ایران پرسمان

آخرين مطالب

سرمقاله اطلاعات/ از «حیدر» تا «الهام» علی‌اف! تحلیل روز

سرمقاله اطلاعات/ از «حیدر» تا «الهام» علی‌اف!
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - اطلاعات / « از «حیدر» تا «الهام» علی‌اف! » عنوان ستون «محک» روزنامه اطلاعات به قلم ابوالقاسم قاسم زاده است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
چرخه جنگ روانی از آغاز تشکیل رژیم صهیونیستی در اسرائیل و اتصال آن به سلطه رسانه‌ای و افکارسازی صهیونیستی در آمریکا و اروپا، تنظیم و طراحی شد که تا امروز در اغلب رسانه‌های خارج از کشور اجرا می‌شود تا همگام با اجرای طرح‌های نظامی،‌ امنیتی و سیاسی اسرائیل فعال باشند. 
اکنون این مسیر نظام یافته در کار رسانه‌های خبری بین‌المللی و به‌خصوص شبکه‌های فارسی‌زبان در خارج از کشور با هزینه‌پردازی دلارهای نفتی از سوی چند دولت عربی در منطقه اداره و مدیریت می‌شود. محور اصلی آن زنده نگهداشتن جنگ روانی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران است تا مدام با خبرسازی رسانه‌ای، موج جنگ روانی را به خصوص برای مخاطبان فارسی زبان، زنده نگهدارند و جهت‌گیری تخریبی را با اخبار گوناگون منفی ادامه دهند. در چند کشور همسایه ایران که رژیم صهیونیستی دفتر سیاسی و یا سفارتخانه باز کرده است به ویژه در ترکیه و جمهوری آذربایجان اجرای جنگ روانی برای افکارسازی مردم آنها شدت گرفته است. از نمونه‌های این جنگ روانی زنده نگهداشتن پرخاشگری‌های لفظی «الهام علی اف» رئیس جمهور کشور همسایه ما جمهوری آذربایجان علیه دولت جمهوری اسلامی ایران است که مدام از سوی رسانه‌های در کنترل رژیم صهیونیستی، پژواک داده می‌شود و در صدر اخبار شبکه‌های فارسی زبان خارج کشور قرار می‌گیرد.
اینکه رئیس جمهور جمهوری آذربایجان با جنگ اخیر، بخشی از خاک کشورش را در منطقه «قره باغ» که در جنگ اول با ارمنستان از دست داده بود، باز پس گرفت، سوژه مناسب برای صهیونیسم رسانه‌ای شد تا جنگ روانی جدید علیه ایران را راه‌‌اندازی کند. متأسفانه اصلی‌ترین خوراک جنگ روانی شبکه های صهیونیستی پرخاشگری «الهام علی‌اف» رئیس جمهور آذربایجان علیه ایران شده است.
نگارنده به یاد دارد، زمانی که مرحوم حیدر علی‌اف، پدر آقای الهام علی‌اف، ریاست جمهوری آذربایجان را برعهده داشت، با کودتا و جنگ داخلی «ابوالفضل ائلچی‌اف» مواجه شد و مدتی به ناچار به نخجوان گریخت. در آن زمان جمهوری اسلامی ایران با حمایت همه جانبه از حیدر علی‌اف کمک کرد که او به باکو بازگردد و قدرت را مجدداً به دست گیرد. در آن زمان به خاطر مسئولیتی که در بخش برون مرزی صداوسیما داشتم طرحی رسانه‌ای برای کمک به کشورهای مسلمان رهایی یافته از سلطه «اتحادیه جماهیر شوروی» در بازسازی فنی و برنامه‌ای رادیو ـ تلویزیون این کشورها، ارائه دادم که در دستور کار صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت. اجرای این طرح با موافقت و استقبال چند کشور همسایه از جمله ترکمنستان و آذربایجان همراه شد. طرح بعد از دیدارم از کشور آذربایجان تا حدودی خوب پیش می‌رفت تا اینکه با دخالت مسئولین وزارت‌خارجه روسیه با مشکلاتی مواجه شد. در آن زمان دکتر علی لاریجانی رئیس صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران بود. تلاش کردم تا چرایی پس زدن مسئولین رسانه‌ای جمهوری آذربایجان را دریابد. روابط باکو ـ تهران در دوران ریاست جمهوری «حیدر علی‌اف» در سطوح گوناگون عالی بود و ایران از هرگونه کمکی به مردم جمهوری آذربایجان دریغ نکرد. تا اینکه، «حیدر علی‌اف» سفر رسمی به ایران کرد. قرار شد تا در جلسه‌ای با حضور او و آقای هاشمی رفسنجانی، طرح و مشکلات اجرائی ارائه شود. همراه آقای دکتر علی لاریجانی رئیس وقت صداوسیما به جلسه‌ای با حضور دو رئیس جمهوری ایران و جمهوری تازه استقلال یافته آذربایجان دعوت شدیم. در جلسه‌ای که دو رئیس جمهوری و وزراء خارجه دو کشور حضور داشتند. آقای لاریجانی طرح کمک به بازسازی رسانه‌ای جمهوری آذربایجان را ارائه داد. آقای هاشمی رفسنجانی کاملاً سکوت داشت، اما «حیدرعلی‌اف» قبل از آنکه وزیر خارجه‌اش سخنی بگوید با لحن خاصی خطاب به وزیر خارجه‌اش گفت: «گوش کن، این برادرانم هرچه می‌خواهند و می‌گویند را عملی کن، تو شاید ندانی که من هنگامی که در محاصره «ابوالفضل ائلچی‌اف » و کودتای او بودم، چه کمک‌هایی از سوی ایران دریافت کردم تا «ائلچی‌اف» به مسکو گریخت! آن روزهای سخت که در «نخجوان» پناه گرفته بودم، اگر کمک‌های این «قارداش» ـ اشاره به آقای هاشمی ـ نبود از گشنگی تلف می‌شدیم! این برادرم آن روزهای بحرانی، نان و سیب‌زمینی پخته بما می‌رساند تا زنده بمانیم…!» جلسه را سکوت سنگینی فرا گرفت و «حیدر علی‌اف» با بیان این جمله خطاب به وزیر خارجه‌اش «هرچه می‌گویند و می‌خواهند را انجام بده!» صحبت کوتاهش را با دستور به وزیر خارجه‌اش پایان داد. ـ این خاطره را آوردم تا شاید فرزند حیدر علی‌اف، الهام آن را بخواند و الهام بگیرد.
جمهوری اسلامی ایران از آغاز تأسیس جمهوری آذربایجان نه تنها از ارائه هرگونه کمکی به این کشور و مردم آن دریغ نکرده است که در هر دو جنگ اول و دوم «قره باغ» همه تلاش خود را بکار گرفت تا اختلاف‌ها از مسیر مسالمت‌آمیز و بدون جنگ و کشتار حل و فصل شود. جمهوری اسلامی ایران هیچگاه تصرف خاک آذربایجان در منطقه قره‌باغ را به رسمیت نشناخت.
ما و مردم کشور جمهوری آذربایجان یک ملت در دو کشوریم. کشور آذربایجان تنها کشور اسلامی است که بیشتر از 95 درصد مردم آن شیعه دوازده امامی‌اند. تاریخ این کشور حکایت از جانفشانی‌ها و طی مسیر «شهادت» برای استقرار حاکمیت مذهب شیعه را دارد که در این تاریخ همواره درخشیده‌اند.
بخش مهمی از تاریخ زیست آذریها در ایران بزرگ طی شده است. تفکر شیعه با مقاومت و با خون‌های آذری‌ها آبیاری شده است که مرحله به مرحله در برابر دشمنان گوناگون از عثمانی‌ها گرفته تا کمونیست‌های اتحاد جماهیر شوروی ایستادگی و پایداری کردند. در نوشته به اختصار جای شرح و بسط این تاریخ پرافتخار و روشن نیست. اما در پایان، دو تذکر مفید را می‌شمارم.
1ـ اول به همه کسانی که در این فضای آشفته ناشی از سیاست‌های صهیونیست‌ها و سلطه رسانه‌ای آنها در این روزها قلم می‌زنند و آشفتگی خبری و رسانه‌ای را دو چندان می‌کنند یادآوری می‌کنم که در چنبره توطئه رسانه‌ای شبکه‌های صهیونیستی گرفتار نشوند. «الهام» فرزند «حیدر» از تبار آذریهای شیعه از سرزمین کهن ایران است. الهام علی‌اف، برادر ما است و رئیس جمهوری کشور دوست، مسلمان و شیعه آذربایجان است. هرچند گاهی به حاشیه می‌زند! در شرایطی که صهیونیست‌ها طالبند تا چرخه جنگ روانی علیه ایران را داغ نگهدارند، باید مدّ نظر داشته باشیم، اگرچه در روابط دو سوی خزر از کشور آذربایجان و ایران گاهی اختلاف برداشت‌ها، و نظرپردازی سیاسی پیش آید.
2ـ و تذکر دوم به الهام علی‌اف، پسر حیدر علی‌اف که بد نیست بار دیگر تاریخ آذری تباری خود را مرور کند که ما یک ملت‌ایم در دو کشور که بالاترین فصول اشتراک تاریخی ملی و مذهبی را داشته و داریم. نباید آب به آسیاب دشمنان هر دو کشور ریخت و هرگز دشمنی و کینه‌ورزی رژیم صهیونیستی را از یاد نبریم.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/333327/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام دهنوی

قدرت و اقتدار نیروهای مسلح ایران امروز در اوج است

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

«حفظ نظم و انضباط اداری» و «پاسخگویی حداکثری به جامعۀ هدف» پایه و اساس خدمت است

مادر شهیدان والامقام «انصاری رامندی» به لقاءالله پیوست

پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش

همه فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد آذربایجان شرقی استخدام می‌شوند

عملیات عمرانی طرح جامع گلزار شهدای قزوین آغاز می‌شود

تکریم مدیرکل بنیاد کرمانشاه از ایثارگران شهرستان جوانرود

یادواره شهدای معلم حوادث تروریستی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان

رئیس جمهور در پیامی درگذشت پدر شهیدان «خرسندیان» را تسلیت گفت

مادر گرامی شهیدان «فرشیدفر» به فرزندان شهیدش پیوست

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام «دهنوی»

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان دره شهر

حملات موشکی به سرزمین صهیونیستی دل خانواده‌های شهدا و ایثارگران را شاد کرد

گردهمایی از جنس غرور و اقتدار ملی در جزیره کیش/ شادی وصف ناپذیرکیشوندان از عملیات وعده صادق سپاه

بیانیه مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران در حمایت از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در تنبیه رژیم صهیونیستی

با لغو پروازها، اقامت هتلی مسافران کیش تمدید شد

حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد از اقدام شجاعانه سپاه پاسداران

تمدید اقامت هتلی مسافرانی که پروازشان لغو شده در جزیره کیش

برنامه ریزی جهادی برای استفاده حداکثری از آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد

اجتماع بزرگ مردم انقلابی کیش در حمایت از پاسخ دندان شکن رزمندگان اسلام به رژیم صهیونیستی

تقدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران از شرکت بیمه دی

برگزاری مراسم اختتامیه فعالیت‌های قرآنی ماه مبارک رمضان بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس

تکریم 5 عضو جامعۀ ایثارگری تبریز توسط سلمانی

مادران شهدا آیه های ایثار و گنجینه های استواری و صبر هستند

هفتمین روز شهادت شهید مدافع امنیت محسن حسین نیا در بهنمیر مازندران برگزار شد

وعده صادق هژمونی اسرائیل و استکبار جهانی را در هم شکست

نتیجه جابه جایی غیر اصولی سنگ