستان پارلمانی برلین و تایپه نیز فعالیت کرده‌است.
برای انتخابات سال 2017، بائربوک با حفظ کرسی خود در پارلمان مجدداً کاندیدای اصلی ایالت براندنبورگ بود. پس از انتخابات، او به عنوان حزب سبز وارد مذاکرات (ناموفق) ائتلاف با CDU / CSU و FDP در تیم مذاکره کننده حزب خود بود. وی از آن زمان عضو کمیته خانواده ‌ها، سالمندان، زنان و جوانان بوده‌ است.
رئیس مشترک حزب سبز، 2018 تاکنون
در 27 ژانویه 2018 در کنوانسیون ملی حزب سبز در زادگاه خود در هانوفر، بائربوک به عنوان یکی از دو رئیس برابر حزب خود در سطح فدرال انتخاب شد که رابرت هابک نیز به او پیوست.

ایران پرسمان

وی 64 درصد آرا را به دست آورد، که بیشتر از رقیب خود «آنجا پیل» است. در یک کنگره مهمانی سال 2019، وی با 97.1 درصد آرا مجدداً انتخاب شد که بالاترین نتیجه برای رئیس حزب است.
فعالیت‌ های دیگر
عضو شورای اروپا در روابط خارجی (ECFR)، (از سال 2020)
عضو هیئت امنای بنیاد لئو
عضو عفو بین‌ الملل
عضو فدراسیون آلمان برای حفاظت از محیط زیست و طبیعت (BUND)
نامزد صدارت عظمی
در روز 19 آوریل 2021، بائربوک و هابک اعلام کردن که هیئت فدرال حزب سبز آلمان آنالنا بائربوک را به عنوان گزینه خود برای صدارت‌ عظمای آلمان از حزب سبز در انتخابات فدرال 2021 پیشنهاد کرده‌ است. با این حال این پیشنهاد باید در کنگره حزبی که بین 11 تا 13 ژوئن 2021 برگزار می‌ شود نیز تأیید شود. در صورت انتخاب، بائربوک دومین زن و جوان‌ ترین صدراعظم در تاریخ آلمان خواهد بود.

ایران پرسمان

این سیاستمدار که دارای دو دختر است، در سال 2009 به عنوان رئیس سبزهای اروپا و رئیس این حزب در ایالت «براندنبورگ» برگزیده شد، در سال 2013 به مجلس فدرال آلمان راه یافت و از سال 2018 همراه با «روبرت هابک» رهبری دوگانه حزب سبزها را به عهده گرفت.
هنگام اعلام تصمیم در مورد کاندیداتوری بائربوک، روبرت هابک درباره شانس حزب سبزها برای ورود به کاخ صدراعظمی گفت: این نخستین بار است که ما با توجه به افزایش تعداد هواداران خود در جامعه آلمان کاندیدای برای صدراعظمی معرفی می کنیم. من و بائربوک ، روزها و هفته ها در این مورد که کاندیداتوری کدامیک از ما بهتر است گفت و گو کردیم؛ گفت و گوهایی که در بعضی لحظه ها هم دشوار بود، اما سرانجام به نتیجه ای رسیدیم که مورد رضایت هردوی ما هست.
وی افزود: در حال حاضر ما به لحاظ تعداد آرا و بر پایه نظرسنجی ها فاصله چندانی با حزب حاکم نداریم. بنابراین تعیین کاندیدای صدراعظمی را مناسب شرایط ارزیابی می کنیم.
شانس سبزها چقدر است؟
سبزها با برخورداری از حدود 20 درصد آرای مردم آلمان، از احزاب سوسیال دموکرات، لیبرال، چپ ها و آلترناتیو با فاصله زیاد پیشی گرفته و به اتحاد دموکرات مسیحی نزدیک شده اند. در این شرایط آنها بدون تردید در انتخابات پیش رو نیز شانس موفقیت بالایی دارند، اما پیش بینی این که آیا می توانند کاندیدای خود را به کرسی صدراعظمی بنشانند، آسان نیست.

ایران پرسمان

از یک سو، در شرایطی که دو حزب حاکم بر سر گزینش کاندیدای صدراعظمی درگیر تنشی طولانی شده اند، رفتار متین سبزها بر سر معرفی کاندیدای صدراعظمی شانس آنها را در میان مردم بالا برده است و از طرف دیگر، موفقیت کم نظیر آنگلا مرکل در اداره 16 ساله آلمان باعث شده است که اعتماد جامعه نسبت به سیاستمداران زن بیشتر از گذشته جلب شود. ولی این احتمال را نیز باید در نظر گرفت که نیروهای محافظه کار آلمان به کاندیدای حزب سبزها رای نخواهند داد، بلکه پشت یکی از کاندیداهای مرد صف خواهند بست.

ایران پرسمان

سبزها برای افزایش شانس خود به دو ترفند سیاسی هوشمندانه متوسل شده اند: اول نمایش یکپارچگی درونی که در شرایط فعلی برای افکار عمومی اهمیت زیادی دارد و دوم فرستادن یک سیاستمدار زن به صحنه انتخابات.
با این همه، ضمن آن که حضور حزب سبزها در دولت ائتلافی آینده قابل پیش بینی است، روی این که این حزب به جایگاه تعیین صدراعظم و تشکیل دولت آینده هم برسد، تردیدهایی وجود دارد.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/278942/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویم تاریخ/ بیانیه سازمان ملل علیه سلاح‏های شیمیایی عراق بر ضد ایران

داستانک/ راه نجات

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

آیا ماه به زمین نزدیک است؟

ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار

تشخیص نارسایی قلبی توسط هوش مصنوعی با اسکن پا

فرود زیبای مجدد فالکون 9

راه‌حل گران‌قیمت ناسا برای گردگیری در ماه

چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟

عشق زندگی می بخشد

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

داستان دلنشین لیلی و‌ مجنون

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

نظر رهبر انقلاب درباره اهمیت تاریخی و راهبردی عملیات وعده صادق

وعده خودرو و وام به نمایندگان در عوض رأی دادن به ریاست قالیباف صحت دارد؟

توصیه محسن رضایی به دولتمردان غربی: دست از حماقت بردارید

رئیسی: نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه پاکستان درباره سفر رئیس جمهور ایران

دست ردِ پاکستان به سینه آمریکا در ارتباط با ایران

سخنگوی بورل: گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست

اظهارات جدید معاون پارلمانی رئیسی: تعطیلی پنجشنبه‌ یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود

کاخ معروف خاطرات هاشمی رفسنجانی!

درخواست وزیر خارجه آمریکا از چین در رابطه با ایران و کره شمالی

صدور حکم بمب گذار میدان تقسیم استانبول

طرح احتمال سرقت اعضای بدن قربانیان توسط رژیم اسرائیل با کشف گورهای دسته‌جمعی

انتقاد برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات دانشگاهی در آمریکا

کودک فلسطینی: آرزو داشتم بازیکن فوتبال شوم اما اشغالگران صهیونیست پاهایم را از من گرفتند

بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم

کدام دانشگاه‌های آمریکا شاهد برگزاری اعتراضات دانشجویی در حمایت از غزه است؟

پولیتیکو: اتحادیه اروپا تحریم گاز طبیعی مایع روسیه را بررسی می‌کند

طالبان سه کشور همسایه افغانستان را به حمایت از داعش متهم کرد

فریادهای اعتراض دانشجویان دانشگاه کلمبیا علیه رئیس کنگره آمریکا

ترکیه روابط تجاری خود را با اسرائیل قطع کرد

آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟

هاآرتس مطرح کرد: اسرائیل در تله‌ای استراتژیک

تسلیحات، واجب تر از نان شب

صدام و هیتلر؛ از میل به ویرانگری تا قهرمان پرستی

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

علت گرانی شدید قیمت پیاز

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

حمایت جالب فعالین رسانه‌ای دنیا از اعتراضات ضد صهیونیستی دانشجویان آمریکا

نماهنگ «فلسطین تنها نیست» با نوای مهدی سلحشور

اگر کسی به یاد گناهان گذشته اش افتاد بداند ذات اقدس الهی به یادش انداخته

تفال/ سالها دل طلب جام جم از ما می‌کرد

دریاچه ای زیبا در نیوزلند

اسب آبی نر پس از هفت سال ماده از آب درآمد!

حکمت/ گناهِ ثروتمندی

محافظت دانشجویان هاروارد از دانشجویان مسلمان هنگام خواندن نماز