ایران پرسمان
معرفی کتاب/ غرور و تعصب؛ رمانی عاشقانه از جین آستین
پنجشنبه 8 آبان 1399 - 01:07:08
ایران پرسمان - چطور /اگر شما هم مخاطب داستان‌های عاشقانه هستید، پس به صفحهٔ درستی هدایت شده‌اید. رمان غرور و تعصب اثری عاشقانه و معروف از نویسنده‌ای است که مرزهای رمان‌نویسی را جابه‌جا کرد. جین آستین با ظرافت تمام، داستانش را شکل داده است و مخاطب با تجربه‌ای منحصربه‌فرد روبه‌رو می‌شود. بنابراین اگر مایل هستید که با یک رمان عاشقانه و خوب آشنا شوید، معرفی کتاب غرور و تعصب، رمانی عاشقانه از جین آستین را از دست ندهید و تا پایان همراه ما باشید.
درباره نویسنده کتاب غرور و تعصب
جین آستین نوشتن را از نوجوانی آغاز کرد. قبل از انتشار آثارش بارها در آنها دست می‌برد و بازبینی‌شان می‌کرد. چهار رمان عقل و احساس، غرور و تعصب، منسفیلد پارک و اِما به‌ترتیب در سال‌های 1811، 1813، 1814 و 1816، یعنی در زمان حیات جین آستین منتشر شدند.
رمان‌های نورثنگر ابی و ترغیب در سال 1818‌، یعنی بعد از مرگ نویسنده، به چاپ رسیدند. همچنین دو اثر از کارهای اولیهٔ جین آستین به نام‌های لیدی سوزان و واتسن‌ها ناتمام باقی مانده است. او پیش از مرگ، مشغول نوشتن رمانی به نام سندیتن بود که قسمت‌های پراکنده‌ای از آن موجود است.جین آستین نسبتا منزوی زندگی کرد و اوقات خود را بیشتر به نوشتن گذراند. به‌‌نظر نقادان، او نبوغی دووجهی داشت: هم طنز قدرتمندی داشت و هم اخلاقیات و روحیات آدم‌ها را خوب می‌شناخت. این دو وجه در نوشته‌های او نیز تجلی یافته است.
زندگی اجتماعی و خانوادگی محملی است که نویسنده به‌کمک آن و با ژرف‌اندیشی درباره انسان‌ها و روابط آنها قضاوت می‌کند و نظر می‌دهد.

ایران پرسمان


درباره کتاب غرور و تعصب
کتاب غرور و تعصب روایت چند داستان عاشقانهٔ به‌هم‌پیوسته است. این کتاب زندگی خانواده‌ای است با پنج دختر که هرکدام از این دخترها ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. هم‌زمان با روایت داستان زندگی این خانوادهٔ هفت‌نفره، برحسب اتفاق، همسایهٔ جدیدی به نزدیکی خانه‌شان نقل‌مکان می‌کند.
ویژگی‌های همسایهٔ جدید، مادر دختر‌ها را ترغیب می‌کند تا به فکر سروسامان دادن دخترانش باشد. در پی همین تفکر، اتفاقات ریزودرشتی رخ ‌می‌دهد و مسیر اصلی داستان شکل می‌گیرد.

ایران پرسمان


در ابتدای کتاب، مترجم به نکته‌ای اشاره می‌کند که مخاطب را نسبت به این کتاب آگاه‌تر می‌کند: «توضیح این نکته را لازم می‌دانم که معادل دقیق عنوان کتاب “غرور و پیش‌داوری” است نه “غرور و تعصب” و این نکته‌ای است که خواننده پس از مطالعهٔ متن رمان به آن پی خواهد برد؛ اما مترجم ترجیح داده است که به سبب معروفیت و رواج عنوان “غرور و تعصب” (چه در کتاب‌ها و مقاله‌ها و نقدها، و چه در فیلم‌ها و سریال‌ها) همین عنوان را حفظ کند، و در عین حال به نخستین مترجم فارسی این رمان (شمس الملوک مصاحب در سال 1336) و انتخاب او نیز احترام بگذارد.»
آیا این کتاب برای شماست؟
کتاب غرور و تعصب پیشنهاد خوبی برای دوست‌داران داستان‌های عاشقانه است. البته اگر از طرف‌داران جین آستین هستید و هنوز موفق به خواندن شاهکار غرور و تعصب نشده‌اید، این شانس را دارید تا یک‌ بار دیگر به دنیای رمان‌های عاشقانهٔ آستین سفر کنید. شما همچنین می‌توانید این کتاب را به دوستان‌تان هدیه کنید. قطعا از خواندن آن لذت خواهند برد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/210391/معرفی-کتاب--غرور-و-تعصب؛-رمانی-عاشقانه-از-جین-آستین
بستن   چاپ