ایران پرسمان

آخرين مطالب

شهری که ساکنانش مادام‌العمر ماسک می‌زنند! دانش و فناوری

شهری که ساکنانش مادام‌العمر ماسک می‌زنند!
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - فارس / بیش از یک سال است که تقریبا تمام مردم جهان ماسک بر چهره دارند تا از ابتلا به ویروس منحوس کرونا در امان باشند. به یقین می توان گفت که نمی توان کسی را سراغ داشت که از زدن ماسک خوشحال باشد و همه آرزومند روزی هستند که این بیماری در جهان ریشه کن شود و همه بتوانند به زندگی عادی خود بازگردند.اما همیشه بشر در طول و عرض زندگی از جهات کمّی و کیفی می تواند با شرایطی مواجه یا مطلع شود که بار سنگین مشکل خود را برایش سبک تر کند. در موردی که در ادامه می خوانیم مطمئنا پس از خواندن متن کامل این گزارش کمی به خودمان می آییم و زدن ماسک سنگینی قبل را بر ما نخواهد داشت.
در نزدیکی شهر توکیو جزیره ای به اسم میاکجیما هست که به یکی از آلوده ترین شهرهای دنیا معروف است. آلودگی این شهر در حدی است که همه کسانی که در آن زندگی می کنند باید ماسک بزنند وگرنه می میرند!

ایران پرسمان

اما شاید باور نکنید که این شهر با وجود آلودگی بسیارش گردشگران زیادی دارد! فکر می کنید چرا گردشگران رفتن به این شهر آلوده را دوست دارند؟ از نظر این گردشگران تماشای اهالی این جزیره کوچک که با زدن ماسک شبیه موجودات عجیب و غریب شده اند جالب و بامزه است.

ایران پرسمان

اگر در شهرهای بزرگ زندگی می کنید حتما شما هم بارها کسانی را دیده اید که در زمستان و در هنگام وارونگی هوا ماسک می زنند البته ماسک هم از نوع معمولی اش، اما شهری را تصور کنید که همه ساکنانش مجبورند که هر روز ماسک بزنند! آن هم نه آن ماسک های معمولی که ما تصور می کنیم بلکه ماسکی کاملا مجهز که نه فقط دهان بلکه کل صورت را می پوشاند. فکر می کنید دلیل آلودگی بیش از حد این شهر چیست؟

ایران پرسمان

حتما می دانید که ژاپن و جزیره هایش به فعالیت های آتشفشانی معروف هستند. در واقع این شهر که در فاصله 160 کیلومتری توکیو قرار گرفته آتشفشان معروفی به اسم میاکِجیما دارد که همه آلودگی شهر زیر سر آن است!

ایران پرسمان

از آنجایی که شهر در دامنه های این کوه بنا شده همیشه ابری از دی اکسید گوگرد آن را فراگرفته و این میزان آلودگی حتی هر گونه پرواز به سمت این جزیره را هم غیر ممکن کرده است.

ایران پرسمان

هوای این جزیره سرد و سنگین بوده و شدت آلودگی را بیشتر کرده است. فعالیت های آتشفشانی کوه آنقدر زیاد است که همیشه گاز دی اکسید گوگرد سمی را در هوای شهر منتشر می کند و اهالی مجبورند هر روز درگیر آب و هوای آلوده این شهر باشند.

ایران پرسمان

تمام کسانی که در این شهر زندگی می کنند باید ماسک بزنند اما گاهی که شدت آلودگی خیلی زیاد می شود با دیدن آدم هایی که همه آن ها ماسک های ضد گاز به صورت زده اند یاد موجودات فرازمینی می افتید.

ایران پرسمان

سال ها روی این آتشفشان تحقیق شده و طبق اطلاعات به دست آمده، فواصل فوران این آتشفشان هر 20 سال یک بار است و در شرایطی که فعالیت های آتشفشانی اش به اوج می رسد هر روز حدود 42 هزار تن گاز دی اکسید کربن در هوا منتشر می کند.

ایران پرسمان

گاهی میزان آلودگی هوای این جزیره خیلی زیاد می شود مثلا در سال 2000 اهالی این شهر یکی از بدترین سال ها را گذراندند به طوری که دیگر حتی ماسک های ضد گاز هم جواب نمی داد و همه آن ها مجبور شدند شهر را ترک کنند.

ایران پرسمان

فوران عجیب کوه در این سال منجر به 17 هزار زلزله پی در پی شد و باعث شد که ورود به جزیره به مدت حدود 5 سال ممنوع شود. اما تعداد زیادی از اهالی تا 5 سال بعد دوباره برای ادامه زندگی و کسب درآمد به جزیره برگشتند تا حدی که تعداد ساکنان آن به حدود 2 هزار و 775 نفر رسید.
نشت مداوم گازهای سمی مضر از کوه آتشفشانی اویاما در جزیره میاکجیما این جزیره را تقریبا غیر قابل سکونت کرده است اما ژاپنی های سخت کوش نه تنها توانسته اند در جزیره سکنی گزینند بلکه این شرایط سخت را به نفع خود تغییر داده و از آن درآمد کسب می کنند.
با اینکه مطمئنا جایی تا این حد آلوده به درد گردشگری نمی خورد اما در کمال تعجب تعداد گردشگران این جزیره خیلی زیاد هستند. گردشگران به جزیره می آیند تا هم قیافه جالب اهالی جزیره را با ماسک ببینند و هم فعالیت های آتشفشانی این کوه عجیب را. از طرفی این جزیره به خاطر فعالیت های آتشفشانی اش ساختمان های مخروبه و بناهای ذوب شده زیادی دارد که تماشای آن ها برای گردشگران ماجراجو جالب است.

ایران پرسمان

سالانه صدها هزار گردشگر به میاکجیمای ژاپن سفر می کنند و اینچنین است که آلوده ترین شهر جهان سهم عمده ای از صنعت گردشگری ژاپن دارد.
درآمد این جزیره از صنعت توریسم در سال 2018 بالغ بر سه میلیارد دلار بود! رقمی شگفت انگیز برای شهری کوچک و آلوده که ظاهر مردمان ماسک زده اش گردشگران را یاد زمان جنگ جهانی می اندازد.

ایران پرسمان

البته ناگفته نماند که ژاپنی ها با صرف هزینه های هنگفت و ساخت هتل ها و اماکن تفریحی، شرایط را به گونه ای برای گردشگران رقم زده اند که سختی زدن ماسک را با لذت از اماکن تفریحی و کنجکاوی و سیاحت در این جزیره عجیب و غریب، فراموش کنند.
علاوه بر این ها، آژیرهای خطر در جزیره نصب شده تا در صورت افزایش میزان گاز سمی موجود در هوا، مردم را جهت تخلیه خبر کند.

ایران پرسمان

همچنین یک سری کشتی های نجات اضطراری به طور شبانه روزی آماده هستند تا با شنیدن آژیر خطر، اهالی و گردشگران را از جزیره دور کنند.
البته ورود گردشگران به این شهر شرایط خاص خودش را دارد. هر کسی که می خواهد به عنوان گردشگر به این شهر برود باید اول از همه درباره گاز سمی و خطرناک دی اکسید گوگرد مطالعه کنند و اطلاعات خود را درباره این گاز بالا ببرد.
کسب اطلاعات کافی برای این است که اگر کسی درباره عواقب این گاز سمی و خطرناک اطلاعات کافی نداشته باشد این گاز می تواند آسیب های جبران ناپذیری به او وارد کند. از طرفی بهتر است همه گردشگران قبل از آمدن به این شهر پیش دکتر بروند و مطمئن شوند که ریه و دستگاه تنفسی سالمی دارند و همین که پا به این شهر گذاشتند فورا ماسک های خود را به صورت بزنند.

ایران پرسمان

سال ها پیش در قسمت هایی از این جزیره آژیرهای خطر نصب شد تا در صورتی که میزان گاز سمی موجود در هوا به وضعیت خطرناک رسید مردم شهر را خبر کند. از طرفی دولت ژاپن پزشکانی را استخدام کرده تا همیشه اهالی را معاینه کنند و در صورت بروز مشکلی آن ها را درمان کنند.
فعالیت های آتشفشانی کوه این جزیره همیشه با تصاویر ماهواره ای و هلیکوپترها رصد می شود و هر گونه رفتار خطرناکی از طرف این کوه شهر را در وضعیت هشدار قرار می دهد!

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/312454/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

روز خوش بورس؛ جهش 78 هزار واحدی شاخص

اسنپ تخفیف ویژه مؤسسات نیکوکاری را تمدید کرد

صدور و تمدید 3259 مجوز سرمایه گذاری در سال 1402 در قشم/ 54 طرح جدید اقتصادی به بهره برداری رسید

قاضی زاده هاشمی: بنگاه های اقتصادی بنیاد شهید واگذار می شود

یکی از زیباترین مناظر گله اسب‌های وحشی

صحنه ای نفس گیر از کمک به یک کوسه برای بازگشت به آب

پنگوئن رباتیک با سرعت و چالاکی در زیر آب حرکت می‌کند

نمایی از داخل کپسول فضانوردی Orion

طلبِ عشق زهر بی سروپایی نکُنیم….!

جعفرزاده: نه رئیسی، رئیس جمهور دو دوره ای می شود نه بایدن

سپاه درخصوص «عملیات وعده صادق» پیام داد؛ تشکر از مردم و خط‌و‌نشان برای دشمنان

رسانه‌های صهیونیستی: 250 هزار فلسطینی رفح را ترک کرده‌اند

آلمان 4 پاتریوت دیگر می‌خرد

اهدای 100 هزار گل لاله به شهر جنگ‌زده اوکراین

افت محسوس قیمت سکه امامی؛ عقبگرد دلار به کانال 65 هزار تومانی

فعال سیاسی: بدون تغییر در تیم اقتصادی دولت نباید منتظر بهبود اوضاع بود

خط فقر 150 هزار تومانی در سال 84

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

نسبت به ادامه زندگی تا ابدیت چه آمادگی باید داشته باشیم؟

شگفت‌زدگی جالب یک بلاگر خارجی بعد از دیدن شیراز

گوناگون/ روش پاسخ به حمله دشمن در کلام امیرالمؤمنین (ع)

دره های زیبای الموت قزوین

کاخ رسانه تصاویر جالبی از فرود مجدد فالکون 9

یک اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر و نویسنده ممتازِ معاصر، ملک‌الشعرا بهار

حسین شریعتمداری: حمله اسرائیل مانند توپ میرزا آقاسی، صدراعظم محمدشاه قاجار بود

رضا نصری: زبان ایران باید در مقابل اسرائیلِ یاغی و قانون‌شکن زبان قانون و منطق و متانت باشد!

صفر تا صد برنده و بازنده عملیات ایران علیه اسرائیل در 3 دقیقه

شمار شهدای غزه به 34 هزار و 49 نفر رسید

آوارها در غزه وسیله‌ای برای سرگرمی کودکان شد

اعتراض مردم انگلیس به وتوی آمریکا علیه فلسطین

تجمع مردم لبنان در مقابل سفارت اردن

جولان گرانی در کالاهای اساسی؛ حبوبات 30 درصد گران شد

افزایش نرخ سود بین بانکی در هفته پایانی فروردین ماه

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

مناظر خیره کننده از دریاچه قلبی شکل

دره انجیرک تا مرخیل؛ تصاویری زیبا از بکرترین نقاط زاگرس

روشی برای نقشه‌برداری از نانوحفره‌های روی غشاء ارائه شد

نروژ بزرگترین کشتی‌های هیدروژنی جهان را می‌سازد

کناره‌گیری نویسندگان از «انجمن قلم آمریکا» در حمایت از غزه

ارزیابی دستگاه‌های اجرایی در برابر تهدیدات با حضور رئیس ستادکل نیروهای مسلح

سردار شکارچی: قدرت بازدارندگی ایران مانع تهاجم دشمنان است

واکنش سفارت ایران در لندن به کمپین نمایندگان پارلمان انگلیس علیه سپاه

وزیر دفاع سابق آمریکا: سکوت ایران و اسرائیل می‌تواند نشانه پایان تنش‌ها باشد

اظهارنظر بولتون درباره واکنش ناچیز رژیم صهیونیستی: ایران در این مورد خیلی خیلی خوش‌شانس بود

شبکه 12 تلویزیون رژیم اسرائیل: ایرانی‌ها ما را مسخره‌ می‌کنند

دیدار ماکرون با میقاتی در پاریس

زخمی شدن 5 نوجوان بر اثر تیراندازی در مریلند

واکنش نماینده مجلس به ادعای دولت درباره قیمت دلار 100 هزار تومانی

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارد

رقص زیبای ماهی های کوچولوی آبی