ایران پرسمان

آخرين مطالب

قالیباف: مقابل کارشکنی‌ می‌ایستم تحلیل روز

قالیباف: مقابل کارشکنی‌ می‌ایستم
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - وطن امروز /متن پیش رو در وطن امروز منتشر شده و انتشار آن در آخرین خبر به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
 رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنده حاضرم برای حل مشکلات مردم کفش هر کسی را واکس بزنم تا مساله‌ای از مسائل مردم حل شود، اظهار داشت: البته اگر فردی بخواهد در برابر حل مشکلات مردم کارشکنی کند، مقابل او می‌ایستم. 
محمدباقر قالیباف در نشست مجمع نمایندگان استان خوزستان با بیان اینکه به خاطر مردم وفادار این استان، من به اندازه کافی و فارغ از درخواست‌های مردمی و مطالبات این روزهای نمایندگان، انگیزه لازم برای پیگیری مسائل استان خوزستان را دارم، گفت: این امور وقتی ثمربخش خواهد بود که هم‌افزایی کافی در دستگاه‌های مختلف برای انجام یک کار وجود داشته باشد. رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مشکل اصلی و درد اساسی امروز ما در کشور سرکش بودن نظام اداری و اجرایی است و ظاهرا کسی مسؤول مسائل و مشکلات به وجود آمده نیست. وی با اشاره به مسائل اخیر استان خوزستان و تاکید بر اینکه نباید نمایندگان را از جلسات کارشناسی مربوط به حل معضلات این استان حذف کرد، تاکید کرد: قطعا نمایندگان مجلس از هر کس دیگری در انتقال پیام مردم محق‌تر هستند و نماینده می‌تواند حرف مردم را از مسؤولان به صورت منسجم پیگیری کند. روز دوشنبه جلسه‌ای در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها برگزار شد، در آن جلسه به این نکته اشاره کردم که در موضوع رفع تنش آبی 740 روستای خوزستان 2 مجموعه در انجام وظایف خود کوتاهی کرده‌اند. 
رئیس قوه مقننه با اشاره به تخصیص اعتبار هزار میلیارد تومانی برای حل بخشی از مشکلات تنش آبی خوزستان که در جریان نظارت میدانی سال گذشته از این استان نهایی شد، تاکید کرد: حداقل در بحث تخصیص این هزار میلیارد تومان که سازمان برنامه باید به این مناطق اختصاص می‌داد، سازمان برنامه و وزارت نفت کوتاهی کردند، در حالی که این مساله با پیگیری براحتی قابل حل‌و‌‌فصل بود. وی با اشاره به موانع جدی‌ای که در نتیجه بروکراسی اداری مقابل تامین این اعتبار ایجاد شد، گفت: از شهریور سال گذشته می‌دانستیم 740 روستای خوزستان دچار تنش و بحران آب هستند که با برنامه‌ریزی و تصمیمات درست می‌توانستیم تا تابستان امسال با کمترین هزینه، بسیاری از این مشکلات را برطرف کنیم ولی امروز با هزینه‌ای دوچندان باید این بحران را رفع کنیم. قالیباف با بیان اینکه ضرورت دارد با پیگیری‌های منسجم بر این بروکراسی بی‌در و پیکر غلبه کنیم، گفت: متاسفانه شاهدیم در همین رابطه یکی از مدیران سازمان برنامه بیش از 40 روز است نامه مربوط به اعتبار هزار میلیارد تومانی را به جریان نینداخته است، در حالی که در پیگیری‌های ما حتی صورت وضعیت برای صنایع نفتی نیز تعیین شده است. 
وی با اشاره به وجود صنایع متعدد فعال در استان خوزستان عنوان کرد: باید مشخص شود سهم این صنایع از برداشت منابع آبی خوزستان چقدر است. آیا این صنایع نمی‌خواهند آب استان خوزستان را با این درآمدهای هنگفت مدیریت کنند؟
قالیباف با اشاره به افزایش بودجه استانی و ملی خوزستان در قانون بودجه 1400 اضافه کرد: برای تحقق این بودجه قطعا نیاز به پیگیری است و نمایندگان مجمع استان باید این مهم را انجام دهند. وی همچنین با اشاره به پیگیری‌هایی که در حوزه زمین‌های وقفی استان خوزستان انجام شده است، گفت: در بسیاری از موضوعات از جمله مشکلات اوقافی مطرح شده در نشست امروز با پیگیری و بدون نیاز به بودجه، می‌توان مسائل را حل کرد. رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تدوین نظام مسائل استان‌های مختلف در مجلس عنوان کرد: با تلاش‌های انجام‌شده و وقتی که گذاشته شد، در حال حاضر نظام مسائل 16 استان به تفکیک تدوین شده و راهکارهای کوتاه و بلند‌مدت برای حل مسائل استان‌ها در مرکز پژوهش‌ها و قرارگاه محرومیت‌زدایی مجلس استخراج شده است. وی تصریح کرد: مهم نیست من چه مسؤولیتی دارم، بنده حاضرم برای حل مشکلات مردم کفش هر کسی را واکس بزنم تا مساله‌ای از مسائل مردم حل شود. خداوند به این کارها برکت می‌دهد، البته اگر فردی بخواهد در برابر حل مشکلات مردم کارشکنی کند، مقابل او می‌ایستم. 
* ضرورت پرداخت حقابه خوزستان
رئیس قوه مقننه ضمن تاکید بر پرداخت حقابه استان خوزستان یادآور شد: حقابه‌های مربوط به پروژه‌های انتقال آب 550 هزار هکتاری خوزستان باید با پیگیری نمایندگان دنبال شود و اعتبارات آن به حوزه آب خوزستان اختصاص پیدا کند. قالیباف با اشاره به تدوین برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: موضوعات ریشه‌ای و اساسی استان باید در برنامه هفتم دیده شود، اگر رقم 3 میلیارد دلاری برای خوزستان دنبال می‌شود باید مشخص شود این ارقام به تفکیک از چه منابعی تامین و در چه محلی هزینه خواهد شد. حتی اگر لازم است می‌توانیم در مجلس برای این ارقام مصوبه داشته باشیم. 
* اقدامات صورت‌گرفته نباید جزیره‌ای باشد
وی با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در شهر اهواز عنوان کرد: اقدامات صورت گرفته در شهر یا استان نباید به صورت جزیره‌ای پیش برود. اگر پولی به استان و شهر اهواز تزریق می‌شود، این اعتبارات باید به صورت سیستمی هزینه شود. 
رئیس مجلس شورای اسلامی تشکیل ستاد راهبری با محوریت مجمع نمایندگان استان خوزستان در این استان را ضروری برشمرد و گفت: بنده نیز به سهم خود این موضوع را پیگیری خواهم کرد، خوشبختانه امروز استان خوزستان یک نماینده در هیات‌رئیسه و یک رئیس کمیسیون دارد و می‌تواند مسائل مربوط به استان را از طریق مجلس پیش ببرد. 
قالیباف با بیان اینکه درد استان خوزستان کمبود ظرفیت‌ها و نبود منابع مالی نیست، اضافه کرد: جنس محرومیت استان خوزستان با برخی دیگر از مناطق قابل قیاس نیست، چرا که در بین مردم خوزستان بیش از محرومیت، احساس تبعیض وجود دارد. وی با اشاره به حضور خود در شهر خرمشهر در زمان جنگ عنوان کرد: سال 58 در یکی از مناطق خرمشهر عکس یادگاری گرفتم، پس از سال‌ها در دوره‌ای که در شهرداری تهران مسؤولیت داشتم، به خرمشهر رفته بودم و در همان نقطه مجددا عکس گرفتم و وقتی به این 2 عکس نگاه می‌کنم، به عنوان یک انقلابی در مقابل سوء‌مدیریت‌ها و کم‌کاری‌هایی که در این مناطق شده است هیچ پاسخی برای مردم خوزستان ندارم. وی تاکید کرد: البته با پیگیری‌های منسجم می‌توانیم بسیاری از مسائل استان را حل‌و‌فصل کنیم. 
* ورود دیوان محاسبات به نحوه هزینه‌کرد اعتبارات در خوزستان
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل دولت جدید و تدوین برنامه هفتم، وجود ستاد راهبردی استان خوزستان را ضروری دانست و یادآور شد: یکی از مسائل مهمی که در استان باید پیگیری شود، این است که چرا با وجود حجم قابل توجه اختصاص اعتبارات برای استان خوزستان اما خروجی کافی در این استان دیده نمی‌شود. وی تاکید کرد: این مساله از طریق دیوان محاسبات نیز به طور ویژه پیگیری خواهد شد تا مشخص شود اعتبارات به چه نحوی هزینه شده است. قالیباف یادآور شد: به صورت سیستمی نیز موضوعات مربوط به نظارت میدانی در استان خوزستان از طریق معاونت نظارت پیگیری خواهد شد تا این مسائل نیز به سرانجام برسد. 

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/310521/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ماجرای تولید موبایل ایرانی به کجا رسید؟

آماری از تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور

اگر ترمز خودرو برید این گونه متوقفش کنید

هیچوقت کیف، موبایل و لوازم با ارزش را داخل ماشین نذارید!

نمایی زیبا از نخلستان‌های قصر شیرین

استقبال مردم استان سمنان از رئیس‌جمهور

واکنش فرمانده ارتش به امروز صبح حادثه اصفهان

کنایه سنگین آشنا به اسرائیلی‌ها: موشک یا موش کوچک؟!

امیرعبداللهیان در جلسه شورای امنیت چه گفت؟

ترک جلسه شورای امنیت توسط هیات الجزایری هنگام شروع سخنرانی نماینده رژیم صهیونیستی

فراخوان حماس برای حضور گسترده فلسطینیان در مسجد الاقصی

حزب الله تجمع نظامیان صهیونیست را در مجاورت پایگاه راهب هدف قرار داد

اجتماع یمنی‌ها در محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه

الجزایر: پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

واقعیت‌هایی ورای روایت‌ها

پیش‌بینی یک کارشناس درباره نرخ اجاره در سال 1403؛ اجاره‌بها از تورم پیشی می‌گیرد؟

سقوط قیمت بیت کوین

تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران

ساخت مجسمه شکری

اقدام خطرناک موتورسوار عجول در خیابان

تصویر روز ناسا؛ روبه‌روی NGC 1232

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

طعنه وزیر صهیونیست به گزارش‌ها درباره انفجارهای اصفهان: مسخره است

روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیکش در نیویورک

عضو دفتر نشر آثار رهبر انقلاب: برخی مسئولان به دلیل کارهای بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر گرفتند

تجاوز رژیم صهیونیستی به اهدافی در جنوب سوریه

حمله انتحاری نافرجام به خودروی اتباع خارجی در کراچی پاکستان

‏مسئول مدرسه جهادی طالبان ترور شد

سقوط بمب‌افکن استراتژیک ارتش روسیه در استاوروپل

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

وقتی حیوان خانگی ات یک گاو باشد!

تصاویری دیوانه‌کننده از دوچرخه سواری روی دیواره یک سد

رنگرزی سنتی به سبک مدرن و خلاقانه

مدل تلسکوپ فضایی جیمز وب با اندازه واقعی به نمایش در می‌آید

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

عباس‌زاده: تاریخ رژیم صهیونیستی به دو مقطع قبل و بعد از حمله تلافی‌جویانه ایران تقسیم شده است

دستورات رئیس جمهور در نشست پیگیری موضوعات ویژه استان سمنان

چین: امیدواریم آمریکا خودبرتربینی را کنار بگذارد

نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد

حمله حزب‌الله لبنان به چند پایگاه صهیونیستی

بودجه امسال چه زمانی نهایی می‌شود؟

رقم دقیق افزایش حقوق کارمندان

یکی از ظریف ترین منبت کاری و کنده کاری روی چوب

غذا دادن غواص به کوسه گرسنه!

آمادگی ایران برای کمک به مردم در معرض سیل در امارات

فرانسه: به درخواست اردن موشک‌ها و پهپادهای ایران رهگیری کردیم

آژانس اتمی: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است

شروع طولانی‌ترین انتخابات جهان در هند

نتانیاهو: اگر اختلافات را کنار نگذاریم از درون فرو می‌پاشیم

پایان یکه تازی اردوغان؟