ایران پرسمان

آخرين مطالب

نه‌ تهرانی‌ها به شورای تنبل تحلیل روز

نه‌ تهرانی‌ها به شورای تنبل
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - وطن امروز /متن پیش رو در وطن امروز منتشر شده و انتشار آن در آخرین خبر به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
بر اساس اعلام فرمانداری تهران، اعضای منتخب شورای ششم پایتخت مشخص شدند و از شهریورماه سال جاری ترکیبی جدید از اعضای شورا به خیابان بهشت قدم خواهند گذاشت. شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در حالی که رقبای جدی همچون لیست جمهور و شورای وحدت را پیش روی داشت، توانست در این دوره از انتخابات تمام 21 کرسی شورای شهر تهران را به دست آورد و عملا مدیریت شهر برای 4 سال آینده را در اختیار داشته باشد. بر این اساس با توجه به عملکرد ثبت شده از شورای پنجم شهر تهران و ضعف در ارائه خدمات به مردم، طیف سیاسی حامی این جریان و در نهایت اعضای لیست جمهور نتوانستند اقبال عمومی برای جذب آرا را به دست آورند و از ورود به شورا بازماندند. 
بر اساس اعلام فرمانداری تهران، مهندس مهدی چمران با کسب 476282 رای و جعفر بندی‌شربیانی با 255854 رای بیشترین و کمترین میزان آرا برای اعضای شورای ششم شهر تهران را به دست آوردند. تعداد اعضای علی‌البدل این دوره از شورای شهر 11 نفر هستند که نفر بیست‌‌و‌دوم منتخب تهران جعفر فرجی با 74294 رای و محمد خزایی‌فدافن با 39292 رای بیشترین و کمترین آرا را در بین اعضای علی‌البدل به خود اختصاص داده‌اند. حال با توجه به لیست منتخب شهر تهران که تعدادی از آنان در دوره‌های دوم، سوم و چهارم مدیریت شهری حضور داشتند و در این دوره‌های مدیریتی مردم بیشترین حجم خدمات در شهر و اجرای پروژه‌های عمرانی را شاهد بودند، این توقع می‌رود که شورای ششم یک بار دیگر مسیر تحول و سازندگی ادوار گذشته را ادامه داده و خدمت‌رسانی به مردم وارد فاز جدیدی شود. مهدی چمران، منتخب مردم تهران برای حضور در شورای ششم طی نشستی خبری به تبیین فعالیت‌های شورای شهر تهران در 4 سال آینده پرداخت. چمران گفت: بدهی شهرداری تهران در پایان دوره قبل بیش از 16 هزار میلیارد تومان بود و هر ساله شهرداری به تناسب این مقدار بدهی داشته و تمام آن به وزارت کشور پرداخت شده است. اکثر نهاد‌هایی که کار اجرایی دارند از این قبیل بدهی‌ها دارند و این موضوع مساله پیچیده‌ای نیست. وی افزود: در آن موقع برای اجرای پروژه‌ها از بانک مرکزی پول قرض می‌گرفتیم که به نفع‌مان بود تا در برخی مواقع برای اجرای برخی امور پول قرض بگیریم تا پروژه زودتر و ارزان‌تر تمام شود و مهم‌تر از آن اینکه مردم از این پروژه استفاده کنند. چمران گفت: اکنون شاهد این هستیم که بدهی قبلی ما افزایش یافته و علت آن را نمی‌دانیم که به چه عللی این افزایش بدهی رخ داده است. 
* شهرنفروشی یک شعار است
در حالی که شهر طی 4 سال گذشته از نظر ساخت‌و‌ساز مسکن با رکود رو‌به‌رو شد و همین موضوع زمینه‌ساز ایجاد تورم در بازار مسکن شد اما مدیران دوره پنجم مدیریت شهری بر این باورند که توقف ساخت و ساز یکی از موفق‌ترین دستاورد‌های آنان بوده است. اما مهدی چمران بر این باور است که «توقف ساختمان‌سازی کار درستی نیست». وی گفت: شهرفروشی در دهه 70 صورت گرفت که آمدند و گفتند هر چقدر پول بدهید به شما تراکم می‌فروشیم. طرح جامع شهر تهران را بعد از سال 49 تعیین کردیم، این در حالی بود که هر شهرداری هر طور که دلش می‌خواست عمل می‌کرد. 
چمران گفت: 28 مهندس مشاور گرفتیم و برای هر منطقه مهندس مشاور قرار دادیم که در فرصت کوتاهی طرح‌ها جمع‌آوری شد و طرح جامع تهران به تصویب رسید و اکنون شاهد این هستیم که شهر تهران قانون دارد و بر اساس آن باید کار کنیم. 
وی افزود: شهر فروختن و نفروختن یک شعار است، تلاش ما این بود که در بافت‌های فرسوده ساختمان‌سازی شود، باید تشویق کنیم افراد در این مناطق خانه بسازند و برای انجام این کار گفتیم تا یک ریال عوارض پرداخت نشود، حتی برای ساخت در مناطق دارای بافت فرسوده جرایم موجود را خودمان پرداخت کردیم. 
* تجدیدنظر در قانون باغات
یکی از موضوعات چالش‌‌بر‌انگیز دوره پنجم مدیریت شهری موضوع مدیریت باغات بود که اعضای شورای شهر کنونی بسیار تلاش کردند با مانور روی قانون باغات، بخش عمده‌ای از کم‌کاری‌های خود را پوشش دهند. در این زمینه چمران گفت: درباره قانون باغات تجدیدنظر خواهیم کرد؛ سال 99 یک پروانه باغات هم صادر نشد، از آن طرف در سال 98 یک پروانه صادر شد، لذا نباید این طور باشد. منتخب شورای شهر تهران گفت: در اصطلاح شهرسازی به ساختمانی که بالای 12 طبقه دارد برج می‌گویند اما عده‌ای برای خانه‌های 8 طبقه‌ای مجوز برج باغ می‌گیرند و ساخت‌و‌ساز می‌کنند. چمران تاکید کرد: باید این قانون اصلاح شود و فکری برای ساخت‌و‌سازها در باغات و حفظ درختان شود. باید مردم را تشویق به درختکاری کنیم تا درخت بکارند. وی درباره رویکرد شورای ششم به موضوع شفافیت افزود: رویه ما همان رویه قبلی است با این تفاوت که میزان شفافیت باید بیشتر شود، آن هم شفافیت واقعی، نه شفافیت شعاری!
وی در ادامه افزود: از کسانی که سابقه کار دارند و خوب کار کرده‌اند باید استفاده شود، لزومی ندارد از فردی که دارای سابقه‌ کاری مناسب است استفاده نشود. 
* شفافیت؛ از شعار تا عمل
شفافیت یکی دیگر از موضوعاتی بود که مدیریت شهری پنجم بر آن تاکید داشت اما این موضوع بیش از چند ماه به صورت جدی مورد توجه قرار نگرفت و عملا به مرور زمان به فراموشی سپرده شد، این در حالی است که رئیس سابق شورای شهر تهران گفت: زمانی که به شورا رفتم هیچ کسی را به عنوان همراه با خودم نبردم، کار من بر پایه شفافیت است و نیازی نیست حتی آبدارچی خودم را هم خودم بیاورم، از تمام افرادی که در حال حاضر به صورت فعال مشغول به کار هستند استفاده خواهیم کرد. مهدی چمران درباره شخصیت شهید چمران هم گفت: شهید دکتر چمران بسیار احساسی و صمیمی بود و نسبت به من احساس محبت می‌کرد، زمانی که در منطقه احساس خطر می‌کرد، مرا از منطقه دور می‌کرد. او اگر زنده بود، به من رای می‌داد. وی درباره برنامه‌های شورای ششم افزود: برنامه‌ریزی کرده‌ایم و در وهله اول همه پروژه‌های نیمه‌تمام را تمام خواهیم کرد. چمران در واکنش به اینکه نیروهای مازاد در شهرداری زیاد است، تصریح کرد: متاسفانه این موضوع در کل شهرداری‌های کشور وجود دارد، برخی شهرداری‌ها قومی- قبیله‌ای هستند و فردی که سر کار می‌آید گروهی را با خود می‌آورد، لذا این روش صحیحی نیست و به‌شخصه من این اقدام را نمی‌پسندم. وی افزود: به عقیده من نیروی کافی در شهرداری وجود دارد مگر اینکه بخواهیم نیرو‌های مدیریتی در رده‌های بالا و متخصص را تعیین کنیم، باید شهرداری‌ها از نیرو‌های خود کار بکشند و عمل بخواهند. 
* ارتباط من با آقای رئیسی خوب است
وی در پاسخ به نحوه ارتباط خود با رئیس‌جمهور منتخب، گفت: ارتباط من با آقای رئیسی از زمان حضور او در آستان قدس بسیار صمیمی و گرم بوده است. چمران در واکنش به اینکه آیا کاندیدای ریاست شورای شهر تهران خواهید شد یا خیر، گفت: این امر بستگی به تصمیم اعضای شورای شهر دارد.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/299879/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

روایت جالب یک اقتصاددان از دلیل افزایش عجیب قیمت طلا

طبیعت زیبای لرستان

آتشفشان‌های خشن، قمر مشتری را برای میلیاردها سال شکسته اند

چین برای ارسال 3 فضانورد به مدار آماده می‌شود

صحبت های شنیدنی دکتر شکوری درباره ازدواج

کنایه همراه وزیر خارجه در نیویورک به یک خبرنگار

آمریکا بدلیل حمایت از جنایات رژیم پهلوی به پرداخت بیش از یک میلیارد دلار محکوم شد

متن و حواشی سفر رئیس‌جمهور به سمنان

جزئیاتی از دور دوم انتخابات مجلس؛ زمان آغاز تبلیغات مشخص شد

استایل بن سلمان در محل کار؛ رونمایی ولیعهد عربستان از دفتر کارش!

راه‌اندازی قطار سریع‌السیر در کره برای ترغیب جوانان به ازدواج

تصاویری از خودسوزی یک نفر مقابل دادگاه ترامپ

شولتس: جنگ اوکراین احتمالا چندین سال طول می‌کشد

هنیه برای دیدار با اردوغان وارد ترکیه شد

آمریکا اولین اورانیوم غنی شده 90 کیلویی را تولید کرد

«هدفی» که ایران با حمله به اسرائیل زد!

هشدار صندوق بین‌المللی پول به آمریکا

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

تقویم تاریخ/ درگذشت "ملک‏ الشعراء بهار" ادیب و سیاستمدار

حکمت/ راهکاری برای انجام کارهای سخت

اینترنت ماهواره‌ای «استارلینک» می‌تواند همه ما را مسموم کند

غزل سعدی: عاشقانه یا عارفانه؟

امیرعبداللهیان: سلاح‌های مورد استفاده در اصفهان، بیشتر شبیه اسباب‌بازی بچه‌ها بود

تصاویر لحظات اولیه حمله هوایی به آشیانه زرهی پایگاه نیرو های مسلح عراق

سئول: وضعیت خاورمیانه را از نزدیک رصد می‌کنیم

انتقال مجروحین حمله هوایی پایگاه کالسو عراق به مراکز درمانی

سرمقاله جمهوری اسلامی/ کاربردی‌ترین زمان دیپلماسی

سرمقاله جام جم/ آبروی از دست رفته

سرمقاله ابتکار/ راه قدس از اردن می‌گذرد؟

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد

افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

تفال/ تاب بنفشه می دهد طره مشک سای تو

زباله های فضایی در مریخ

اهمیت مدح و ثنای الهی در جلد هشتم «طعم شیرین خدا»

رمزگشایی ایمانی از موضع گیری واحد چپ و راست سیاست در ماجرای حمله به صهیونیست‌ها

بیانیه مقاومت اسلامی عراق درباره حمله به هدف حیاتی در ایلات و پایگاه هوایی اشغالگران

ادعای مخالفت بایدن با عملیات نظامی صهیونیست‌ها در رفح

شهادت 7 فلسطینی در بمباران یکی از خانه های رفح

حمله پهپادی اوکراین به مناطق مسکونی «بلگورود»

خانواده های اسرای صهیونیست بزرگراه اصلی تل آویو را بستند

سرمقاله اعتماد/ یکپارچگی وتوان سیاست سازی

سرمقاله ایران/ حفاظت از خاکریز حجاب بدون بازی در زمین دشمن

سرمقاله دنیای اقتصاد/ نگاهی دیگر به وزارت امور اقتصادی و دارایی

سرمقاله جمهوری اسلامی/ « » عنوان سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:

سرمقاله اطلاعات/ ایران اوج بازدارندگی و قدرت بلامنازع

امیرعبداللهیان از الجزایر قدردانی کرد

پاسخ معاون رئیسی به رسانه‌ غربی که نوشته‌ بود مسئولان این روزها در پناهگاه هستند!

حمله به یک پایگاه نظامی عراق