ایران پرسمان
سردار وحیدی؛
رژیم صهیونیستی خواب نباید داشته باشد
سه شنبه 11 آذر 1399 - 11:12:05
ایران پرسمان - رژیم صهیونیستی تصور می‌کند اگر به ظاهر مسئولیت ترور »شهید فخری‌زاده» را بر عهده نگیرد موضوع فرق خواهد کرد؛ برای ما کاملا روشن است رژیم صهیونیستی این کار را کرده، همان طور که برای مراکز هسته‌ای ما هم دردسر درست کردند.

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز ، اولین فرمانده نیروی قدس و وزیر اسبق دفاع گفت: رژیم صهیونیستی تصور می‌کند اگر به ظاهر مسئولیت ترور »شهید فخری‌زاده» را بر عهده نگیرد موضوع فرق خواهد کرد؛ برای ما کاملا روشن است رژیم صهیونیستی این کار را کرده، همان طور که برای مراکز هسته‌ای ما هم دردسر درست کردند.
سردار احمد وحیدی درباره ابعاد شخصیتی و علمی شهید محسن فخری‌زاده، گفت: شهید بزرگوار ما یک دوران پر از فعالیت، جنب و جوش و تلاش داشتند؛ ایشان قبل از انقلاب گرچه یک نوجوان بودند به عنوان یک انقلابی فعال بودند و بلافاصله پس از پیروزی انقلاب هم حضور مستمری در همه صحنه‌ها داشتند.
وی ادامه داد: با شروع درگیری‌های کردستان و گروه‌های تجزیه طلب، به کردستان رفتند و مدت زیادی آنجا بودند و با شهیدان بزرگی مانند شهید بروجردی هم نفس، همراه و همکار شدند و مبارزه می‌کردند و سپس به جبهه‌های جنگ رفتند و در یگان‌های سپاه حضور فعال داشتند و پس از پایان جنگ هم به فعالیت‌های علمی خود برگشتند.
وزیر پیشین «دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح»، افزود: ایشان کارشان را در دانشگاه امام حسین(ع) و وزارت سپاه شروع کردند و بعد از ادغام دو وزارت سپاه پاسداران و وزارت دفاع، در وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح مشغول شدند و کار‌های علمی خودشان را از آنجا به عنوان مهمترین فعالیت، دنبال کردند و در این دوران کار‌های علمی بسیار گسترده‌ای انجام دادند.
شمع جمع
سردار وحیدی در ادامه اظهار داشت: ایشان به لحاظ علمی؛ بسیار باهوش، توانمند، فکور و همه جانبه نگر بودند که به همین دلیل هم، رشته‌هایی که انتخاب می‌کردند و کار‌هایی که انجام می‌دادند بسیار حائز اهمیت بود، البته رشته تخصصی ایشان که به شکل خاص در آن حوزه تحصیل کرده بودند هسته‌ای بود و جزو برجستگان این حوزه بودند و می‌توان گفت که در بین عزیزان هسته ای، ایشان شمع جمع آن‌ها بود و همه عزیزان هسته‌ای ایشان را به عنوان برادر بزرگ و محوریت قبول داشتند.
وی با بیان اینکه کار‌های ایشان فقط مربوط به حوزه هسته‌ای نبود، بیان داشت: دانش هسته‌ای تنها یک بخش فعالیت ایشان بود و ایشان در همه زمینه‌های علمی دیگری که در طول زمان احتیاج شد یک حضور فعال داشتند؛ شاید ایشان ده‌ها حوزه مختلف علمی را شروع به کار و یا پایه گذاری کردند و در همین آخرین مسئولیتی که ایشان عنوان رئیس سازمان پژوهش و نوآوری‌های دفاعی را داشتند مکفل این بودند که بتوانند حرف‌های نو و جدید را در کنار سایر سازمان‌های صنعتی وزارات دفاع به‌شکل خاص دنبال کنند؛ این سازمان بیشتر تحقیقات پایه و حوزه تحقیقات اش هم حوزه تحقیقات بنیادی و تحقیقات توسعه‌ای و کاربردی بود.
شخصیت ذوابعاد
وزیر پیشین «دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح» با بیان اینکه شهید فخری زاده، شخصیت ذو ابعادی بودند، گفت: به لحاظ نظری، قوی و به لحاظ عملی نیز شخص توانمندی بودند؛ معمولا کسانی که خودشان محقق هستند گاهی در مدیریت تحقیقاتی خیلی قوی نیستند، اما ایشان، هم خودشان یک محقق بسیار ارزشمند محسوب می‌شدند و هم یک مدیر تحقیقاتی ارزشمندی بودند که قادر بودند گروه‌های مختلف تحقیقاتی را به کار بگیرند.
سردار وحیدی با تاکید بر اینکه قصد و اراده ایشان خدمت بود، افزود: دارایی‌های علمی و هر آنچه که در وسع‌شان بود را صرف انقلاب، نظام و مردم کردند؛ در حالی که ایشان یک فرد بسیار دانشمندی بودند خیلی خاکی بودند؛ بسیار جدی و در عین حال فرد ظریف الطبعی بودند، در مسائل اسلامی بسیار عمیق و کاملا با تفسیر قرآن آشنا بودند ضمن آنکه در ادبیات نیز یک حافظ خوان برجسته بودند.
وی افزود: ابعاد وجودی ایشان، تنها منحصر در دارایی‌های علمی ایشان نبود بلکه شخصیت همه جانبه‌ای ساخته بود که باعث شده بود ایشان در مجموعه خودشان نه فقط نقش یک مدیر بلکه نقش یک پدر، هادی و راهبر را داشتند.
وزیر اسبق وزارت دفاع درباره مدت آشنایی اش با شهید فخری زاده نیز بیان داشت: از دیر زمان، ایشان را می‌شناختم، اما زمانی که بیشتر با یکدیگر آشنا شدیم زمانی بود که درگیری کاری مان بیشتر شد که تقریبا از سال 82 به بعد بود.
متخصص تک
سردار وحیدی در رابطه با عملکرد ایشان در وزارت دفاع و حوزه‌های دیگری که ایشان در آن‌ها فعالیت داشتند، گفت: همان طور که گفته شد، ایشان چند نقش ایفا می‌کرد؛ اول به عنوان یک محقق بر جسته که انصافا در بعضی تخصص‌ها ایشان تک بودند؛ دوم اینکه محقق هسته‌ای بودند و همه ایشان را به عنوان محوریت قبول داشتند و سوم اینکه در حوزه‌های فناوری‌های نو پدید، ایشان رشته‌های مختلف کاری را شروع کردند که در اینجا شاید صلاح نباشد همه ابعاد آن را باز کنم، ولی هر کدام از این رشته ها، برای خودش بسیار مهم و اقتدار آفرین است؛ چرا که ایشان پژوهش و تحقیقی را دنبال می‌کردند که به نتیجه علمی برسد و محصول محور باشد لذا به طور مستقیم در اقتدار دفاعی و اقتدار ملی کشور نقش داشتند.
وی افزود: حتی ایشان و مجموعه‌شان در مسائل ملی و غیر دفاعی نیز فعالیت‌های تحقیقاتی داشتند و سرریز دانش حوزه دفاعی را به حوزه‌های غیر دفاعی هم انجام می‌دادند؛ در حوزه علوم پایه کار‌های ارزشمند قوی در مجموعه ایشان صورت می‌گرفت.
وزیر پیشین «دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح»، با تاکید بر اینکه سازمان پژوهش و نوآوری‌های دفاعی در معنی واقعی کلمه مجموعه نوآور بود، اظهار داشت: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ایشان در محصولاتی که بخشی از آن عرضه شده، بخشی از آن عرضه خواهد شد و بخشی از آن را پیروان، شاگردان و همکارانشان به نتیجه خواهند رساند بیشتر جلوه گر خواهد شد.
سردار وحیدی درباره اینکه چه شد که کشور‌هایی که در ترور ایشان نقش داشتند آن‌ها را به این نتیجه می‌رساند که این فرد باید حتما ترور شود، گفت: برای پاسخ باید ابتدا نگاه مختصری به سابقه رژیم صهیونیستی انداخت؛ اساس تشکیل رژیم جعلی صهیونیستی بر ترور است، اگر در تاریخ تشکیل این رژیم نگاهی انداخته شود همه آن به همین شکل است؛ اینکه فکر می‌کنند با ترور می‌توانند کارهایشان را پیش ببرند.
یک مرکز آمریکایی در سال 2005 اعلام کرد موساد 530 دانشمند عراقی را ترور کرده است
وی ادامه داد: یک مرکز آمریکایی در سال 2005 اعلام کرد موساد 530 دانشمند عراقی را ترور کرده است، کنفرانس مادرید در سال 2006 نیز اعلام می‌کند 74 درصد دانشمندان عراقی توسط موساد تررور شده اند، ضمن آنکه لیست مفصلی از کسانی که در مصر در زمان صلح مصر و اسرائیل توسط رژیم صهیونیستی ترور شده اند وجود دارد و در همین دو سه سال گذشته دانشمندان فلسطینی، لبنانی و سوری را همین‌ها ترور کردند بنابراین همان طور که گفته شد اساسا رژیم صهیونیستی یک رژیم بنا شده بر ترور است.
وزیر پیشین «دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح»، با بیان اینکه این رژیم علاوه بر ترور‌های سیاسی و نظامی، ترور دانشمندان را هم در دستور کار خود دارد، گفت: آن‌ها رشد جوامع به لحاظ علمی را مغایر اهداف پلید و تجاوز طلبانه خود می‌دانند و در مورد ایران هم طبیعی است که، چون دشمن اصلی خود را کشور ما می‌دانند و گزاف هم نمی‌گویند، چون می‌دانند تنها کشور و مهمترین کشوری که مقابل سلطه جویی این رژیم غاصب ایستاده ایران است، طبیعی است که ترور دانشمندان ما را در دست داشته باشند، همان طور که قبلا هم این کار انجام دادند.
عَلَمِ 20 سال شهادت
سردار وحیدی با بیان اینکه تخصص شهید بزرگوار ما، شهید فخری زاده خار چشمی برای آن‌ها بود، ادامه داد: همان طور که عرض شد صلابت و قدرت علمی ایشان، آن هم قدرت هسته‌ای آن‌ها را ترغیب می‌کرد تا این اقتدار را بشکنند؛ البته از قبل هم دنبال انجام چنین کاری بودند و شاید نزدیک به 20 سال است که ایشان علم شهادت را بر دوش خود حمل می‌کرد.
وی بیان داشت: آن‌ها در عملیات‌های مختلفی تلاش داشتند که ایشان را ترور کنند، اما بعضی مواقع به این نتیجه رسیدند که نمی‌توانند و بعضی وقت‌ها هم ناموفق بودند.
اولین فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه آن‌ها با چند تصور در این مقطع نقشه خود را عملیاتی کردند، گفت: اول اینکه با شهادت این بزرگوار می‌توانند مسیر علمی ما را مسدود کنند که یک وهم و خیالی بیشتر نیست، دوم اینکه جمهوری اسلامی از موضعش کوتاه خواهد آمد که این هم خیال خامی است چراکه امروز هم مردم و هم همه مسئولین یکپارچه، با قدرت و باصلابت ضمن محکوم کردن این حادثه خواهان انتقام جدی هستند.
محاسبات غلط
وی با تاکید بر محاسبات غلط دشمن در انجام این ترور اظهار داشت: آمریکا نیز این محاسبات غلط را در گذشته کرده است و تصور می‌کرد که با به شهادت رساندن شهید قاسم سلیمانی اتفاقی نمی‌افتد، اما دید که بعد از چند روز آنچنان سیلی محکمی خورد که آثارش بعد‌ها که اسناد این‌ها آشکار شود مشخص خواهد شد؛ البته تازه اول راه است و هنوز هم آن انتقامی که باید گرفته نشده است.
سردار وحیدی ادامه داد: آن‌ها تصورشان این است که اگر شهید فخری زاده را ترور کنند جمهوری اسلامی ایران ساکت خواهد بود و این همان اشتباه محاسباتی آنهاست؛ آن‌ها باید منتظر باشند و سخت عقوبت خواهند دید، البته جمهوری اسلامی در زمین آن‌ها بازی نخواهد کرد و خودش انتخاب می‌کند که در چه زمینی و چگونه این کار را انجام خواهد داد؛ اما اینکه یک جریان صهیونیست غاصب و تجاوزگری بخواهد این چنین به یک شخصیت رسمی کشور تعدی کند هیچ گاه از سوی ما نادیده گرفته نخواهد شد.
وی در رابطه با چگونگی اقدام متقابل جمهوری اسلامی ایران، گفت: این موضوع در مورد شهید سلیمانی به خوبی ثابت شد، آمریکایی‌ها تهدید کرده بودند که اگر اقدامی از سوی ما صورت گیرد، 52 نقطه کشور را خواهند زد، اما جمهوری اسلامی با قدرت تصمیم گرفت و ده، پانزده موشک به حساس‌ترین نقطه آن‌ها زد و بعد از آن هم اعلام کرد که این سیلی اول است و راه هنوز خیلی ادامه دارد و همان ماجرا سطح ارتقاء بازدارنگی را به یک سطح جدیدی تبدیل کرد.
وزیر پیشین «دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح»، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی تصور می‌کند که اگر به ظاهر مسئولیت این ترور را بر عهده نگیرد موضوع فرق خواهد کرد در حالی که فرقی نمی‌کند چراکه برای ما کاملا روشن است رژیم صهیونیستی این کار را کرده، همان طور که برای مراکز هسته‌ای ما هم دردسر درست کردند.
وی با تاکید کرد: جمهوری اسلامی، آن‌ها را متهم اصلی این ماجرا می‌دانیم لذا تصمیم خواهد گرفت و این محاسبه غلط آن‌ها را در جای خود و به شکل مناسب نشان خواهد داد و تردیدی در این نیست، ولی به روشی که خودمان تعیین خواهیم کرد.
سردار وحیدی افزود: رژیم صهیونیستی به رئیس جمهور تروریست آمریکا اتکا کرد، رئیس جمهوری که آمده بود تا مثلا جمهوری اسلامی ایران نباشد، ولی الان جمهوری اسلامی هست و او در حال رفتن است؛ آن‌ها همه تخم مرغ هایشان را در ظرفی گذاشتند و از این بابت هم بسیار نگرانند.
رژیم صهیونیستی خواب نباید داشته باشد
وی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی خواب نباید داشته باشد، گفت: آن‌ها باید در یک تشنج دائمی به سر ببرند تا این انتقام گرفته شود و گرفته خواهد شد.
وزیر پیشین «دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح»، ادامه داد: رژیم صهیونیستی امروز بر لبه‌های نازکی تکیه زده و خود را در یک خانه شیشه‌ای قرار داده، البته سعی می‌کند خلاف این واقعیت را نشان دهد و سعی می‌کند که بگوید من قدرتمند هستم در حالیکه اینچنین نیست، این رژیم همان رژیمی است که جنگ هشت روزه، دو روزه و چند ساعته را نتوانسته تحمل کند؛ آن‌ها باید بدانند که خشم جمهوری اسلامی آن زمان که به گونه‌ای مناسب اعمال خواهد شد هیچ خانه‌ای و هیچ جایی برای آن‌ها امن نخواهد بود.
سردار وحیدی با بیان اینکه اتفاقی که افتاده پیام دیگری هم برای دیگران خواهد داشت، بیان کرد: مسئول سازمان ملل رسما قتل‌های فرا غیر قانونی را محکوم کرده است، چنانچه در قضیه شهید سلیمانی هم همین طور شد، ولی الان به مواضعی سازمان ملل، دولت‌های اروپایی و دولت‌های دیگر نگاه کنید، موضع آن‌ها چیست؟ این اتفاقات یک امتحانی است که نشان بدهند که با تروریست هستند یا بر تروریست؛ آیا کنوانسیون‌هایی که درست می‌کنند که یکی از آن‌ها «CFT» است که رژیم صهیونیستی هم مثلا به آن پیوسته، قرار است اجرا شود یا فقط نوشته‌های روی کاغذ است.
وی ادامه داد: اگر بناست با تروریسم مقابله شود، باید موضع شان را مشخص کنند، در غیر این صورت مفهومش این خواهد بود که زدن هر فردی به عنوان دانشمند، دانشمند هسته‌ای و یا مسئول دولتی در دنیا مجاز است.
فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه با بیان اینکه جمهوری اسلامی به همه این موارد توجه دارد، اظهار داشت: چرا سازمان ملل بلافاصله این ترور را محکوم نمی‌کند و گروهی برای رسیدگی به این جنایت تشکیل نمی‌دهد، چرا مثل مواردی که در مورد دیگران عمل کرده از دولت‌های مختلف نمی‌خواهد که با جمهوری اسلامی برای شناخت متهمین و عاملین همکاری کنند در حالی که این دست اقدامات جزو وظایف و دستور کار سازمان ملل و شورای امنیت قرار دارد.
سردار وحیدی افزود: مسیر جمهوری اسلامی ایران همان طور که مقام معظم رهبری در فرمایشات شان به درستی آن را روشن ساختند مشخص است (مجازات عاملین و عامران این حادثه و ادامه راه شهید بزرگوار در حوزه‌های علمی)؛ سرمایه‌های علمی ما ثمره درخت تناور ملت ایران هستند؛ شهید فخری زاده یک نفر نبود بلکه ثمره یک ملت است و وقتی آن‌ها این ثمره را قطع می‌کنند باید بدانند که با خشم یک ملت مواجه هستند، ملتی که به سادگی از ثمره برومند خود نخواهد گذشت.
وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی با چراغ سبز آمریکا این جنایت را انجام داده، بیان کرد: چه معنایی دارد وقتی که رئیس جمهور تروریست آمریکا بلافاصله حرف یک خبرنگار را که اعلام کرده رژیم صهیونیستی این ترور را انجام داده را ریتوییت می‌کند، آیا غیر از تائید موضوع نیست.
اولین فرمانده نیروی قدس سپاه ادامه داد: کسانی که در گروهک‌هایی که به عنوان مزدور این جنایتکاران کار می‌کنند و همه وجودشان را به این شیاطین فروختند باید بدانند که یک ضلع مثلث ننگین و شومی هستند که جمهوری اسلامی ایران از آن‌ها نخواهد گذشت.
سردار وحیدی با بیان اینکه شاگردان و همکاران این شهید بزرگوار راه ایشان را با قدرت دنبال خواهند کرد، گفت: باید بدانیم که این سنگ اندازی‌ها نشانه حقانیت مسیر ماست، دنیا هم باید بداند اگر بنا باشد که پروتکل الحاقی را بپذیریم و حتی فراتر از آن عمل کنیم معنا ندارد که مرکز هسته‌ای و دانشمندان هسته‌ای ما مورد هجمه واقع شوند، در این صورت تمام این سازوکار‌ها بی خود است و معنایی ندارد که ما در پروتکل الحاقی بمانیم و فراتر از آن عمل کنیم؛ این را باید سازمان انرژی اتمی و کسانی که آنجا به عنوان شورای حکام و دیگران نشسته اند به خوبی درک کنند و حواسشان باشد، شرایط حساسی است.
وی افزود: به چه دلیل باید درحالیکه بالاترین بازرسی‌ها را داریم و خودشان نیز فعالیت‌های ما را تائید کردند، در مراکز هسته‌ای ما خرابکاری و دانشمندان ما را ترور کنند؛ ما برای چه باید در سازوکاری بمانیم که ساخته آنهاست و هیچ خاصیتی برای ما ندارد.
وزیر پیشین دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پایان با بیان اینکه اگر رژیم صهیونیستی گمان می‌کند اگر عملی که کرده پاسخی ندارد، سخت در اشتباه است، گفت: همه حامیان و کشور‌های منطقه که امروز با این رژیم جعلی رابطه دوستی برقرار کرده اند و فکر می‌کنند که رژیم صهیونیستی می‌تواند برای آن‌ها امنیت بیاورد هم باید بدانند که این بزرگترین اشتباه آنهاست؛ این اشتباه، بازی با آتشی است که ممکن است آن‌ها را به قعر جهنم بکشاند؛ اگر در ارزیابی‌های ما همکاران این رژیم شناخته شوند باید بدانند که بر آن‌ها بسیار سخت خواهد گذشت.
میزان

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/225108/رژیم-صهیونیستی-خواب-نباید-داشته-باشد
بستن   چاپ