ایران پرسمان
رحیمی جهان‌آبادی: سفر رییس جمهور به پاکستان نقطه عطفی در روابط دو کشور است
دوشنبه 3 ارديبهشت 1403 - 20:05:06
ایران پرسمان - ایسنا / عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس سفر رییس جمهور به پاکستان را نقطه عطفی در روابط دو کشور خواند و گفت: انتظار می‌رود بعد از این سفر در سطح روابط اقتصادی گشایش قابل توجهی رخ داده و همچنین برخی تنش‌ها و چالش‌ها و سوتفاهم‌ها در مناطق مرزی برطرف شود.
جلیل رحیمی جهان‌آبادی با اشاره به سفر رییس جمهور به پاکستان گفت: پاکستان به عنوان کشور همسایه و دارای اشتراکات دینی، فرهنگی و تاریخی با ما، اهمیت ویژه‌ای در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دارد.
وی با بیان اینکه ایران سطح روابط سیاسی مناسبی با پاکستان دارد، افزود: پاکستان در طی سال‌های گذشته مواضع مثبتی نسبت به ایران در موضع گیری‌های منطقه‌ای و بین المللی داشته اشت؛ البته که در مقاطعی چالش های مرزی بین دو کشور رخ داد.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: کشور پاکستان برای جمهوری اسلامی در حوزه مسائل منطقه ای همچون مشکلات افغانستان، بحث مهاجران و گروه های تجزیه طلب و تحت حمایت کشورهای خارجی در مرز سیستان و بلوچستان اهمیت دارد که احتمالا این موضوعات در جریان سفر رییس جمهور مطرح می شود.
وی اضافه کرد: موضوع دیگر مربوط به سطح نامناسب روابط اقتصادی است؛ با وجودی که روابط سیاسی ایران و پاکستان مناسب است اما در حوزه اقتصادی این روابط خوب نیست. می توان صادرات و واردات را افزایش و موانع تجاری را کاهش داد و ارتباطات مرزی را بهبود بخشید. همچنین در برخی موضوعات همچون مقابله با مواد مخدر و موضوعات مربوط به خط گاز و انتقال آن به شبه قاره هند و روابط دو جانبه گفت و گو کرد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/1113170/رحیمی-جهان‌آبادی--سفر-رییس-جمهور-به-پاکستان-نقطه-عطفی-در-روابط-دو-کشور-است
بستن   چاپ