ایران پرسمان

آخرين مطالب

صادرات 106 میلیون دلار کالا توسط شرکت‌های تعاونی خراسان رضوی اقتصاد روز

صادرات 106 میلیون دلار کالا توسط شرکت‌های تعاونی خراسان رضوی
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت:در یک سال گذشته شرکت‌های تعاونی استان 106 میلیون دلار صادرات داشته‌ است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی،حمیدرضا پناه در نشست خبری که به مناسبت هفته تعاون برگزار شد، اظهار کرد:در یک سال گذشته شرکت‌های تعاونی استان 106 میلیون دلار صادرات داشته‌ است.عمده محصولات صادر شده سوخت، زعفران، مصنوعات فلزی، سنگ ساختمانی و... است که مقصد آن نیز کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان، روسیه و اسپانیا است .
وی ادامه داد: بیشترین تعداد تعاونی‌های فعال در حال بهره‌برداری به ترتیب مربوط به استان‌های تهران، خراسان رضوی و فارس با 8206 و 5302 و 4381 تعاونی است. همچنین استان‌های تهران، خراسان رضوی و خوزستان به ترتیب با 448 هزار و 800 نفر، 90 هزار و 765 نفر و 73 هزار و 866 نفر شاغل، دارای بیشترین اشتغال در بخش تعاون هستند. بیشترین تعداد اتحادیه تعاونی نیز به ترتیب مربوط به استان‌های خراسان رضوی، تهران و مازندران است.
پناه افزود: در حال حاضر در خراسان رضوی 7322 شرکت تعاونی فعال با اشتغال‌زایی برای 12 هزار و 723 نفر و عضویت 761 هزار و 881 نفر و همچنین سرمایه ثبتی بالغ بر 459 میلیارد تومان در حال فعالیت است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به سهم فعالیت تعاونی‌های استان در بخش‌های مختلف عنوان کرد: سهم تعاونی‌های فعال استان در بخش خدمات 34 درصد، در بخش کشاورزی 23 درصد، در بخش صنعت 13 درصد، در بخش مسکن 6 درصد، در بخش حمل ونقل 2 درصد و در سایر حوزه‌ها 22 درصد است .
فعالیت 384 تعاونی‌ فعال بانوان در استان
پناه با اشاره به تعاونی‌های فعال بانوان در سطح استان عنوان کرد: تعداد تعاونی‌های فعال بانوان در استان 384 تعاونی است. تعداد اعضای این تعاونی‌ها 3431 نفر است که با سرمایه 257 میلیارد ریال و اشتغال 6298 فرصت شغلی راه‌اندازی شده است. تعداد تعاونی‌های فعال دانش‌بنیان نیز در استان 4 مورد بوده که تعداد اعضای این تعاونی‌ها 37 نفر با سرمایه 42 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی 111 فرصت شغلی است.
وی خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته 250 تعاونی و اتحادیه با 4815 عضو و 400 میلیارد ریال سرمایه و ایجاد 7691 فرصت شغلی تشکیل شده است .
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: از ابتدای سال 1400 تاکنون 13 جلسه کمیته اعتباری جهت 53 طرح درخواستی شرکت‌های تعاونی برگزار شه که طی آن 236 میلیارد ریال تسهیلات مصوب و 360 میلیارد ریال تسهیلات به تعاونی‌های استان تخصیص یافته است.
پناه خاطرنشان کرد: 276 تعاونی با 2142 عضو و 4254 نفر اشتغال‌زایی به همراه سرمایه ثبتی 32 میلیارد ریال در قالب این طرح قرار گرفت. از محل اعتبارات روستایی نیز به 54 طرح تعاونی، مبلغ 40 هزار و 517 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت گردیده که منجر به اشتغال 595 نفر شده است .
فعالیت 26 شرکت تعاونی به عنوان معین اقتصادی تعاون در 57 روستای خراسان رضوی
وی با بیان این که در بخش تعاون استان با هدف ایجاد اشتغال و توانمندسازی روستاییان 26 شرکت تعاونی به عنوان معین اقتصادی تعاون در 57 روستا مشغول به فعالیت است، گفت: در حال حاضر 178 پروژه توسط این تعاونی‌ها در روستاهای هدف به منظور توانمند سازی روستائیان در دست اجراست.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با تاکید بر اهمیت کارآفرینی اظهار کرد: یکی از مسائلی که امروز به آن نگاه ویژه‌ای داریم، کارآفرینی است و تمام تلاشمان را برای رشد و پیشرفت این مقوله در سطح استان خواهیم کرد زیرا حیات جامعه در دنیا به کارآفرینی ارتباط دارد. کارآفرینی راه رقابت در جامعه را افزایش می‌دهد. هم اکنون نیز در حال افزایش دفاتر مشاوره در حوزه کارآفرینی در سطح استان هستیم.
پناه افزود: یکی از رسالت‌های اصلی ما تنظیم روابط کار، یعنی ساماندهی رابطه کارگر و کارفرماست. اعتلای قانون کار و نظارت بر اجرای قانون یکی از وظایفی ‌است که در اداره کار بر عهده ما قرار دارد .
رشد 8 درصدی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در خراسان رضوی
وی تصریح کرد: ما نگاه ویژه‌ای به تشکل‌های کارگری و کارفرمایی داریم. در 5 ماه ابتدایی سال گذشته 1339 تشکل کارگری و کارفرمایی در استان فعال بود که این آمار در 5 ماه ابتدایی سال جاری 8 درصد رشد داشته و به 1448 مورد رسیده‌ است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به کاهش میزان حوادث کار در سطح استان بیان کرد: هدف از نظارت بر قانون کار این است که بتوانیم حوادث کار را کاهش دهیم. اگر موضوع ایمنی و بهداشت کار در کارگاه‌ها رعایت شود، میزان حوادث رخ داده نیز قطعا کاهش پیدا خواهد کرد. آمار حوادث کار در 5 ماه ابتدایی امسال نشان‌دهنده کاهش 16 درصدی است. پناه عنوان کرد: سال گذشته 57 هزار نفر برای اشتغال به حوزه نیروی کار اداره کل کار استان مراجعه و ثبت‌نام کردند که از این تعداد 40 هزار نفر در سامانه ثبت و نهایتا 11 هزار و 919 نفر پذیرفته شدند. این آمار در 5 ماه ابتدای سال جاری نیز 11 هزار و 700 نفر بوده است.وی افزود: در تلاش برای افزایش خانه‌های بهداشت کارگری هستیم و می‌خواهیم تمام آزمایش‌های اولیه برای کارگران از این طریق انجام شود تا بیماری‌های ناشی از کار شناسایی شده و برای رفع آن اقدامات لازم صورت گیرد .
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در پاسخ به سوالی در خصوص پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در سال جاری در استان گفت: در سال 99 میزان تسهیلات تعلق گرفته به مشاغل خانگی 12 میلیارد تومان بود که این 12 میلیارد تومان در اختیار بانک‌ها قرار گرفت. امسال نیز میزان تسهیلات مرتبط با مشاغل خانگی 84 میلیارد تومان است که پیگیر پرونده‌ها و پرداخت این تسهیلات به صاحبان‌ مشاغل خانگی هستیم. سهم هر شهرستان نیز از این سرمایه بر اساس میزان جمعیتی که هر شهرستان دارد، لحاظ شده است .
15 شهریور 1400 08:59
کد خبر : 244,553
کلیدواژه ها: پناه,مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی,صادرات 106 میلیون دلار کالا توسط شرکت‌های تعاونی خراسان رضوی
نظرات بینندگان

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/321622/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

دارندگان کارت سوخت بخوانند

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: مسئولان متوجه اطرافیان کذاب و هتاک باشند

قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل‌کشی اسرائیل در غزه

عراق از حملات امروز به اصفهان ابراز نگرانی کرد

شهادت فرمانده گردان طولکرم در سرایاالقدس

حمله مقاومت فلسطین به شهرک «سدیروت»

خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ

شهادت یک جوان فلسطینی در کرانه باختری

حزب‌الله: از رویارویی با اسرائیل و حمایت غزه عقب نمی‌کشیم

محاکمه ترامپ وارد چهارمین روز شد

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

ترفند عجیب گراز برای فرار از دست سگ‌های شکارچی!

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

روایت سفیر ایران در فرانسه از ماجرای تهدید به انفجار یک فرد در مقابل کنسولگری ایران

راهپیمایی تهرانی‌ها در حمایت از عملیات «وعده صادق»

لاوروف: روسیه از طریق کانال‌های دیپلماتیک به اسرائیل اطلاع داده که ایران خواهان افزایش درگیری نیست

واکنش معنادار وزیر روحانی درخصوص تذکر دفتر رهبری به مسئولان بخاطر رفتار بی‌قاعده در حجاب

سرقت 250 هزار سند در حمله هکری «انانیموس» به ارتش رژیم صهیونیستی

ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی

شمار شهدای غزه از 34 هزار نفر گذشت

اوربان: اروپا یک قدم تا ارسال سرباز به اوکراین فاصله دارد

پیشرفت در مذاکرات صلح باکو و ایروان

اظهارات لاوروف درخصوص صحبت‌های جنجالی بورل

هشدار صندوق بین‌المللی پول نسبت به تبعات تصرف دارایی‌های روسیه

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

گوناگون/ دستاوردهای عملیات «کربلای10»

پلی زیبا و بزرگ در میان ابرها در چین

خرس خانگی یک روس

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

رویترز: کشورهای غربی با هدف تنش‌زدایی از طریق ترکیه به ایران پیام داده‌اند

وزیر خارجه انگلیس خطاب به نتانیاهو: سپاه را به عنوان نهاد تروریستی شناسایی نمی‌کنیم

یکی از همراهان امیرعبداللهیان در جواب یک خبرنگار درباره حمله شب گذشته: «چه حمله‌ای؟!»

امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی پاسخ می‌دهیم

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائیل و اوکراین

سی‌ان‌ان: شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

ادعای یک نشریه انگلیسی: بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است