ایران پرسمان
موج دوم کرونا در اروپا/ بازگشت محدودیت‌ها و تعطیلی‌های گسترده
پنجشنبه 8 آبان 1399 - 22:50:18
ایران پرسمان - دو اقتصاد بزرگ اروپا در حال بازگرداندن میزانی از محدودیت‌های سراسری برای مقابله با افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و مرگ‌های ناشی از آن هستند.

به گزارش جام نیوز ، در فرانسه از روز جمعه، افراد فقط به دلایل اساسی مانند رفتن به سرکار یا به دلایل پزشکی مجاز به ترک خانه خواهند بود.
در فرانسه، مرگ روزانه بر اثر کرونا در بالاترین سطح از ماه آوریل است. در روز چهارشنبه ، 36437 مورد جدید و 244 مورد مرگ ناشی از کرونا در این کشور تأیید شد.
اما آلمان محدودیت‌ها را با شدت کمتری اعمال می‌کند.
آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور گفت اقداماتی که از روز دوشنبه به اجرا درمی‌آید به اندازه فرانسه گسترده نیست، اما تعطیلی رستوران‌ها، سالن‌های ورزشی و تئاترها را شامل می‌شود.
مقامات بهداشتی آلمان روز پنجشنبه گفتند که 89 نفر دیگر طی 24 ساعت گذشته جان خود را بر اثر کرونا از دست داده‌اند و 16،774 مورد ابتلا جدید ثبت شده است.
اخبار مربوط به محدودیت‌های جدید در بزرگترین اقتصادهای اتحادیه اروپا منجر به سقوط شدید بازارهای مالی در روز چهارشنبه شد.
اورسولا فون درلاین ، رئیس کمیسیون اروپا گفت: "ما عمیقا در موج دوم کرونا قرار گرفته‌ایم.من فکر می کنم کریسمس امسال کریسمس متفاوتی خواهد بود."
موج اول ویروس در اوایل سال میلادی جاری به طرز شدیدی برخی از مناطق اروپا را در بر گرفت، در حالی که مناطق دیگر توانستند از بدترین حالت آن در امان بمانند.
ایتالیا، اسپانیا، فرانسه و بریتانیا از جمله کشورهایی بودند که بیشترین صدمه را بر اثر کرونا دیدند و ناچار به اعمال محدودیت‌های سراسری خانه‌نشینی شدند.
با اعمال این تدابیر موارد بستری شدن در بیمارستان‌ها و مرگ و میر کاهش یافت اما به شدت به اقتصاد این کشورها صدمه زد.
محدودیت‌ها در اوایل تابستان برداشته شد، فروشگاه‌ها و رستوران‌های غیر ضروری دوباره شروع به کار کردند و سفرها دوباره شروع شد. اما در ماه اوت، موارد ابتلا مجدداً افزایش یافت و در هفته‌های اخیر شتاب عمده‌ای داشته که این امر نگرانی سیاستگذاران را در پی داشته است.
طبق گزارش مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های اروپا، جمهوری چک با 1444 مورد در ازای هر 100000 نفر در طی 14 روز ، بدترین میزان آلودگی به ویروس کرونا در قاره اروپا دارد. این کشور محدودیت‌های نسبی اعمال کرده است.
بلژیک که دومین کشور اروپا از لحاظ میزان ابتلا به کروناست، بالاترین تعداد پذیرش مبتلایان به کرونا در بیمارستان را از زمان اوج گرفتن این بیماری در 6 آوریل گزارش کرده است.
در این کشور 5924 بیمار مبتلا به ویروس در بیمارستان بستری هستند که 993 نفر از آنها تحت مراقبتهای ویژه هستند.
الکساندر د کرو، نخست وزیر بلژیک چهارشنبه شب در یک سخنرانی سراسری شرایط را "بحرانی" توصیف کرد.
اگرچه موارد ابتلا به کرونا در سراسر اروپا در حال افزایش است، اما همه کشورها ترجیح نمی‌دهند محدودیت‌های سراسری اعمال کنند.
ایتالیا که در آغاز همه‌گیری کرونا کانون این بیماری در اروپا بود، پیش از این محدودیت‌های جدیدی را برای مدت یک ماه اعمال کرده است.
براساس این محدودیت‌ها در ایتالیا تمام رستورانها باید تا ساعت شش بعدازظهر بسته شوند.
سالن‌های ورزشی، استخرها ، تئاترها و سینماها باید تعطیل شوند، اما موزه‌ها می‌توانند باز بمانند. اجتماعات عروسی، مراسم غسل تعمید و مراسم تشییع جنازه ممنوع است.
مدارس و محل‌های کار تعطیل نیستند اما بسیاری از مدارس متوسطه ناچار به آموزش از راه دور هستند.
106

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/210709/موج-دوم-کرونا-در-اروپا--بازگشت-محدودیت‌ها-و-تعطیلی‌های-گسترده
بستن   چاپ