ایران پرسمان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان: اجرای طرح کارورزی بستری مناسب برای اشتغال جوانان است
سه شنبه 11 آذر 1399 - 11:23:44
وزارت رفاه
ایران پرسمان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی، صنعتی ، از زحمات مجموعه کارکنان این واحدها در دوران سخت شیوع ویروس کرونا به جهت تولید ملزومات بهداشتی برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا قدردانی و طرح کارورزی را بستری مناسب برای اشتغال جوانان استان دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان، عباس علیزاده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان با بیان این که اگر بخواهیم اقتصاد پویا داشته باشیم تمام ارکان کشور باید در خدمت "جهش تولید" باشند، گفت: وظیفه سازمانی از یک سو و مسئولیت اخلاقی از سوی دیگر ایجاب می کند برای رفع موانع تولید و حمایت از تولیدکنندگان که منجر به گسترش تولید، افزایش اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی می شود گام برداریم.
وی اجرای طرح کارورزی را بستر مناسبی برای اشتغال جوانان استان دانست و گفت: به واسطه طرح کارورزی بستر مناسبی برای مهارت آموزی و ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان فراهم شده است و آن ها می توانند با ثبت نام در طرح کارورزی به یادگیری و کسب تجربه در زمینه شغلی مورد نظر بپردازند ؛ همچنین کارفرمایان نیز در این طرح از معافیت های مالیاتی برخوردار می شوند.
وی در تشریح این طرح گفت: در وهله نخست کارورز به مدت 3 ماه به صورت آزمایشی و آموزشی در یک بنگاه اقتصادی مشغول به کار می شود و طی این سه ماه از طرف دولت بیمه مدنی حوادث بوده و مبالغی تحت عنوان ایاب و ذهاب دریافت می کند. چنانچه شرایط همکاری بین کارورز و کارفرما مهیا باشد، کارورز به مدت 21 ماه از مشوق بیمه‌ای سهم کارفرما به میزان 20 درصد برخوردار خواهد شد و برای استفاده از این ظرفیت قانونی، کارفرمایانی که دارای کد کارگاهی هستند، به ازای هر دو بیمه شده می‌توانند یک نفر کارورز جذب کنند.
وی بر تشکیل شورای اسلامی کار تاکید و خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت شرکت ها و برخورداری از نیروی کارآمد، تشکیل شورای اسلامی کار و انتخاب افراد جوان و مستعد به منظور حضور به عنوان نماینده این شرکت در جلسات کمیته حفاظت فنی، هیات های تشخیص و حل اختلاف در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان می تواند در ارتقای روند تولید و بهبود شرایط داخلی شرکت نقش مهمی ایفا کند .

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/225120/مدیرکل-تعاون،-کار-و-رفاه-اجتماعی-گیلان--اجرای-طرح-کارورزی-بستری-مناسب-برای-اشتغال-جوانان-است
بستن   چاپ