ایران پرسمان

آخرين مطالب

گلرو: برگزاری روز قدس، مبارزه با اشغالگران قدس را شعله‌ور نگه می‌دارد سیاست روز

گلرو: برگزاری روز قدس، مبارزه با اشغالگران قدس را شعله‌ور نگه می‌دارد
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - ایرنا / نماینده سابق ایران در سازمان ملل متحد برگزاری روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را موجب افزایش آگاهی جهانی نسبت به مظلومیت مردم فلسطین و برافروختن شعله‌ مبارزه با اشغالگران صهیونیست توصیف کرد.
«عباس گلرو» روز پنجشنبه در آستانه روز جهانی قدس، آزادی فلسطین را از محورهای اصلی قیام حضرت امام خمینی(ره) برشمرد و گفت: موضوع مردم مظلوم فلسطین مساله‌ای انسانی و جهانی است بطوریکه امروز فلسطینیان یک رژیم جعلی را اشغالگر سرزمین مادری خود می‌بینند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره راهبرد جمهوری اسلامی ایران برای حل مساله فلسطین، گفت:‌ در سالهای گذشته طرح 4 ماده‌ای یا همان طرح رفراندوم از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شد و 2 سال قبل این طرح به شورای امنیت سازمان ملل متحد و دبیرکل این سازمان از سوی ایران مکاتبه و به عنوان یک سند در سازمان ملل به ثبت رسید.
گلرو اضافه کرد: این طرح به دنبال این است که آوارگان فلسطینی را به سرزمین‌های اجدادی خود بازگردند و با برگزاری رفراندوم از ساکنان اصلی، نظام سیاسی مورد توافق را مستقر کند تا این نظام برآمده از آرای عمومی بتواند درباره مهاجران یهودی که پس از سال 1948 به این کشور مهاجرت کرده‌اند، تصمیم بگیرد.
وی توصیه کرد که اگر سازمان‌های جهانی به حل مساله فلسطین اعتقاد دارند، این طرح سیاسی و دموکراتیک را در سازمان ملل و کشورهای مختلف مورد بحث و بررسی قرار دهند تا این مساله به پایان برسد.
نماینده مردم سمنان در مجلس درباره رویکرد کشورها و نهادهای مختلف درقبال فلسطین، تاکید کرد: ملت فلسطین وظیفه دارد از حقوق خود دفاع کند و کشورهای عربی و اسلامی نیز وظیفه دارند درباره این حقوق سکوت نکنند.
گلرو ادامه داد: از مجامع بین المللی از جمله سازمان ملل انتظار می‌رود به وظیفه مهم و انسانی خود در قبال فلسطین عمل کرده و برای احترام به ملت‌ها و قطعنامه‌هایی که در ارکان مختلف سازمان ملل درباره فلسطین صادر کرده، مداخله جدی انجام داده و حق مردم فلسطین را اعاده کنند.
رییس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، استراتژی جمهوری اسلامی ایران در قبال مساله فلسطین را واضح و مشخص ارزیابی کرد و گفت: این استراتژی با هدایت رهبر معظم انقلاب بر اساس مبارزه با اشغالگری و ظلم به مردم فلسطین است تا براین مبنا گام‌های محکمی در عرصه منطقه‌ای و بین المللی برداشته شود تا موضوع فلسطین را همچنان در صدر اولویت‌های جامعه جهانی قرار گیرد.
وی یادآور شد: اگر قیام تاریخی امام خمینی(ره) در سال 57 و سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در دفاع از آرمان فلسطین نبود، امروز چیزی به نام فلسطین در همین حد نیز نداشتیم.
نماینده سابق ایران در سازمان ملل متحد با اشاره به دستاوردهای روز قدس، عنوان کرد: آخرین جمعه مبارک مبارک که از سوی رهبر کبیر انقلاب اسلامی به روز قدس نامگذاری شده است. برگزاری روز قدس هر سال موجب افزایش آگاهی جامعه جهانی نسبت به مردم فلسطین شده است و این نشان می‌دهد که شعله مبارزه با اشغالگری همچنان برافروخته است.
گلرو ادامه داد: دستاورد دیگر برگزاری روز قدس، قرار گرفتن رژیم صهیونیستی در بدترین شرایط خود از نظر جغرافیای و میدانی است. البته رژیم صهیونیستی زمانی با جنگ‌های عربی - اسرائیلی توانسته بود معادله را به نفع خود پیش ببرد و بخش دیگری از زمین‌های فلسطینیان را اشغال کند. اما امروز موشک‌های مقاومت، ‌ رژیم صهیونیستی را دچار چالش کرده و به بن‌بست فرو برده است.
نماینده مردم سمنان در مجلس، سرزمین‌های اشغالی را بیش از هر زمان برای صهیونیست‌ها ناامن توصیف کرد و گفت: به لحاظ میدانی امروز رژیم صهیونیستی در وضعیت ناامنی و ضعف قرار دارد و سایه ترس سلاح‌ها و موشک‌های راهبردی حزب الله لبنان می‌تواند معادله را به ضرر رژیم صهیونیستی تمام کند.
وی با اشاره به موشک‌هایی که چندی پیش در نزدیکی مرکز هسته‌ای دیمونا اصابت کرد، افزود: این اتفاق نشان دهنده ضعف و عدم کارایی سیستم گنبد آهنین رژیم صهیونیستی است و اصابت موشک‌ها در نزدیکی دیمونا، عمق نفوذپذیری استراتژی رژیم صهیونیستی و پوشالی بودن گنبد آهنی را به رخ کشید.
نماینده مردم سمنان درباره ثمرات حمایت جمهوری اسلامی ایران از مقاومت فلسطین در منطقه یادآور شد: نخستین دستاورد نگه داشتن مساله مبارزه علیه رژیم صهیونیستی و دوم در حوزه میدانی وخیم‌تر شدن وضعیت این رژیم و افزایش قدرت جبهه مقاومت است و در نهایت توجه جمهوری اسلامی، ‌ سبب جلب نگاه جامعه جهانی به موضوع فلسطین شد.
وی خاطرنشان کرد: البته نقش اصلی زنده نگاه داشتن فلسطین بر عهده ساکنان اصلی این سرزمین است و باید فلسطینیان در یک اتحاد، اختلافات درونی را کنار گذاشته تا بتوانند ان شاء الله حقوق تاریخی خود را بدست بیاورند.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/285775/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جایزه خودرو برای صرفه‌جویی‌کنندگان برق

انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز ‌مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می شود

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

برگزاری دومین کنگره 8 هزار شهید گیلان با حرکت جهادی

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: یادواره شهدا از جنس کار زینبی و رساندن پیام شهدا است

ابتکار گوگل به مناسبت روز زمین

آتش گرفتن قطار حین حرکت در کانادا

رعد و برق وحشتناک در چین

برگی از تاریخ/ 14 سال پرستاری از جانبازی که بی‌نام و نشان بود

جشنی سه هزار ساله که در ساری برگزار می‌شود

تاتاکوآ؛ دره ای فرسوده در کلمبیا

شکار بچه آهو توسط یوزپلنگ در مقابل چشمان مادرش!

خوابیدن یک سگ روی ریل هنگام عبور قطار

«متاورس» بازگشته است

به ظاهر دوست اما دشمنانند

بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند

توئیت جدید کریمی قدوسی؛ این بار موشک مورد توجه قرار گرفت

خاندوزی به ریاض می‌رود

دبیر شورای عالی امنیت ملی وارد سن‌پترزبورگ شد

عزیمت به کراچی، مرحله سوم سفر رسمی رئیس جمهور به پاکستان

واکنش یک حقوقدان به توئیت‌های جنجالی کریمی قدوسی: بنزین به آتش ایران‌هراسی نریزید

زلنسکی: روسیه کمپین ارعاب به راه انداخته است

کاهش نرخ سکه و ارز در بازار؛ طلا 18 عیار پرچم دار کاهش ها

قالیباف: تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند

گوناگون/ رمزگشایی از روستایی که یک شبه ناپدید شد!

بخشی از سوئیس که متعلق به ایتالیاست

با دَمنده ی هوا، پهپاد درست کرد!

یکی از پربازدیدترین جاذبه های مصر

جوانمردی امیرالمؤمنین(ع) در جنگ ها

نمایی زیبا از چالکندی دزفول

نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران

خودروِ ترکیبی یا دورگه؟

نزاع و درگیری لفظی تحلیلگران اینترنشنال در آنتن زنده

جزئیات دیدار رئیسی و مریم نواز شریف؛ توافق برای گسترش آموزش زبان فارسی در پاکستان

احکام جدید قاضی‌القضات؛ خلیلی و قطبی جایگزین مصدق و لاریجانی شدند

شهادت 30 کودک بر اثر گرسنگی در غزه

روزنامه آمریکایی: ترکیه احتمالا به زودی اس 400 را عملیاتی می‌کند

انهدام برج تلویزیونی 140 متری در اوکراین

قیمت نفت اندکی بالا رفت

قیمت خودرو 4 اردیبهشت 1403

مصوبات دور اول سفر رییس جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام به صورت 100 درصد اجرایی شد

یکی از باورنکردنی ترین مکان های فیلیپین

خیلی خوب برای نجات جون زنش تلاش کرد!

دره زیبای باشو در پاکستان

وقتی همزمان هم خوشانسی و هم بدشانس

برخورد وحشتناک کودک با شیشه مغازه حین دوچرخه‌سواری

پیاده شدن مسافر از اتوبوس در حال حرکت

یک جاده کوهستانی در کارپات رومانیایی

عاقبت رانندگی با سرعت بالا در هوای مه آلود