ایران پرسمان
سالانه 10 تا 11 هزار نفر در استان سمنان جویای کار هستند
سه شنبه 11 آذر 1399 - 11:23:48
وزارت رفاه
ایران پرسمان - سومین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان سمنان به ریاست علیرضاشریفی نژاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان در سالن کوثر استانداری تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، اسماعیل غنیان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان ، با اشاره به وضعیت اشتغالزایی در این استان اظهار کرد: آمارها نشان می دهد 20 درصد از جویندگان کار استان سمنان بیمه شده تامین اجتماعی هستند که به دنبال شرایط شغلی بهتری هستند.
وی افزود: روند بررسی آمار پنج ساله نشان می دهد که سالانه 10 تا 11 هزار نفر در استان سمنان جویای کار هستند و جویندگان کار واقعی در استان سمنان که فاقد بیمه تامین اجتماعی هستند تا 9 هزار نفر در سال تخمین زده می شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: از ابتدای سال جاری پنج هزار و 230 نفر در استان جویای کار بودند که تاکنون یک هزار و 258 نفر آنان در بخش های مختلف مشغول به کار شده اند.
وی با بیان اینکه 63 درصد از جویندگان کار استان مرد و 37 درصد زن هستند، تصریح کرد: 66 درصد از جویندگان کار در استان فاقد مهارت و 34 درصد دارای مهارت هستند.
غنیان افزود : 60درصد جویندگان کار دیپلم و زیر دیپلم و 40 درصد دیگر دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم به بالا هستند.
وی با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای بخش هایی از تولید و صنوف در این استان افزود: تاکنون به سه هزار و 301 طرح که به دلیل شیوع کرونا، کسب و کارشان دچار آسیب شده، مبلغ 42 میلیارد و 448میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده که اشتغال 4هزار و 507نفر در این زمینه به تثبیت رسیده است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/225122/سالانه-10-تا-11-هزار-نفر-در-استان-سمنان-جویای-کار-هستند
بستن   چاپ