ایران پرسمان

آخرين مطالب

سرمقاله وطن امروز/ اعتیاد به التماس از اعتیاد به تحریم بدتر است! سرمقاله ها

سرمقاله وطن امروز/ اعتیاد به التماس از اعتیاد به تحریم بدتر است!
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - وطن امروز / « اعتیاد به التماس از اعتیاد به تحریم بدتر است! » عنوان یادداشت روزنامه وطن امروز به قلم نوید مؤمن است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور در یکی از تازه‌ترین مواضع خود در قبال مذاکرات وین، با همان ذوق‌زدگی همیشگی و مألوف خود مدعی شده: «مذاکرات خیلی پیشرفت کرده است. بر تمام مسائل اقتصادی توافق شده که تحریم‌ها برداشته شود. الان بحثی در رابطه با بانک، بیمه، نفت و کشتیرانی نداریم. همه اینها توافق شده است. یک هزار و 40 تحریم دوران ترامپ طبق این توافق برداشته می‌شود. در رابطه با تحریم افراد و دستگاه‌های مربوط به بیت مقام معظم رهبری هم توافق شده برداشته شود». 
هنوز ساعاتی از این موضع‌گیری نگذشته بود که وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای این اظهارات را رد و تصریح کرد: «این ادعا مردود است که آمریکا با لغو تحریم‌های اعمال‌شده در دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در زمینه بیمه، نفت و صنعت کشتیرانی و برخی افراد ایرانی موافقت کرده است. وقتی راجع به همه چیز موافقت نشده است، راجع به چیزی موافقت نمی‌شود».
تاکنون بارها این جمله را از زبان محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دولت‌های یازدهم و دوازدهم شنیده‌ایم که آمریکایی‌ها به تحریم‌های ضدایرانی اعتیاد پیدا کرده‌اند و به سختی قصد دارند این بیماری روانی را ترک کنند! با این حال، آقایان ظریف، روحانی، جهانگیری و واعظی هرگز در طول این 8 سال به افکار عمومی کشورمان نگفتند چه کسانی مواد مخدر این معتاد دیوانه را تهیه می‌کنند و در بسته‌های مزین به نام تشریفات و دیپلماسی به آن ارائه می‌کنند؟ بهتر بود آقای واعظی قبل از آنکه به واسطه تکذیب ادعای خود از سوی مقامات آمریکایی انگشت‌نما شود و بار دیگر، عزت و آبروی ایران را وجه‌المصالحه اعتماد بی‌انتهای خود و همراهانش به دموکرات‌های آمریکا قرار دهد، نیم‌نگاهی به مطالبه عمیق شهروندان کشورمان در انتخابات ریاست‌جمهوری 28خرداد می‌انداخت! تحقق دیپلماسی عزتمندانه، یکی از اصلی‌ترین مطالباتی بود که ملت ایران از دولت انقلابی می‌خواهد. 
بیان این جمله برای هر ایرانی غیرتمندی تاسفبار است که دیپلماسی دولت‌های یازدهم و دوازدهم در طول 8 سال اخیر نه‌تنها عزتمندانه نبوده، بلکه خسارات سختی را به سیاست خارجی، اقتصاد و معیشت عمومی وارد کرده است. اکنون، صورت‌مساله این است که یک «مقام دولتی ایران» با ذوق‌زدگی از «موافقت آمریکا با رفع تحریم‌ها» خبر داده و طرف آمریکایی این ادعا را تکذیب کرده است! 
این در حالی است که واشنگتن به واسطه «خروج یکجانبه از برجام» در این معادله «متهم» است و ایران «مطالبه‌گر» و «مدعی». براستی کجای دنیا سراغ داریم یک «متهم» در کسوت «تکذیب‌کننده» اظهارات و مواضع یک «مطالبه‌گر» قرار گیرد؟! مانور متهم و مجرم این میدان، بیش از آنکه حاکی از وقاحت آن باشد، بازتابی از انفعال و بی‌عرضگی مطالبه‌گر است. این رفتار و وزانت یک متشاکی است که باعث می‌شود متهم تبدیل به یک بازیگر مفلوک شود یا تبدیل به یک بازیگر مدعی!
این رفتار تاسفبار از سوی رئیس دفتر رئیس‌جمهور مسبوق به سابقه است. 16 مرداد 99 در حالی که ترامپ در کاخ سفید قرار داشت، آقای واعظی در اظهاراتی مدعی شد: «با علامت‌هایی که از کشورهای اروپایی و آسیایی و دیگران دریافت کرده‌ایم، در روزهای پایانی تحریم قرار داریم زیرا تحریم‌کنندگان به هیچ یک از اهداف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی خود نرسیدند. ماه‌های آینده قطعا وضعیت بهتر خواهد شد».
اکنون یک سال از این اظهارات سپری شده و مصدر ادعای عجیب آقای واعظی هنوز برای مردم و حتی برخی سیاستمداران مشخص نیست. بهتر است آقای واعظی و همراهان ایشان در دولت فعلی لااقل در آخرین لحظات حضور خود در قوه مجریه، این حقیقت مطلق را بخوبی درک کنند که اعتیاد آمریکا به تحریم، منبعث از اعتیاد برخی دیپلمات‌ها، سیاستمداران و جریان‌های سیاسی در کشورمان به التماس است! یک سوداگر مرگ (مواد مخدر) بیش از آنکه روی وقاحت و دنائت خود حساب باز کند، روی تقاضای انسان‌های ضعیف و بی‌اراده و نیاز آنها به این مواد متمرکز می‌شود. در عالم دیپلماسی نیز همین قاعده جاری است. درست در زمانی که دیپلماسی التماسی در انتخابات ریاست‌جمهوری امسال از سوی ملت ایران به استهزا و استیضاح کشیده شد، هنوز کسانی پیدا می‌شوند که نمی‌توانند التماس خود به دشمنان برای رفع تحریم‌های ضدایرانی (آن هم تحریم‌هایی که به صورت غیرقانونی علیه کشورمان وضع شده است) را حتی در آخرین ساعات و دقایق حضور خود در قوه مجریه و دستگاه سیاست خارجی پنهان کنند. بدون‌شک زمانی که ارکان، اضلاع و مصادیق دیپلماسی التماسی تحت تاثیر تبلور نمادهای عزت و قدرت در حوزه سیاست خارجی کشورمان رنگ ببازد، اعتیاد دشمن به تحریم‌های ضدایرانی نیز از بین خواهد رفت.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/301784/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

گردشگری/ آبشار دوقلوی زمرد حویق در دل کوه‌های تالش

فرار کردن اسب‌ها در مرکز لندن

طبیعت چشم‌نواز دشت لاله‌های واژگون

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد

هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

هوای تازه/ نه اژدهاست که کرم شب است اسرائیل

4گوشه دنیا/ کشف کلاه‌خودی از 2500 سال قبل

نماهنگ سرود «حریفت مُنُم»

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

ریابکوف: کاهش روابط با آمریکا را بررسی می‌کنیم

آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر

نجات روسیه با اقتصاد موازی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

شیائومی نیامده رکورد زد!

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

راه جلب عنایت امام زمان (عج)

خالد نبی؛ زیارتگاهی شگفت‌انگیز در دل طبیعت

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران

تداوم حملات حزب‌الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی

ادامه سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا

202 روز جنگ غزه به روایت آمار و ارقام

تصاویر جدید از سرکوب تظاهرات همبستگی با غزه در دانشگاه سوربن فرانسه

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نحوه تنظیم آینه ها در خودروی فورد کراون