ایران پرسمان

آخرين مطالب

مدیرکل توسعه کارآفرینی :

جشنواره کارآفرینان برتر ملی با هدف ایجاد جایگاه اجتماعی برای کارآفرینان برگزار می‌شود وزارت رفاه

جشنواره کارآفرینان برتر ملی  با هدف ایجاد جایگاه اجتماعی برای کارآفرینان برگزار می‌شود
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بر نقش و جایگاه کارآفرینی در کشور تاکید کرد و افزود : جشنواره کارآفرینان برتر ملی با هدف ایجاد جایگاه اجتماعی برای کارآفرینان برگزار می‌شود.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی، رحیم سرهنگی در نشست خبری که با حضور محمد حسین عسگرپور، مدیر کل تسهیلات و توسعه کارآفرینی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شد گفت: بخش ویژه گردشگری و صنایع دستی به عنوان یکی از بخش های تخصصی جشنواره در کنار بخش های صنعت، کشاورزی و خدمات اضافه و از همکاری ارزشمند وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز استفاده شده است.
رحیم سرهنگی،ایجاد گفتمان توسعه کارآفرینی را از مهم‌ترین رویکردهای برگزاری جشنواره کارآفرینان برتر ملی برشمرد و افزود: الگوسازی برای کارآفرینان و سایر جوانانی که در حوزه کارآفرینی فعالیت می‌کنند از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است .
وی، اساسی ترین شاخص انتخاب و معرفی کارآفرینان برتر ملی را در این جشنواره، نوآوری برشمرد و تصریح کرد: کارآفرینان کسانی هستند که با طرح ایده نو و خلاقانه به تولید ملی و ارزش و ایجاد ارزش افزوده کمک می کنند و بحث رعایت مسایل محیط زیستی نیز از دیگر مشخصه های اصلی در انتخاب و معرفی کارآفرینان برتر ملی است.
سرهنگی با اشاره به اینکه امسال چهاردهمین جشنواره کارآفرینان بر تر ملی برگزار می شود تصریح کرد: این جشنواره در سال جاری با رویکرد و شکل جدید برگزار می شود.
مدیر کل توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه از روز گذشته ثبت نام از کارآفرینان برتر ملی آغاز شده است افزود: این جشنواره در بخش های صنعت، کشاورزی و خدمات برگزار و در سال جاری به صورت تخصصی تر نیز در حوزه گردشگری و صنایع دستی ثبت نام انجام می شود.
وی به موضوع انتخاب کارآفرینان پیشرو در جشنواره کارآفرینان برتر ملی نیز اشاره و تاکید کرد :
مصوبه حمایت از کارآفرینان پیشرو مراحلی نهایی خود را در کمیسیون اقتصادی دولت طی میکند و این مصوبه به زودی به تایید نهایی هیئت دولت نیز خواهد رسید .
کارآفرینانی که به عنوان کارآفرین پیشرو انتخاب می شوند دکترای افتخاری در این حوزه دریافت می کنند و از بیش از بیست نوع مشوق و تسهیلات بهره مند می شوند.
وی با اشاره به فرآیند برگزاری جشنواره کارآفرینان برتر ملی افزود: در این جشنواره علاوه بر انتخاب و معرفی کارآفرینان برتر ملی در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات یک نفر نیز بانوی کارآفرین ملی و یک نفر کارآفرین جوان انتخاب و معرفی می‌شود.
سرهنگی با اشاره به اینکه جشنواره کارآفرینان برتر ملی از سال 95 تا کنون در حال برگزاری است گفت : از سال 95 تاکنون 30 هزار نفر ثبت‌نام انجام شده و سه‌هزار و 200 کارآفرین برتر انتخاب شده است.
وی با بیان اینکه جشنواره کارآفرینان برتر ملی در سال جاری در یک فرآیند کاملا علمی برگزار می شود افزود: این جشنواره در مرحله اول با ثبت نام از کارآفرینان در سامانه مربوطه آغاز می شود، در مرحله دوم مدارک بررسی شده و در مرحله سوم از سوی 3 داور به صورت مجازی ، یک داور عمومی،یک داور در اداره تخصصی و یک داور نیز به صورت بدون نام و مخفی طرح‌ها را بررسی و داوری می‌کنند.
سرهنگی ادامه داد: در مرحله بعد ، بازدید میدانی صورت می‌گیرد و نهایتاً یک شورای داوری از اساتید مختلف در هر استان شکل گرفته و کارآفرینان برتر استانی نیز انتخاب می شوند.
وی با بیان اینکه در جشنواره کارآفرینان برتر ملی در سال جاری در هر رسته تخصصی، کارآفرینان برتر شناسایی و معرفی می‌شوند افزود : در سال جاری در حوزه‌های تخصصی فناوری اطلاعات ، بهداشت و درمان و دارو سازی نیز کارآفرینان برتر شناسایی و معرفی می‌شوند.
مدیرکل توسعه کارآفرینی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به گستردگی ظرفیت گردشگری در کشور بیان داشت : گردشگری یکی از رشته های پر اشتغال در کشور است که می‌تواند به صورت مستقیم و غیرمستقیم در اشتغالزایی نقش ایفا کند که متاسفانه در جریان کرونا بسیار آسیب دیده است .
وی تصریح کرد : امسال کارآفرینان در حوزه صنعت گردشگری نیز می توانند بطور جداگانه با مراجعه به سامانه کارآفرینان برتر وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ثبت نام کنند .
سرهنگی با بیان اینکه بعد از برگزاری جشنواره کارآفرینان برتر ملی، کارآفرینان به حال خود رها نمی شوند افزود: کانون کارآفرینی استان نیز تشکیل می شود که ترکیب آن شامل 6 نفر کارآفرین برتر بخش خصوصی و 6 نفر از مسئولین دستگاه های اجرایی است.
مدیرکل توسعه کارآفرینی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد : کانون های کارآفرینی در هر استان به دیگر کارآفرینان کمک می‌کنند تا ایده کارآفرینان جوان عملیاتی شود.
وی خاطر نشان کرد : کارآفرینان می توانند تا دهم مرداد ماه سالجاری با مراجعه به سامانه کارآفرینان برتر به نشانی https://karafarinanebartar.mcls.gov.ir در این سامانه نام نویسی کنند.
2 تیر 1400 17:15
کد خبر : 241,374
کلیدواژه ها: مدیرکل توسعه کارآفرینی وزارت کار ,جشنواره کارآفرینان برتر ملی,رحیم سرهنگی ,مدیر کل تسهیلات و توسعه کارآفرینی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری
نظرات بینندگان

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/300069/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

زمان واقعی صدور پروانه ساخت چقدر است؟

یک دهه حرف‌های تکراری؛ آیا مواضع فرزین با مدیران سابق بانک مرکزی تفاوتی دارد؟!

فرحی گرام : آچار فرانسه اینستاگرام

داستان شنیدنی سعدی و پدرش را از زبان حجت الاسلام عالی

تو نمیتونی به دیگران عشق ببخشی، وقتی خودت اون رو نداری!

برخورد سخت کامیون و سواری سر تقاطع

شعرخوانی دختر شیرین زبان

وزارت دفاع: در مسیر تجهیز و تسلیح سپاه از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنیم

پیام تبریک رئیس دولت امارات و دبیرکل اوپک به رئیسی

کارشناسان اسرائیلی: السنوار مثل لیمو فشارمان می‌دهد

اعلام آمادگی صدر اعظم آلمان برای مذاکره با پوتین

حمله موشکی حزب الله به نظامیان و تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی

مسخره‌بازی

بامداد بی‌رمق

بازگشت «مهار» به سیاست خارجی آمریکا؟

یک دهه حرف‌های تکراری؛ آیا مواضع فرزین با رئسای سابق بانک مرکزی تفاوتی دارد؟!

جزئیات افزایش حقوق سرایداران مدارس اعلام شد

طرح تامین مالی ⁧تولید⁩ و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

بهترین روش برای تشخیص هندوانه رسیده

نماهنگ نسخه طوفان

دستامو بگیر، آقای دلم

ابداع روش جدیدی برای نابودی سرطان

فرود فضانورد روسی با سرعت ونتاج کوپه استون مارتین بر روی قطب شمال!

‌زبان فارسی‌ را مدیون زبان متعادل سعدی هستیم

ارسال اقلام مورد نیاز به سیستان و بلوچستان توسط سپاه و ارتش

توصیه میرسلیم به دولت رئیسی درباره ریشه‌کنی فساد: جرأت‌مندانه عمل کنید!

گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای درباره میزان خسارات عملیات تنبیهی «وعده صادق»

تحسین حمله تنبیهی ایران توسط نمایندگان پارلمان ترکیه

اذعان آمریکا و غرب به دست برتر روسیه در جنگ با اوکراین

مجروح شدن نوزاد 20 روزه فلسطینی بر اثر بمباران ارتش اسرائیل

معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد

روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل

ماجرای شایعه خروج ایران از ایکوم و ایکوموس چیست؟

پادشاه لخته

هم میهن: پایان گشت ارشاد و روسیاهی تندروها

صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد

آغاز فروش اینترنتی دارو از ماه آینده

مهلت تبدیل مجوزهای قدیمی فعالان اقتصادی به مجوزهای جدید اعلام شد

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

وقتی در لاین خودت رانندگی نمی کنی!

هدفش اینکه ببینه چند نفر زنده میان بیرون

حرکت خفن این راننده کامیون پربازدید شد

انیمیشن دیدنی ناسا از قمر سیاره مشتری

یک لرزه‌سنج مسافر ماه می‌شود!

به دنیا دل مبند ای دل به فکر توشه ره باش ‏

به بهانه اول اردیبهشت یادروز سعدی شاعر بلند آوازه ایران و جهان‌

عضو کمیسیون امنیت ملی: اقدام روز گذشته اسرائیل گوشمالی دیگری خواهد داشت

شوخی های جالب کاربران فضای مجازی با حمله اسرائیل به اصفهان

شورای ائتلاف در مرحله دوم انتخابات، لیست 16 نفره می‌دهد

کدام چهره‌های سیاسی در مراسم ترحیم معاون اول احمدی‌نژاد حضور داشتند؟