ایران پرسمان

آخرين مطالب

چشم‌بندی در شهرداری تهران تحلیل روز

چشم‌بندی در شهرداری تهران
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - وطن امروز /متن پیش رو در وطن امروز منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
پیروز حناچی از زمانی که شهردار تهران شده بیشتر از اینکه کار کند، شعار شفافیت داده و به آن افتخار کرده اما همین مدعی شفافیت روز گذشته اعلام کرد انتشار جزئیات حقوق مدیران به صلاح نیست! 
شهردار تهران دیروز در نشستی خبری توضیحاتی درباره فیش حقوقی مدیران شهری، سرانجام پرونده 2 شهردار دستگیرشده منطقه، تخلف استخراج رمز ارز و افتتاح پروژه‌های جدید در تهران ارائه داد. 
‌ وی در این نشست ضمن ارائه گزارش، در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران اظهار داشت: تلاش کردیم در شهرداری تهران متفاوت عمل کنیم و مسیر 30 ساله را تغییر دهیم. قطاری با سرعت در حوزه شهری در حرکت بود که برای تهران عارضه داشت. این قطار سبب از بین رفتن باغات و بخش‌های تاریخی تهران می‌شد که آن را متوقف کردیم. 
وی افزود: شهر قبلا با 25 سرمایه‌گذار اداره می‌شد و این مسأله عوارض سنگین برای دیگران داشت ولی اکنون شرایط برای ساکنان تهران که بیش از 5/8 میلیون نفر هستند متفاوت شده و اقدامات زیادی برای این افراد انجام گرفته است. 
شهردار تهران در دفاع از عملکرد خود گفت: ‌شعار و عمل‌مان را یکی کردیم و سند چشم‌انداز طرح جامع تهران را در نظر گرفتیم. در 30 ماه گذشته در حوزه فنی و عمرانی و شهرسازی اقدامات خوبی انجام شده و هر چند در برخی حوزه‌های شهری رنکینگ خوبی نداریم ولی تلاش شده اصلاحات لازم انجام شود، البته بخشی از موضوعات حاکمیتی و دولتی است. 
شهردار تهران با اشاره به اینکه سامانه «تهران من» بیش از 3 میلیون کاربر دارد، گفت: ‌شفاف کردن فعالیت‌های تهران بخوبی انجام گرفته و تراز مالی به‌‌روز شهرداری تهران نیز اعلام می‌شود. 
شهردار تهران درباره اوضاع حمل‌و‌نقل عمومی در پایتخت گفت: بیشترین منابع در شهرداری تهران در حوزه حمل‌و‌نقل عمومی هزینه می‌شود که البته به دلیل شرایط تحریم و کرونا با مشکلاتی مواجه شدیم ولی به طور کلی کار اصلی ما گره‌ای بود که در زمینه قطار ملی باز شد و در مرحله اخذ استانداردهای بین‌المللی هستیم. این مسیر اصلی‌ ما است که با حمایت دولت تعقیب و پیگیری خواهد شد. 
حناچی در پاسخ به پرسش دیگری درباره برخی تخلفات انجام گرفته در منطقه 3 تهران و اینکه آیا عدالت در برخورد با این تخلفات انجام می‌شود یا خیر، گفت: از همه ظرفیت‌های قانونی برای استفاده از این موضوع بهره‌مند می‌شویم. حکم قطعی روشنی نیست که استفاده کنیم. به هر حال از قبل بی‌نظمی‌های مطلق در شهرداری بود که ما به سمت نظم رفته‌ایم و اطلاع‌رسانی‌هایی در این زمینه صورت می‌گیرد. 
شهردار تهران دیروز در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا وی معتقد است اگر اتوبان و بزرگراه ساخته شود، مردم به خیابان می‌آیند و نباید خیابان ساخته شود، گفت: در مورد خیابان‌های جدید آنچه جزو وظایف است انجام می‌شود. فردی به نام «رابرتو برلین» مطرح کرده شریان‌ها و دسترسی بیشتر منجر به سفر بیشتر می‌شود که این تئوری در دنیا اثبات شده است.
وی درباره حقوق و دستمزد مدیران شهری و انتقادهای وارده مبنی بر منتشر شدن فیش حقوقی مدیران در سایت شفافیت گفت: در دستمزد و حقوق یک حقوق ثابت و یک حقوق متغیر داریم که به فعالیت مدیران بستگی دارد. اگر مجمع شرکت یا سازمان‌ها به موقع برگزار شود، در این زمینه تأثیرگذار است و از آنجا که منافع شهر مهم است، تشویقی برای مدیران در صورت موفقیت‌ها در نظر می‌گیریم که میزان ثابتی نیست. انتشار فیش مدیران به صلاح نیست و برخی نمی‌خواهند فیش‌شان منتشر شود چون یا وام گرفته‌اند یا مسائل دیگری مطرح است که رغبت به انتشار آن ندارند، البته میزان حقوق پایه را می‌توان مشخص کرد که آن هم عدد مشخصی نیست و مسائل مختلف در آن تأثیرگذار است. 
وی در پاسخ به پرسشی درباره سرانجام پرونده 2 شهردار دستگیر شده منطقه، اظهار داشت:‌ دستگاه‌های نظارتی پیگیر این قضیه هستند ولی حکم صادر نشده و پرونده مفتوح است که امیدوارم برائت صادر شود. 
حناچی درباره تخلف استخراج بیت‌کوین و رمزارز در مرکز مشاوره شهرداری، اظهار داشت: هر جا برق فراوان و فضا باشد امکان بروز این تخلف است. از ابتدای دوره‌ای که من به شهرداری آمدم، گزارشات مکرری در این زمینه واصل شده، البته باید توجه داشته باشید که وظیفه ما تولید رمزارز نیست ولی اگر نظارت نباشد ممکن است تخلف بروز یابد که ما برخوردهای لازم را انجام می‌دهیم. 
حناچی با اشاره به پیگیری‌های شهرداری تهران از طریق وزارت بهداشت برای واکسیناسیون خانواده شهرداری تهران، گفت: در این زمینه نیز افرادی که در حوزه خدمات شهری حضور دارند نیاز به واکسیناسیون دارند که مکاتباتی با وزارت بهداشت انجام داده‌ایم. 
شهردار تهران درباره تخلفات برخی پرسنل شهرداری در فرآیند واکسیناسیون گفت: در این زمینه نیز افراد خاطی عزل و به تخلفات اداری ارجاع داده شدند، علاوه بر این 240 نفر از رانندگان تاکسی در ایام کرونا جان باختند که البته برخی از آنها بیماری زمینه‌ای داشتند.
بنابر این گزارش«شفافیت» در ابتدای پنجمین دوره مدیریت شهری به عنوان یک شعار و این روزها به عنوان یک دستاورد از سوی شورای شهر تهران ایفای نقش می‌کند. اما آیا این شفافیت به معنای شفاف‌سازی عملکرد شهرداری تهران و مدیران شهری در عمل شکل گرفته یا فقط مدیریت شهری تهران کلمه شفافیت را در شعارهایش گنجانده و در عمل، مسیر دیگری را طی می‌کند؟ آنچه امروز از سوی شهرداری و شورای شهر تهران از شفافیت به نمایش گذاشته شده است را می‌توان ظاهر شفافیت نامید، زیرا با بارگذاری گزارش‌های ناقص و سامانه‌ای که چندین ماه از به‌روزرسانی آن می‌گذرد، نمی‌توان آن را شفافیت و عملکرد شهرداری در اتاق شیشه‌ای نامید. وقتی نگاهی به عملکرد شهرداری تهران و مدیران شهری می‌اندازیم می‌بینیم که بر خلاف وعده‌هایی که سر داده‌اند، هیچ اتاق شیشه‌ای در مدیریت شهری و شهرداری تهران وجود ندارد و فقط نمایشی از برخی فعالیت‌های شهرداری تهران در سایت سامانه شفافیت شهرداری به نمایش درآمده است که آن هم 7 ماهی می‌شود به‌روز‌رسانی نشده است و می‌توان گفت بر خلاف شعارهای مدیران شهری، شفاف‌سازی زیادی در امور شهری دیده نمی‌شود و این سخن فقط در شعار باقی مانده و شکل عملی به خود نگرفته است و همچنان مردم و شهروندان تهرانی نسبت به عملکرد مدیران شهری در طول 4 سال گذشته با شک و تردید نگاه می‌کنند. این سوال مطرح است که چرا در طول این چند سال، تغییرات شکلی در تهران دیده نشده است و اعضای شورای شهر جز نامگذاری چند خیابان به نام هنرمندان مرحوم، کارنامه درخشان و قابل دفاعی از خود ارائه نداده‌اند. منظور از گزارش‌های ناقص در سامانه شفافیت شهرداری تهران، بارگذاری کد ملی پاکبانان دریافت‌کننده واکسن کرونا در سامانه شفافیت است. شفاف‌سازی اسامی افراد دریافت‌کننده واکسن کرونا پس از رسوایی واکسن‌خواری مدیران شهری از سوی پیروز حناچی شهردار تهران داده شد، وعده‌ای که محقق نشد! از ابتدا شهردار و شورای شهر تهران وعده شفافیت را به مردم داده بودند، از طرفی شفاف‌سازی باید برای عموم مردم صورت گیرد، زیرا نهادهای نظارتی دسترسی کافی به اطلاعات دارند و دیگر نیازی به شفاف‌سازی از سوی سازمان‌ها یا دیگر نهاد‌ها ندارند. با این وجود انتشار کد ملی افرادی که واکسن تزریق کرده‌اند از سوی شهرداری کاری بیهوده است و سوال اینجاست که چرا شهرداری تهران برای شفاف‌سازی، از ذکر نام زنندگان واکسن کرونا در شهرداری اجتناب کرده و فقط به ذکر کد ملی این افراد بسنده کرده است؟

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/287363/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

روایت جالب یک اقتصاددان از دلیل افزایش عجیب قیمت طلا

طبیعت زیبای لرستان

آتشفشان‌های خشن، قمر مشتری را برای میلیاردها سال شکسته اند

چین برای ارسال 3 فضانورد به مدار آماده می‌شود

صحبت های شنیدنی دکتر شکوری درباره ازدواج

کنایه همراه وزیر خارجه در نیویورک به یک خبرنگار

آمریکا بدلیل حمایت از جنایات رژیم پهلوی به پرداخت بیش از یک میلیارد دلار محکوم شد

متن و حواشی سفر رئیس‌جمهور به سمنان

جزئیاتی از دور دوم انتخابات مجلس؛ زمان آغاز تبلیغات مشخص شد

استایل بن سلمان در محل کار؛ رونمایی ولیعهد عربستان از دفتر کارش!

راه‌اندازی قطار سریع‌السیر در کره برای ترغیب جوانان به ازدواج

تصاویری از خودسوزی یک نفر مقابل دادگاه ترامپ

شولتس: جنگ اوکراین احتمالا چندین سال طول می‌کشد

هنیه برای دیدار با اردوغان وارد ترکیه شد

آمریکا اولین اورانیوم غنی شده 90 کیلویی را تولید کرد

«هدفی» که ایران با حمله به اسرائیل زد!

هشدار صندوق بین‌المللی پول به آمریکا

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

تقویم تاریخ/ درگذشت "ملک‏ الشعراء بهار" ادیب و سیاستمدار

حکمت/ راهکاری برای انجام کارهای سخت

اینترنت ماهواره‌ای «استارلینک» می‌تواند همه ما را مسموم کند

غزل سعدی: عاشقانه یا عارفانه؟

امیرعبداللهیان: سلاح‌های مورد استفاده در اصفهان، بیشتر شبیه اسباب‌بازی بچه‌ها بود

تصاویر لحظات اولیه حمله هوایی به آشیانه زرهی پایگاه نیرو های مسلح عراق

سئول: وضعیت خاورمیانه را از نزدیک رصد می‌کنیم

انتقال مجروحین حمله هوایی پایگاه کالسو عراق به مراکز درمانی

سرمقاله جمهوری اسلامی/ کاربردی‌ترین زمان دیپلماسی

سرمقاله جام جم/ آبروی از دست رفته

سرمقاله ابتکار/ راه قدس از اردن می‌گذرد؟

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد

افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

تفال/ تاب بنفشه می دهد طره مشک سای تو

زباله های فضایی در مریخ

اهمیت مدح و ثنای الهی در جلد هشتم «طعم شیرین خدا»

رمزگشایی ایمانی از موضع گیری واحد چپ و راست سیاست در ماجرای حمله به صهیونیست‌ها

بیانیه مقاومت اسلامی عراق درباره حمله به هدف حیاتی در ایلات و پایگاه هوایی اشغالگران

ادعای مخالفت بایدن با عملیات نظامی صهیونیست‌ها در رفح

شهادت 7 فلسطینی در بمباران یکی از خانه های رفح

حمله پهپادی اوکراین به مناطق مسکونی «بلگورود»

خانواده های اسرای صهیونیست بزرگراه اصلی تل آویو را بستند

سرمقاله اعتماد/ یکپارچگی وتوان سیاست سازی

سرمقاله ایران/ حفاظت از خاکریز حجاب بدون بازی در زمین دشمن

سرمقاله دنیای اقتصاد/ نگاهی دیگر به وزارت امور اقتصادی و دارایی

سرمقاله جمهوری اسلامی/ « » عنوان سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:

سرمقاله اطلاعات/ ایران اوج بازدارندگی و قدرت بلامنازع

امیرعبداللهیان از الجزایر قدردانی کرد

پاسخ معاون رئیسی به رسانه‌ غربی که نوشته‌ بود مسئولان این روزها در پناهگاه هستند!

حمله به یک پایگاه نظامی عراق